Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Heja tjejer, tre bebisar i morgon! 

Juni, vad skönt att det såg bra ut! Hoppas du kan ta det lite lugnare så inte liten kommer alltför tidigt.

Apropå socker och bm - jag ska tydligen få göra glukosbelastning denna gång. Anledningen är att min pappa hade åldersdiabetes. Undrar varför jag får göra det nu men slapp förra gången? Är det någon som har gjort det?

Här är det totalförkylt. Rensade öron-näsa-hals med kyckling Szechuan till lunch. Det kändes som kaustiksoda för kroppen! Det pirrade i öronen och näsan rann.

• cilla67

Juni, ja det är det enda jag kan komma på, att det skulle vara för att jag är äldre, men det blir ju alla! Kanske går någon magisk gräns vid 42? Personligen kan jag ju tycka att det borde räcka med att kolla blodsockret nån gång, de struntar ju ändå i en annars.
    Surfa lät bra, men lite kallt! Går nog vidare med stark mat istället! 

• cilla67

Ni har säkert rätt, det beror nog på landstinget - allt annat är ju också helt annorlunda här! 

Jag provade hallonbladste, men jag gick ändå 8 dagar över och blev igångsatt! Ananas är gott! 

• cilla67

Juni, måtte slemmisen hålla sig på plats till fredag minst! Hallonbladsteet var faktiskt ganska gott, och som Lena säger så är det nyttigt även om det inte sätter igång!

Boomie, vad läskigt med synen! Bra att de håller koll och hoppas, hoppas att det håller sig i schack! Kanske inte så mycket kyckling i avloppet som  tabasco eller nåt annat starkt. Cola?

Heja på nu för trippelkalvar, Fia, Lena och Aigee! Tänk på Persefone, Emertin och Fiji som gjorde det för två år sedan! 

• cilla67

Juni, oj! Som sagt, kanske läge att börja tvätta i alla fall. Hoppas verkligen att liten kan hålla sig till efter fredag!

Aigee, hallonbladste finns på hälsokost!

Själv har jag just fått Bricanyl. Min förkylning har gått överstyr och jag hostar så jag nästan kissar på mig emellanåt. Har svårt att andas avslappnat och "hela vägen", det blir mest korta, grunda andetag. Doktorn jag träffade sa att det inte är ovanligt att man utvecklar astma under graviditet, så jag ska få göra ett lungfunktionstest. Så länge hoppades hon att Bricanyl skulle göra susen, så jag åtminstone kan andas ordentligt. 

• cilla67

Pyttis, tror du inte att din tolkning säger att du har ett liv IRL?! Normalt sett är väl SD, särskilt versalt, just en partibeteckning!

• cilla67

Ja, sms-kompisar måste man ha! Vi vill ju hemskt gärna veta allt och det snarast det har hänt!

• cilla67

Precis, Juni, när man ser ut som vanligt...
    Kommer det alls att inträffa?! Jag är skeptisk för egen del, jag har ingen aning om storlekar längre, jag måste alltid prova igenom hela skalan för att hitta rätt. Jag köpte nyligen en tunika i small, men måste ha large i andra plagg, medium i andra.
    Nu kan man inte köpa vinterjacka, för man har mage. Sedan kommer bebis och då får man väl jättetuttar istället. Som försvinner, flyttar sig, eller? Därpå följer starke-Arvid-perioden. Bära barn blir man bred av! I alla fall jag som alltid haft väldigt smalt över axlarna, har nu med den dagliga workout-metoden "mamma bäja" fått mycket kraftigare axel-rygg. Himla synd, för jag hittade en SÅ fin kappa nyligen, som magen får plats i men jag törs inte chansa på att framtida bröst gör det!

Var hos bm igår, hon nämnde aldrig glukosbelastningen, så jag hoppades att hon hade glömt den. I morse ringde hon och ursäktade sig att hon hade glömt detta och ville boka om nästa tid, så det blev en morgontid.
    Jag frågade om citron, eftersom flera här nämnt det. De hade tydligen tipsat om det själva på mottagningen förut, men fått bassning av labbet. Tydligen kan det rubba värdena, så de inte är helt ackurata om man tillsätter smakämnen.
    I övrigt var allt normalt, SF-mått  prick på mittlinjen, hjärtljuden något lägre än A hade i magen. Det ÄR ganska mysigt att få höra liten, även om den här parveln är så livlig att man ändå har god kontakt, så att säga!

Ursäkta egodravlet, det finns ju andra här som har MYCKET mer att klaga på!

Hoppas Lena kan ta det lugnt och vila, liksom Juni, vars tvätt jag tänker på och hoppas att den ska lukta fräscht och fint snart!
    Aigee hoppas jag ska få åka in på riktigt snart, det där verkar synnerligen trist! 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8