• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

juni: Oj, vad tidigt du är uppe. Eller sent kanske?!
    Du får vara uppmärksam på om han regerar så på maten fler gånger. Hoppas det går bra på BVC

Boomie: Vad skönt att allt såg bra ut på RUL!

Milla: Lycka till på intervjun! Det kommer säkert gå kanonbra!
    Måste också köpa en overall till Ville. Den vi har nu är som en säck ner till (utan ben alltså) och fötterna kikar nästan ut mellan knapparna.

Ego: Idag har Ville och jag varit på ett köpcentrum och druckit Latte och handlat lite. Skulle köpa mig ett par Ecco Gore Tex-stövlar men de var slut. Men de skulle skicka efter ett par åt mig så det löser sig nog. Sen köpte jag en jättetjock bok som Katerina Janouch skrivit som tar upp allt från graviditetet (done that, been there) till tonår. Ska läsa på lite om trotsåldern och svartsjuka tänkte jag.
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi
    Milla: Då håller jag tummarna för jobbet! Tack, vad snällt av dig. Han är ju redan 56 cm lång så det är ju ingen mening att köpa mindre än 62 känner jag. Ska kolla lite på stan först och se vad jag vill ha. Men jag meddelar dig om jag vill ha den. Betalar så klart i så fall  Har en overall med grått lurv i stl. 70 nämligen
    "Påsen" vi har till honom nu är för lång i ärmarna men för kort i benen. Kanske beror på att han liksom halkar ner i den när han sitter i babyskyddet?

juni: Om han heter Karlsson borde han kanske heta Nils i förnamn?!
    Kanske kan lilleman tipsa Ville om hur man gör för att inte vifta bort nappen ur munnen hela tiden?!

Pyttis: Vad härligt att ni börjar få klart där hemma! Vet hur det är att bo i röran, vi har ju både renoverat och byggt till, bytt ut all el osv. Puh!

Ellie: Åh vad skönt att det såg bra ut på VUL! Så skönt att kunna andas ut!

Sara: Hur jobbar du/ni nu? Vi ska också börja planera lite så småningom. Sa på jobbet att jag ska vara ledig 2011 ut, men jag tror inte jag vill vara hemma så länge. Men å andra sidan har jag ingen längtan tillbaka om ingen förändring sker. Är däremot rädd att jag ska "förlora" mina arbetsuppgifter om jag är hemma för länge. Svårt det där...

Som ni kanske minns så hade jag lite sveda när jag kissade för nån vecka sen. Det är tillbaka nu igen (till och från). Men det verkar inte göra ont från urinvägarna så att säga, utan från vaginan. Så nu är jag rädd för att det är något skumt med de stygn som de fick sy det brustna kärlet med. Borde inte stygnen ha släppt efter 4 veckor?

Imorgon blir Ville en månad! Tänk vad tiden går! Hjärta
  • IdaVi
    Ela: Förstår att du blir orolig, men det är säkert ingen fara. Sa de att du kunde få fler blödningar? Men ring förlossningen om du är orolig, det är ju inte bra att gå omkring och känna oro heller!
    Kram på dig!
  • IdaVi
    juni: Usch, lät inte skönt alls det där med stygnen!

Mini: Puh, jag nästan svimmade när jag läste att du tagit bort stygnen själv! Hjälp! De här sitter inne i vaginan. Försökte känna efter igår när jag duschade, men lyckades inte hitta stygnen?! Men så är jag nog väldigt feg och försiktig också!
    Ringer till MVC imorgon och kollar med dom. Ska ju på kontroll om en månad, känns lite långt dit om man har besvär....

Ela: Skönt att du inte är orolig! Förstår att du inte vill bli igångsatt. Kruxet är att jag inte blivit det nån gång, men ändå fått hjälp med värkstimulerande medel båda gångerna eftersom mina krystvärkar ofta är för svaga/korta. Och sist hade jag inte ens EDA, hade ju - INGENTING
    Hoppas så klart att du inte ska behöva bli igångsatt utan att den lille krabaten bestämmer sig för att kika ut av sig själv!

