• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Åh vilken underbar dag! Så glad för Lycklig och Fiji! Äntligen, vad härligt!

Jag är precis tårögd! Kram till er båda! Hjärta

Hinner inte läsa ifatt just nu. Måste passa på att sy in byxor. Ville är tydligen också smal så byxorna ramlar av. Och Ida som börjat köra utan blöja nu har liksom inget att hänga upp byxorna på längre

Ha en bra dag allihopa! Jag kommer gå omkring med ett fånigt leende för jag är så glad nu!

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi
    cissi: Det hade du ju kunnat säga lite tidigare innan man dragit igång IVF-processer osv!

Fio: Grattis till jobbet!

Fiji: Jo, såna resårbyxor funkar bra som tur är. Men hon fick ett gäng leggings i julklapp som inte har knappar. Däremot ett par från PoP.
    Förstår att det känns overkligt! Men vad häftigt det är! Jag har börjat med minipiller, känns konstigt det också. Men 2 barn räcker känner jag (just nu iaf) och vi har tvillingar i släkten så det skulle inte förvåna mig om det blev 2 OM jag skulle bli gravid "spontant"

Idag har jag sytt upp byxor, tvättat, dammsugat, lagat kladdkaka och städat i köket. Puh! Nu är det middagsdags! Önskar alla en skön onsdagkväll!
  • IdaVi

Oj vad ni skriver flitigt flickor! Hinner inte riktigt läsa ikapp.

Fiji: Jag hade skorpor i handväskan. Det var det enda jag fick i mig när jag mådde illa. Mådde illa dygnet runt med Ville, men inget kräks. Med Ida kräktes jag på morgonen och sen var det bra resten av dagen. Båda gångerna gick det över runt vecka 12-13 tror jag. Hoppas det blir bättre snart!

Skickar ett lass med kramar till er alla. Nu vaknar Ville så jag får sluta med dopplanerna och börja amma istället. Kikar in imorgon igen!

Förresten, ska man hänga kvar i den här tråden när andra barnet är fött eller ska man "flytta"? Jag terroriserar er en stund till iaf

• IdaVi
    afrodite: Håller tummarna för att det drar igång snart!
  • IdaVi

Oj vad ni skriver flitigt! Jag hänger inte med längre. Kan vi inte starta en tråd som heter "30+ som har fått syskon och inte har tid att sitta vid datorn"?!

Trevlig helg på er allihopa!

• IdaVi

Kikar in och ut igen. Inser att det är omöjligt för mig att kommentera och läsa ifatt. Jag får smyghänga här istället för nyfiken är jag så klart på hur ni mår och hur det går för er alla!

Apropå Lotta på Bråkmakare så petade Ida in en ärta i näsan igår efter att ha sett Madicken! Annars tycker jag hennes temperament påminner om Lotta!

Känner mig mest trött nu och har ryggskott på G. Ryggen ser ut som ett S. Är mest negativ och tråkig så det är lika bra att jag loggar ut istället. Sköt om er så länge!

• IdaVi
    juni: Hoppas er lilla konstnär slutar kladda ner saker. Dit har inte Ida kommit än, men iofs, skulle vi ha pennor inom räckhåll så skulle hon nog testa lite
    Värme brukar göra susen. Just nu är det fetvadd på tuttarna eftersom jag haft mjölkstockning med feber och ledvärk. Kanske skulle sätta lite vadd i ryggslutet också. Annars gör ju värme susen som du säger. Får ta ett varmt bad ikväll.

Lycklig: Jag hade också "problemet" att helt plötsligt börja med skjortor/tunikor och stora tröjor, från att ha använt tighta jeans och tröjor. Men vad 17 ska man göra?! Och magen växer mycket fortare med andra barnet så det är svårare att dölja en längre tid. Så var det iaf för mig

Nähäpp nu ska det bytas lite bajsblöja tror jag allt
  • IdaVi

Just det, ärtan den kunde Ida fräsa ut som tur var!

• IdaVi
    juni: Näe, hobn hade nog ingen aaaaning om det va?!

Lycklig: Efter rutin-UL berättade jag för min chef. Men lite tidigare för några nära kollegor Tack! Kram tillbaka!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8