• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela:

Jag har aldrig varit mycket för att planera, för det blir ändå inte som man tänkt sig. Första gången trodde jag att jag ville ha akupunktur och lustgas, men det blev EDA istället. Andra gången trodde jag att jag skulle köra med lustgas och ev. Västerviks... (glömt namnet), men det blev ingen smärtlindring alls (om inte typ Panodil räknas ). Och ska jag vara ärlig så glömde jag bort smärtlindring för det hela gick så fort. Så blir det säkert för dig också

Jag packade också väskan kl. 03 på natten och det gick jättebra. Hamnade inga onödiga saker där inte!

cissi: Kan man somna i den där äckliga masken?!!

Ego: Vilken jobbig natt det har varit. Det började med att Ida vaknade när vi skulle gå och lägga oss (ca 23). Hon ville inte somna om så det tog en tid. Sen blev Ville hungrig och fick mat. Somnade väl vid midnatt. Sen vaknade Ville vid 02 och var hungrig. Sen kom Ida in och hade kissat genom blöjan så pyjamasen var genomsur. Sen ville hon ha välling. Sen vaknade Ville och sen ringde väckarklockan.

Har jordens spänningshuvudvärk sen 3 dagar tillbaka. Nu vaknade jag med skiten också *mummel mummel*.

Tack för att jag får använda er som min personliga klagomur!
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi
    Ela: Eller som dom säger - Tredje gången gillt?!! Det enda man vet säkert är att man inte vet hur det kommer att bli så det är bara att gilla läget (och det menar jag inte som något negativt).

Tack, nu har Ville sovit en stund och jag har tyvärr suttit vid datorn istället för att sova. Sen måste jag nog ta fram dammsugaren för det är någon (kanske tomten?! ) som har lagt dammtussar i hörnen och Idas kompis ska komma hit och leka sen.
  • IdaVi
    cissi: Då förstår jag att du somnade. Jag slumrade också till när Ida föddes. Men det hanns inte med den här gången
    Just det, en "sån där" har mamma och den är jätteskön. FInns på Teknikmagasinet tror jag..

Pyttis: Ska se om jag kan göra en huvudvärkscoctail. Tack för tipset, jag brukar inte blanda annars

Sådär, nu är mammakläderna rensade. Känns faktiskt lite vemodigt att skänka dom. Inga mer bebisar... Kanske
  • IdaVi

Hoppas det går bra för Ela hos BM idag och att hon/han kan göra underverk så Spiken kikar ut snart!

• IdaVi

Hoppas Ela sniffar på bebis nu eller att Spiken kommer imorgon när barnvaktsfrågan är löst

Vink vink till alla andra. Nu ska jag äta frukost och sen in till affärscentret för att köpa magdroppar till Ville. Han har sån magknip på kvällarna stackarn
    Det öser ner snö så jag vet i 17 hur vägarna är att åka på. Men jag får ta det lugnt.

Ha en mysig 4:e advent allihopa!

• IdaVi
    ela: Nämen?!! Trodde också du var på BB. Vilken busunge du har där inne som vägrar komma ut!
    Skönt att du har fått hem brorsan och fått lite andra tankar i huvudet. Fortsätter tumhållningen här hemma så länge!

juni: Får kolla med grannen om magknipen fortsätter för Ville. Det kan ju iofs ha berott på att han inte bajsade på 3 dagar, men det tog han igen igår och igår kväll var han inte gnällig.
    Grönt har han inte bajsat, det är snarare orange. Men båda färgerna är ju snygga!!

Valde en helt kass dag att ge mig in till systerdottern i stan. Dels var det skitsvårt med parkeringar för det har kommit typ 3 meter snö (överdriver lite), sen var vissa gator avstängda pga plogning. Lastbilar med snö och traktorer överallt. Och så försökte jag ta mig fram med en vagn, en 2-åring och 2 kassar med bebiskläder.
    Men nu är jag hemma igen och båda barnen sover. Najs!

Sköt om er i snöyran tjejer!
  • IdaVi
    Milla: Jag sa till maken igår att bara idioter tar bilen en sån dag, och jag var en av dom

juni: Hoppas idag blir en bättre dag för er med sömn och annat!

Sara: Skööönt att vakna pigg. Det är man ju inte bortskämd med direkt!

cissi: Skönt att veta att du förmodligen inte behöver gå över tiden för jag kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara!!

Ela: Verkar som din kropp spelar dig ett "spratt"! Hoppas värkarna kom igång ordentligt sen och att du är på BB nu.

Satt och småflinade lite åt att jag i slutet av graviditeten sa att aigee skulle föda först innan det var dags för mig och så blev det bara en dag efter henne. Känns som det var igår samtidigt som det var jättelänge sen! Ville blir ju 8 veckor på torsdag, vart tar tiden vägen?!
  • IdaVi
    Assar: Vecka 16?! Du var ju nyss ogravid?!!

juni: Skönt att natten gick bra. Man återhämtar sig ganska fort om man får sova ordentligt, det räcker med en natt så känner man sig fräschare direkt.

Nu borde ju verkligen Ela vara på BB??

Åh vad oeffektiv jag är.... Tvättar lite och fixar i tvättstugan, men det går i slow motion. Ska snart iväg och hämta på dagis. Hoppas de har sovit inne idag med tanke på att det är -17 grader! Brr!
  • IdaVi
    {#emotions_dlg.flower} Hjärta Baby Skickar ett lass med grattiskramar till Ela och Spiken med familj här också! Vad skönt att allt gått bra och vad roligt med en grabb till i tråden! Stor kram till er alla! {#emotions_dlg.flower} Hjärta Baby
  • IdaVi

Smyger in och önskar alla en riktigt GOD JUL! Hoppas alla får en jätteskön ledighet med god mat, trevligt sällskap och mycket slappa. Och att alla sjuklingar kryar på sig!

Får inget gjort här hemma för Ida väcker Ville så fort han lyckas somna. Sen är hon gnällig så fort man inte ger henne uppmärksamhet. Ger upp idén om ett väldstädat hem till julen, det får bli jul trots damm i hörnen.

Sköt om er allihopa!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8