Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Då har jag jobbat dryga 2h, och gjort en tårta! Dags för lite kaffe.

• Barbabok

Mitt pyre kommer att födas till jul, funkar det med ståbräda när det är djupsnö/plogat? J kommer att fylla 3 året därpå i mars så syskonvagn känns.. onödigt.

• Barbabok

Tack Pucha!

Irriterad på min granne. Hon och jag brukar småprata lite över staketet som man gör med en del grannar. Helt apropå frågar hon om jag är gravid. Nä sa jag jag har gått upp i vikt pga kortison, ca 10kg. -Jaha säger hon, varför äter du det?
    Pga blödande tarm (hon vet sen innan)
    -Usch säger hon, men så stor blev du inte ändå, jag vet folk som blivit jättestora av kortison!
    -Eh? Jaha.
    -Men, är du inte lite havande ändå?
    -Nä, jag är bara FET sa jag då. Suck!

• Barbabok

Mippe, grattis här med, så söt!

Pysslig, jo dessvärre samma granne. Lite väl nyfiken, men inte pressar man någon som redan svarat? Märkligt beteende. Kanske skulle ställt samma fråga tillbaka, -är du också bara fet eller är du lite gravid kanske?

• Barbabok

Kanon om ståbräda förresten (glömde jag skriva). Vi kanske inte kommer iväg på långpromenader men till fsk vi tänkt oss är det nog ett par hundra meter. Om hon vägrar gå kan en sån kanske hjälpa. Och sen på våren går vi längre såklart.

• Barbabok

Boomie, härligt med att snart bli tvåbarnsförälder, men uff för värmen.

Här tog jag mitt testdagstest idag nu på kvällen istället för imorgonbitti som det är sagt, det blev jättstarkt på en gång så nu jäklar! Jag är lovad VUL v7 så då ser man bättre att det är "ok".

Mitt stora dilemma är, KUB/NUPP eller inte?

• Barbabok

Pucha, ja jag var övertygad först att jag ska göra det (trots att vi måste bet. privat då det inte görs här), men sen ska man ju vara ganska säker på vad man ska med resultatet till också.
    Jag är rädd för FVP (mf-risken), och det ska helst göras i v15+ och tar ett par veckor att analysera, så vad gör man då om det är illa? Jag är bara (skit-)rädd för trisomi 13 och 18, inte DS.
    En sen abort är ju hemsk den med, då har man ju kanske redan känt sparkar
    Eller ska man våga på vinst och förlust? Hade jag varit yngre hade jag inte gjort det men nu är det inte säkert att jag hinner med en hel graviditet till om denna går snett. Hemska tanke. Men jag får ju inte göra IVF efter fyllda 40.

• Barbabok
    Gladhannapanna skrev 2011-04-25 20:54:34 följande:
    Barba: vi valde bort kub/nupp eftersom abort inte är ett alternativ jag kan tänka mig.
    Var och en måste själv känna efter vad som känns mest rätt!!!
    Nä, det lutar åt att våga chansa, jag är för feg och maken säger att jag får bestämma.
  • Barbabok

Hej Mippe och välkommen "hem" Så söt bebis haha minns känslan med lustgasen, ville inte heller släppa min snutte

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8