30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Nämen, tänk att min lilla berättelse kunde framkalla så mycket känslor . Och tack, vi tycker så klart han är världens sötaste, men vi är ju lite partiska
Har som sagt mycket mer hår än vad Ida hade och mycket mörkare. Sen är det skillnad märker man när han är större, för han är mycket starkare i nacken och så. Snutten!!
Ela: Stor bamsekram till dig som har det så tufft nu!! Bodde jag närmare hade jag kommit förbi med Ville och en stor påse med fikabröd/godis.
juni: Hur känns det i kroppen? Känner du någon förändring eller så?
Tur att du hjälpte mannen komma iväg till läkaren. Men är de förkylda så är de ju nästan döende! Jag röstar också på 101112!!
Ellie: Tack så mycket! Hade ärligt talat aldrig kunnat tro att vi skulle ha en lillebror redan 2 år efter att Ida föddes. Så tacksam över den hjälp man får
Zeeda: Jag fick också ta av mig ringarna i slutet. Nu har jag börjat använda dom igen, men jag är fortfarande lite svullen. Kanske beror på att jag är så varm hela tiden också. Puh!!
Fia: Tror jag har missat att er lilla guldklimp ska heta Axel. Vilket fint namn, det stod på min namnlista också!
Mina bröst läcker nog lite redan tror jag, inte mycket men tillräckligt för att jag ska behöva ha amningskydd. Kan du inte ringa BVC och rådfråga dom om du är osäker?
Däremot är Ville väldigt snuttig av sig så vi har faktiskt redan börjat med napp. Den åker iofs ut hela tiden, men avlastar mina bröstvårtor lite iaf.
FB: Tack vännen!
cissi: Gravidhjärnan blir ännu värre när det blir en amningshjärna kan jag lova! Jag är helt förvirrad och säger fel ord hela tiden, skriver upp fel tider för BVC-besök och glömmer bort var jag lägger saker. Helt förvirrad!
Och till sist en liten fråga. Hur länge ska man fortsätta att väcka barnet för att amma var 3:e timme? Känns så himla taskigt att väcka Ville mitt i natten för att ge honom mat. För det första är han ju ganska stor redan, för det andra har han gått upp 200 g sen vi vägde honom på BB i lördags och för det tredje så är det ju så jobbigt!
Glömde fråga BVC när de var här på hembesök nyss (på tal om förvirrad).
Nu ska jag äta lite lunch. Har redan tappat 12 kg av mina 17 och jag är livrädd att jag kommer fortsätta rasa i vikt som jag gjorde sist. Får nog bli en pizza ikväll!
Och så hej hej till alla jag glömt kommentera