Sara: Tack, tiden ruuuusar iväg!
    Mm, jag ringer imorgon. Kanske (haha, ni vet ju hur dålig jag är på att ringa om jag är sjuk ).
    Ja, det blir ju lite trixigt att få ihop timmarna kan jag tänka mig. Vi har ju som sagt två bilar nu och båda vill (som det ser ut idag) gå ner i arbetstid. Sen är frågan om vi kommer köra kortare dagar eller ledigt en dag i veckan. Men men, det är låååångt kvar tills jag ska börja jobba!

Nu är vi insnöade rejält här hemma. Och våra vägar är inte prioriterade så vi lär  nog inte komma iväg med bilen idag som det ser ut. Men det är ganska mysigt med adventsljusstakar, tända ljus och eldning i kaminen så jag klagar inte

Ha en mysig 1:a advent!!
  • IdaVi
    Mini: Är fortfarande väldigt impad över ditt ingrepp!   Tack, vad gullig du är! Jag hojtar till i så fall. Hittade en overall i stl. 80 också. En brun lurvig. Tänk vad grejor man har som man har glömt bort
    Hoppas intervjun gick bra imorse!

aigee: Här är det rena rama snorstugan också. Både Ida och Ville är jättesnuviga! Hoppas storasyster mår bättre idag hos er!

Ela: Hoppas det gått bra hos BM idag! Jag tycker det är svårt att stimulera Ida, och jag är inte ens gravid eller har ont!

cissi: När dom spräckte mina hinnor sist så öppnade jag mig från 5-6 cm till 10 på typ 2 minuter! Shit pommes frites! Blev det lika för dig??

Elsis: Håller med, vilken härlig julklapp!!

juni: Vilken tuff matta! Klart lillebror ska ha den!! Åh vad kul med pepparkaksbakning! Måste vi också göra. För inte innehåller väl degen ägg?

Ego: Idag är det Idas lediga dag och hon är jättesnuvig. Likadant med lillebror som hostat och snörvlat i natt. Men de är ganska pigga ändå. Nu sover Ville och jag satte Ida framför tv:n medan jag fixar klyftpotatis och lax med fetaost i ugn
  • IdaVi
    juni: Har också tänkt att köpa färdig deg, verkar smidigt tycker jag!  Får kolla innehållsförteckningen för säkerhets skull.
  • IdaVi
    cissi:  Ja, det förklarar ju en del! Mina värkar drog igång ordentligt, men var för korta. Därför fick jag stimulerande dropp också. Men det kanske var innan?! Minns inte riktigt

Puh, nu har jag varit ute i all snö med syskonvagnen! Snacka om bra träning, är genomsvett! Sen försökte jag skrapa bilen som var full med snö och is och skotta gången. Nu sover båda barnen så jag ska läsa tidningen/se på TV och dricka te med bulle till! Får passa på!
  • IdaVi
    juni: Samma här, men efter gårdagens snöfall har det inte hjälpt. Var ungefär 30 cm snö på bilen och is därunder!
    Mums med julgodis!!

Milla: {#emotions_dlg.flower}Skål Åh vad roligt! Jättegrattiskram till dig! {#emotions_dlg.flower}Skål
  • IdaVi
    juni: Iofs har inte min kupévärmare varit igång mer än 2 tim imorse, men isen var långt ifrån väck. Kanske beror på att det varit nästan -15 grader?! Men vi har ju garage också, men där hade vi den nya bilen i natt
  • IdaVi
    Ela: Skönt att det gick bra hos BM! Och det är klart lussebullen kommer tidigare!
    Och som sagt, massage är ju aldrig fel!

Boomie: Vad kul med lite spontanshopping!

malink: Usch för kräksjuka! Hoppas ni kryar på er snart!

Milla: Vilket skit! Hoppas detär kortare telefonkö till nästa ställe!

Sitter och försöker välja ut bilder till en fotokalender. Fy vad svårt det är!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8