Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sarahkka skrev 2012-05-20 20:07:11 följande:
    Är det mig du menar?

Nej, det är nog mig!
    Jag inser nämligen att jag har glömt att svara på Elas fråga.

Jodå, det är helt ok. Mkt som är lite väl... myndighetsaktigt dock. Svårt att komma undan så klart.
    Äsch, jag skriver mer i samlingstråden om det istället. Men kanske inte just nu.

Barba: Så typiskt att hon verkar ha åkt på ngt just nu. Hoppas det inte är ngt smittsamt utan att hon kan vara på fsk som planerat på onsdag.
    IdaVi skrev 2012-05-20 20:29:25 följande:
    Och vink vink till alla andra! Hinner inte läsa ifatt. Har inte mycket tid över för FL nu för tiden med jobb, tjänsteresor och studier. Och så barnen så klart. Och huset. Och trädgården. Och....
    Minus studierna för min del, men med ny smartphone, som är värdelöst att skriva långa inlägg ifrån. Blir mest att jag bara läser och ev. kommer med en kort kommentar. Trist.

Och grattis Pandora! {#emotions_dlg.flower} 

• Billabong

Barba: Nej, det är ju verkligen knepigt när man är i det laget med ett krassligt storasyskon. För precis som du säger är varken du eller sambon i ett läge där ni har rätten att överlåta er tfp till ngn annan.
    Men menar du att ni inte har ngn suppport som kan rycka in; någon av era (pensionerade?) föräldrar, ev. syskon eller nära vänner? Ingen som jobbar oregelbundet och kan ha J den dagen, då slipper man ju be ngn ta semester?
    För oss blev allt väldigt kaotiskt när det efter 517 veckors graviditet äntligen kom i ett akut läge och killarna behövde komma ut med det samma. Min mamma hade drygt 1,5 h att åka men sambon fick ringa runt i panik till alla vänner. Ingen hemma i mitten av juli... Till slut nådde han ett par bekanta från vår föräldragrupp med Julia som ryckte in i väntan på att mormor skulle anlända. Inte den lugna smidiga överlämningen det var tänkt där J skulle få allt så pedagogiskt förklarat, men hon brydde sig inte. Hade bara kul med lekkompisen.
    Så det är nog ofta det inte blir som planerat men det går bra ändå.
    Hur illa är det med Js öga då? Kan hon kanske ändå vara på fsk på onsdag?

M73: Spännande! Kanske föds det en hel flock trådbebisar till den 23.e?  Eftersom det är ett mkt bra datum för födelsedagar kan jag varmt rekommendera det, men kanske liiiiiiite väl tidigt för er trea ändå. Vi får se. Hoppas du hinner känna dig helt färdig med graviditeten innan det drar igång på allvar. 

• Billabong

Men fy då! Det låter ju riktigt läskigt med Js öga, Barba!

M73: Då säger vi väl juni som det var planerat.

chiqita: Berättade inte din BM om starten av pillren? Och inte farmaceuten heller? Står det inte i bipacksedeln?   

• Billabong

Härligt Barba! Grattis till lille Joel.
    Finfin födelsedag, roligt att få dela den med fler.

Och apropå det, Grattis till Knases stora-A på 5-årsdagen!
    Är väl dessutom ett par sambos/makar som också fyller år idag om jag minns rätt. Grattis! 

• Billabong

Mina pojkar är heller inte det minsta lika varandra, det är nästan komiskt hur helt olika utseende de fått.
    O har blont, lite lockigt hår, är rund i kroppen och ansiktet och har stora blå ögon med låååååånga fransar.
    G har rödblont (även om jag föredrar starwberry blonde ), rakt hår och är senig med muskler i hela kroppen. Han har också blå ögon men inte alls lika stora.

De har alltså inga likheter med varandra, råkade bara dela graviditet och födelsedatum med varandra. Däremot är de båda lika sin storasyster.
    J har blont hår med lite självfall, är mer senig i kroppen än rund och har stora blå ögon med lååååånga fransar.
    Syskonlikheten är mest slående mellan O och J, medan G och J var väldigt lika varandra i mimiken, ffa när de var bebisar/kring året.
    Personer vi mött som inte känner oss har ibland trott att det är O och J som är tvillingar, då de är mer lika vid första anblicken.
    Alla barnen har likheter med båda oss föräldrar och har haft det ändra från början. Undantaget G de första månaderna eftersom han var så oerhört utmärglad, tunn och utan minsta fett på kroppen, han såg mest ut som en gammal människa i miniformat. I perioder när J var liten kallades hon mini-Sara av föräldragruppen.
    Ja, ni kanske ser lite själva på den senaste bilden i samlingstrådens album.

Skönt att allt såg fint ut med Melkerina på RUL, Kasperina!

Tessan S: Lycka till på fredag lite så här i förskott. Är lite glömsk ibland, så bättre att vara lite för tidig.       

• Billabong

Galia: Jag instämmer helt med det Resande och GladHannaPanna skrivit till dig! Sov så gott nu.

• Billabong

Grattis till dottern, SysterNorr!

Barba: Jepp, min G har det så. Bandet går ner mellan framtänderna och sitter så att ca halva tandens höjd har bandet emellan. Vi tog upp det på 18 månaderskontrollen och remiss skickades till sjukhuset, han var på kontroll där inför op. med en oinsatt läkare. Några veckor senare kom brev där läkaren rådfrågat en annan läkare och de kommit fram till att man ska avvakta och hoppas att det rättar till sig själv.
    Ja, vi har tagit upp det på BVC tidigare men inte fått ngn respons alls då.
    Men olika landsting har väl olika regler/rutiner. Som vanligt...    

• Billabong

Cilla: Men det är väl inte tungbandet Barba menar, utan det mellan överläppen och ner mellan framtänderna i överkäken? Det är iaf det jag beskrev att G har. Jag har kanske feltolkat lite...?
    Om det handlar omläppbandet i nederkäken så har jag inte noterat det på ngt av barnen.
    Handlar det om tungbandet så har vi fått det klippt två gånger på J. Var kort på ngn av killarna också som nyfödd men klipptes inte och nu minns jag inte vem av dem det var... Får titta på dem vid tillfälle.  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8