30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Evashi: Busig bebbe som ligger åt fel håll! Hoppas också den vänder sig. Jag föddes med säte. Mamma kände själv hur det "bullrade" till i magen när jag lade mig åt fel håll. Det hände när hon gick upp och ner på en stege (tog ner gardiner inför en flytt). Så testa det, att gå upp och ner på en stege alltså!
Persefone: Jag hade också mer sammandragningar med andra. Men kolla med din BM om du känner dig orolig. Jobbigt att må så illa, speciellt i den här monsterhettan!
Sara: Det gick väl inte så jättebra med pricktesterna. Hon reagerade kraftigt på jordnötter och ägg (det visste vi ju redan iofs) och reagerade även på hasselnötter. Dock inte mandel. Men fick träffa en halvdryg och spydig barnläkare som skrev ut "akuttabletter" att ge Ida om hon får i sig nötter av misstag. Ska tillbaka igen i höst för mer kontroller och samtal. Elände!
Så nu är det helt äggfritt och helt nötfritt. Iofs äter vi ju sällan nötter, men med tanke på alla kommande bullkalas osv så känns det så tråkigt för Ida att inte få äta samma som de andra barnen.
Nästnästa vecka är det Villes tur att kolla ev. allergier. Hoppas inte han har några. Och om han har så hoppas jag på samma som Ida
Har suttit i telefonkö till FK och när jag hade kommit till nr. 37 (startade på 78) dog batteriet i telefonen! Snöpligt värre!