• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Nämen, tänk att min lilla berättelse kunde framkalla så mycket känslor . Och tack, vi tycker så klart han är världens sötaste, men vi är ju lite partiska
    Har som sagt mycket mer hår än vad Ida hade och mycket mörkare. Sen är det skillnad märker man när han är större, för han är mycket starkare i nacken och så. Snutten!!

Ela: Stor bamsekram till dig som har det så tufft nu!! Bodde jag närmare hade jag kommit förbi med Ville och en stor påse med fikabröd/godis.

juni: Hur känns det i kroppen? Känner du någon förändring eller så?
    Tur att du hjälpte mannen komma iväg till läkaren. Men är de förkylda så är de ju nästan döende! Jag röstar också på 101112!!

Ellie: Tack så mycket! Hade ärligt talat aldrig kunnat tro att vi skulle ha en lillebror redan 2 år efter att Ida föddes. Så tacksam över den hjälp man får

Zeeda: Jag fick också ta av mig ringarna i slutet. Nu har jag börjat använda dom igen, men jag är fortfarande lite svullen. Kanske beror på att jag är så varm hela tiden också. Puh!!

Fia: Tror jag har missat att er lilla guldklimp ska heta Axel. Vilket fint namn, det stod på min namnlista också!
    Mina bröst läcker nog lite redan tror jag, inte mycket men tillräckligt för att jag ska behöva ha amningskydd. Kan du inte ringa BVC och rådfråga dom om du är osäker?
    Däremot är Ville väldigt snuttig av sig så vi har faktiskt redan börjat med napp. Den åker iofs ut hela tiden, men avlastar mina bröstvårtor lite iaf.

FB: Tack vännen!

cissi: Gravidhjärnan blir ännu värre när det blir en amningshjärna kan jag lova! Jag är helt förvirrad och säger fel ord hela tiden, skriver upp fel tider för BVC-besök och glömmer bort var jag lägger saker. Helt förvirrad!

Och till sist en liten fråga. Hur länge ska man fortsätta att väcka barnet för att amma var 3:e timme? Känns så himla taskigt att väcka Ville mitt i natten för att ge honom mat. För det första är han ju ganska stor redan, för det andra har han gått upp 200 g sen vi vägde honom på BB i lördags och för det tredje så är det ju så jobbigt!
    Glömde fråga BVC när de var här på hembesök nyss (på tal om förvirrad).

Nu ska jag äta lite lunch. Har redan tappat 12 kg av mina 17 och jag är livrädd att jag kommer fortsätta rasa i vikt som jag gjorde sist. Får nog bli en pizza ikväll!

Och så hej hej till alla jag glömt kommentera

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Suck, alla radbrytningar försvann igen. Hoppas ni kan läsa ändå!?

• IdaVi

malin: Tack, jag tror jag ska testa det i natt. Han lär ju inte tyna bort den lilla knubbisen!

• IdaVi

Tack för svaren. Konstigt att de sa det på BB till mig Men det kanske bara gällde tills mjölken kommit igång, och det har den ju gjort nu och han äter ju bra.

Vad skönt, då slipper jag ställa larmet på var 3:e timme i natt! Tjooohooooo!

• IdaVi

Sara: Kaskadkräkningar vill man ju inte ha. Urk!! Den här lille mannen börjar också äta så glupskt så maten kommer upp igen. Men inte så mycket, det liksom bara väller över lite

Pyttis: Oj, nu blev jag osäker. Kanske ska ställa klockan på var 4:e timme då, istället för var 3:e??!!

Ha en jätteskön fredagkväll allihopa!

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

aigee: Låter vettigt! I natt ställde jag dock klockan på var 4:e timme. Men så är han ju inte frisk heller

Mini: Vilken liten sötnos!!

Vår lillplutt är genomförkyld så nu är jag orolig att det ska sätta sig på luftvägarna.. Han är feberfri, men har   orangegult snor och nyser och hostar. Stackarn!

• IdaVi
    aigee: Vilken liten sötis! Huvudänden på sängen är höjd, men han sover iofs mest bredvid mig på natten så det hjälper ju knappast då

Milla: Usch för envisa förkylningar! Hoppas Charlie-sötisen mår bättre snart!

Ellie: Jag var beroende av nässpray sista veckorna. Till slut tror jag bara sprayen gjorde det hela värre tyvärr. Hoppas ditt går över snart!

Pyttis: Försöker med napp, men han spottar ut den för han kan inte andas då stackarn

juni: Usch för kliiiii!! Har du ringt förlossningen o kollat? Jag hade kli på magen mest i slutet med både Ida och Ville. Men ring o kolla för säkerhets skull. Krya på dig!!

Ego: Ville bara sover o sover o sover. Har kanske en vakenperiod på sammanlagt högst en timme per dygn. Undrar om det beror på att han är förkyld eller om han helt enkelt kräver mer sömn än vad Ida gjorde?! Nåväl, ingen feber iaf och Ida börjar axla rollen som storasyster bättre o bättre så det känns skönt.

Ikväll blir det middag hos svärisarna får se hur jag pallar med 6 barn och intensiv svärmor, sjuk son och energisk dotter. Bäst jag börjar ladda batterierna direkt.
  • IdaVi

Ellie: Tack för infon, då verkar det ju faktiskt viktigt att väcka honom! Jagu väcker honom var 4:e timme eftersom han inte är frisk heller. Han bara sover o sover, helt otroligt!

juni: Jobbigt med din pappa. Hoppas han mår bättre snart!
    Vad mycket konstigheter du råkar ut för. Hoppas bebisen vill kika ut snart så du slipper allt elände!

Boomie: Vilket elände med dina ögon! Hoppas det ger med sig när förkylningen släpper!

Ela: Jag kan ju som sagt ha glömt hur det var i början med Ida, men både maken och jag tycker att han sover mer och är lugnare. Eller också är det vi som är lugnare
    Jag saknar också min pappa massor ibland. Nu blev det aldrig tillfälle att besöka minneslunden den här gången, men jag brukar tända ett ljus här hemma ibland och tänka på honom. Och så har jag ett foto vid avlastningsbordet bredvid sofforna, så han finns alltid nära

Nu kommer mamma och hennes man förbi för att träffa barnen. Får kika in imorgon när Ida är på förskolan och jag har "all tid i världen"

Vink vink till alla andra jag missat att kommentera!

• IdaVi

Äsch, fucking radbrytningar som försvinner när jag använder Notepad. Nån som har samma problem?

• IdaVi

Måste ha missat det roliga inlägget Vad har det för nummer?

juni: Mycket att tänka på för dig nu! Hur långt bort är mannen? Kan han komma till förlossningen om det drar igång eller är han för långt bort?

malin: Oj, de var ute i god tid - inget man är van vid direkt!

Ego: Idag är det rena rama vintern här hemma! En buss åkte av vägen inte långt ifrån där vi bor och det är nog en 10 cm snö minst! Ida var så söt  när hon gick ut i snön imorse, tror inte hon minns hur det var förra vintern och då kunde hon inte gå i snön ordentligt. Blir kul för dom på dagis idag tror jag. Annars stannar vi hemma och lämnar bilen som iofs har dubbdäcken på sen igår.
    Ville är jättesnorig fortfarande och har svårt att andas genom näsan, stackarn!

Nu ska jag ta en dusch, svettas ju som en klimakteriekossa! Puh!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8