• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Evashi: Busig bebbe som ligger åt fel håll! Hoppas också den vänder sig. Jag föddes med säte. Mamma kände själv hur det "bullrade" till i magen när jag lade mig åt fel håll. Det hände när hon gick upp och ner på en stege (tog ner gardiner inför en flytt). Så testa det, att gå upp och ner på en stege alltså!

Persefone: Jag hade också mer sammandragningar med andra. Men kolla med din BM om du känner dig orolig. Jobbigt att må så illa, speciellt i den här monsterhettan!

Sara: Det gick väl inte så jättebra med pricktesterna. Hon reagerade kraftigt på jordnötter och ägg (det visste vi ju redan iofs) och reagerade även på hasselnötter. Dock inte mandel. Men fick träffa en halvdryg och spydig barnläkare som skrev ut "akuttabletter" att ge Ida om hon får i sig nötter av misstag. Ska tillbaka igen i höst för mer kontroller och samtal. Elände!

Så nu är det helt äggfritt och helt nötfritt. Iofs äter vi ju sällan nötter, men med tanke på alla kommande bullkalas osv så känns det så tråkigt för Ida att inte få äta samma som de andra barnen.

Nästnästa vecka är det Villes tur att kolla ev. allergier. Hoppas inte han har några. Och om han har så hoppas jag på samma som Ida

Har suttit i telefonkö till FK och när jag hade kommit till nr. 37 (startade på 78) dog batteriet i telefonen! Snöpligt värre!

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Förresten, nån som vet när mensen brukar dyka upp efter att man slutat med minipiller och amning? Jag har ju bara ammat på nätterna nu de senaste 2 månaderna och slutade med minipiller för 1 vecka sen. Antar att det varierar en del, men det vore nästan skönt om mensen kom så jag vet att kroppen funkar som den ska. Nu ser jag extremt gravid ut med jättesvullen mage. Folk börjar väl snart undra, och jag också!

• IdaVi

Assar: Med Ida fick jag mens efter 3-4 månader trots helamning. Men utan minipiller iofs. vi får väl se när den dyker upp. Blir väl den dagen jag har mina vita jeans antar jag

Skönt att du får hem resten av familjen idag! Förstår att det känns tomt utan dom.

Ego: Idas första "sommarlov" fr.om imorgon. När jag hämtade henne på fsk idag så satt alla barn i en "pool" och badade. Gulligt!

• IdaVi

Och här roar vi oss med magsjuka! Urk o bläk!

• IdaVi

Fiji: Vad bra att ni går och pratar med någon om det ni upplevt

Persefone: Skönt att sd har lugnat sig och att du fått penicillin!

Ela: Vad jobbigt för er med så krångliga nätter. Ville har också sovit dåligt när han har haft tänder på G och han har sin 6:e tand på väg nu. Dock upplever jag att han sover bättre sen jag slutat amma . De bra nätterna sover han till 05-06, får välling och somnar om. I natt vaknade han tidigare och var hungrig och sen blev han ju störd av Idas kräkande.
    Hoppas det lugnar sig för er snart för man funkar verkligen inte som människa när man har sömnbrist! Kram!

Jaa, vi är verkligen bra på att roa oss För att göra det hela ÄNNU roligare så kaskadkräktes Ida över middagsbordet så det blev ingen middag för oss. Suck!

• IdaVi

Pyttis: Här bråkas det en hel del också. Speciellt ser jag ett samband med tjafs och stökiga ungar och sömnbrist. Speciellt den snart 3-åriga som vägrar lyssna. Man blir ju tokig! Hoppas inte barnen far illa av bråket bara

cissi: Vad skönt med funkande läggning. Vi hade så i början, när Ida gick från spjälsäng till "vanlig" säng. Men nu lider hon av nån sorts separationsångest så man får sitta bredvid hela tiden. Hopplöst då det kan ta upp till en timme att få henne att somna.

Lycklig: Tråkigt med delvis sjukskrivning, men ändå skönt att få gå ner i arbetstid. Hoppas det avlastar lite iaf

Apropå staket så har vi ju nivåskillnader från köket/vardagsrummet till de andra rummen och grindar på 3 ställen. Det går verkligen åt nu när Ville kryper som 17. Jagar syrran runt huset, gulligt är det!

Förresten, idag kom mensen! Härligt med en upprorisk mage och mensvärk! Vilken hääärlig start på semestern vi har fått!

Ha en bra dag allihopa!

• IdaVi

Kikar in lite snabbt. Har inte så mycket tid över för datorn. Magsjukan ersattes av ett ryggskott och idag var det besök på sjukhuset för pricktest på Ville. Pricktestet visade inget så vi ska tillbaka på måndag och få ett "grötomslag" som ska sitta kvar till torsdagen. Så jag vet verkligen hur man ska fira semester: magsjuka, mensvärk, ryggskott och sjukhusbesök!

Skickar ett lass sommarkramar till alla som av olika anledningar behöver det. även ni som inte behöver en kram får en ändå!    

• IdaVi

Hej hopp på er!

Har inte varit inloggad på evigheter och har inte en chans att läsa ifatt. Men jag har förstått att Evasha och Johanna har fått sina guldklimpar Jättegrattiskram till er!

Och kram till er andra som går och väntar. Jag hinner inte läsa mer nu. Ville har haft över 40-graders feber några dagar nu och jag lider av extrem sömnbrist. Ida är på dagis för första gången på 6 veckor så jag ska passa på att ta igen mig lite.

Kram på er allihopa!      

• IdaVi
    Fiji: Vad jobbigt att du har så ont! Hoppas pyret vill kika ut snart så du slipper eländet! Kram!

Lycklig: Jag lämnade bara urinprov första gången, nån gång i mitten och i slutet om jag minns rätt. De har visst ändrat rutinerna i vårt landsting. Får väl inte bli för dyrt antar jag 
    Men du kan väl be om att få lämna ett extra??

Näpp, dags att hoppa in i duschen innan dagishämtning. Har inte gjort mycket nytta idag, men det var skönt att bara vara (förutom att ta hand om disk, tvättat och vikt tvätt och tagit hand om Ville)     
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8