• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

juni: Vad skönt att N mår bra idag! Ville fick också över 38 graders feber efter sprutorna.
    Hur var vantarna?

Tilda: Hoppas Minna gör sig redo för utgång så ni får sniffa bebis snart! Ville var lugn i magen. Han är lugn utanför magen också. Tur är väl det när storasyster är överenergisk

zeeda: Vad jobbigt med så mycket förvärkar

Sara: Jag tror jag är konstant i den där fasen. Får nästan lite ångest när jag tänker på att aldrig mer få vara gravid eller få vara med om en förlossning (iofs påminde mannen mig om att det inte var länge sen jag sa "aldrig mer en förlossning!" ). Men men... Så är det väl här i livet.. Känns bara så konstigt att ta minipiller när man kämpat i flera år för att bli gravid.

Gäsp vad trött jag är! Ville är en hungrig kille som äter 4-6 ggr  varje natt. Sömnbristen börjar ta ut sin rätt!
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

juni: Ok,du får meddela sen
    Vad skönt! Det är så jobbigt när de är täppta! Ville har varit täppt/snorig/hostig i princip sen han föddes. Han sover alltid bredvid mig i sängen. Har aldrig gillat vaggan så jag funderar faktiskt på att börja med spjälsäng och mysa till det lite i den till honom istället.

Grattis till telefonen!

Sniff sniff, luktar gott om chokladmuffinsen (äggfria så klart) som gräddas i ugnen nu!

• IdaVi

Fick precis sms från grannen/kompisen om att lillebror kommit! Han hade bråttom ut, var beräknad till den 12/3

• IdaVi
    Lycklig: Grattis till lyckat KUB! Vad skönt att allt såg bra ut!
    Vi har en syskonvagn som jag tyvärr inte kunnat använda så mycket. Det är ju exakt 2 år mellan Ida och Ville (2 år och en vecka för att vara petig). Men kruxet har varit den här snöiga vintern. Det är ganska tungt att dra på en syskonvagn som utan innehåll väger 16 kg i snön! Men annars är vi ganska nöjda med den men kommer satsa på ståbräda till hösten

Vink vink till alla andra! Har varit på mamma/pappa-fika och ska försöka få lite vettigt gjort innan dagishämtning. Och Ville är visst hungrig igen
  • IdaVi
    Tilda: Grattis i efterskott! Och vad skönt att allt såg bra ut med M! Bra att du kollade upp det ändå. Jag tyckte Ville var lugnare i magen dagarna innan han föddes om jag minns rätt

Assar: Jag hade ganska bra blodvärde hela graviditeten men en låg depå (13 om jag minns rätt). När Ida föddes sjönk mitt blodvärde kraftigt i slutet och jag hann aldrig få upp det. Förlorade 1,5 liter blod under förlossningen och efter det hade jag 77 i blodvärde. Kan ha berott på min låga depå också. Så med Ville chansade jag inte utan började knapra järntabletter i vecka 20. Sen kunde jag faktiskt sluta med dom i slutet när allt såg bra ut

Där vaknade Ville. Han slocknade på golvet i badrummet när jag duschade Vinkar till alla som jag inte hann kommentera nu. Krya på er, sköt om er och ha det bra!
  • IdaVi
    Lycklig: Stor kram till dig! Förstår din oro, men jag skulle nog också avvakta om inget mer blod kommit. Men det är ju lätt för mig att säga som aldrig varit i din situation....

juni: Usch vad hemskt!

Tilda: Tycker 110226 ser ut som ett bra datum att föda på!

Ego: Ska börja med smakportioner idag.  Ville äter ju i princip varannan timme och det börjar bli riktigt jobbigt att amma så ofta. Får sova max 2 timmar i sträck. Snark!! Hoppas det hjälper med lite "mat".

Nu vaknar lilleman! Ha en bra helg allihopa och sköt om er!
  • IdaVi
    Sara: Jaa, lite spännande är det allt

Måste bara fråga. På BVC igår sa de att vi kunde börja med välling till Ville nu. Men jag hittade bara välling från 6 månader. Är det ok att använda den trots att han bara är 4 månader? Försökte ringa BVC men missade telefontiden.

Ville somnade om så jag återgår till att tömma diskmaskinen istället. En del vet ju hur man ska roa sig!
  • IdaVi

Lycklig: Vad bra att du bokat tid! Man ska alltid följa sitt hjärta och göra det som känns rätt för en själv. Nu slipper du ju gå och grubbla! Hoppas det går bra gumman! Kram!

Ela: Skönt att det gick bra för E och pappan
    Mm, själv kör man ju utan bedövning!

Ville vände sig precis från rygg till mage!! (med liiite assistens från mig genom att peta bort "underarmen" lite). Stooolt mamma!

• IdaVi

Zenobia: Ok, funderar på om vi kanske ska vänta lite och börja med gröt istället. Kanske räcker med det så länge

Ela: Precis, man vill ju gärna låta kroppen känna hur den ska göra. Men med Ida var jag skapligt bedövad så då var det svårt att känna krystvärkarna. Eller de slutade i princip helt istället.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8