Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Grattis Ela! Vad roligt!

• cilla67

Lena, vilken trist historia med makens alkoholvanor... hoppas du kan få till ett konstruktivt samtal.
    Jag började få sammandragningar kring vecka 20-22 när jag väntade A, och fick order att ta det lugnt så han inte skulle komma för tidigt. Han var ju beräknad till 8 januari, men doktorn trodde han kunde komma närsomhelst från 1 december, så jag vankade hemma och väntade. Jag fick sen gå en vecka över tiden! Kanske tog det FÖR lugnt!

Milla, kul med jobbintervju! Vad duktig du är som får ändan ur vagnen att söka! Jag är jättedålig på att komma igång...

Idag har jag varit på det tjatiga hälsosamtalet. Jag fattar inte att de inte samkör det med inskrivning? Nu får jag gå dit igen på tisdag och antagligen säga nästan samma saker igen, + blodprover. Förra gången fick man knappt äta fisk, nu SKA man äta fisk 2-3 gånger i veckan. 
    BF är 110211  - min mamma fyller 90 fyra dagar senare. Snacka om 90-årspresent! Det blir hennes 10e barnbarn, jag tycker det är helcoolt! 

• cilla67

Egognäll...

Berättade för mamma idag, att hon ska få sitt tionde barnbarn. Blev hon glad? Njae, hon var sitt vanliga helt opedagogiska jag och sa chockat att "det kunde jag väl aldrig tro att ni skulle, det är ju i senaste laget". Fast sen kom hon på att han satt och slängde sten omkring sig i glashus, hon var 47 när jag föddes.
    Trots att vi pratade en lång stund kom hon sig inte för med att säga nåt positivt, mest en slags förundran över det hela och ett uttalande om att jag ju inte hade varit "meningen" och att vi väl ändå inte hade "gjort det med flit"... suck... det är så jävla typiskt henne, och om jag ringer i morgon och säger hur ledsen jag blev kommer hon inte förstå ett smack.

Sedan vet jag ju att svärmor kommer bli ungefär likadan. När jag väntade A var hon så himla ängslig och ojade sig över att jag var så gammal, så hon la in sitt veto när vi ville åka på semester och flyga. Nu kommer hon att säga att vi utmanar ödet och att det inte gärna kan gå väl en gång till.
    Sådana tankar har man ju själv ändå, så det behöver inte påspädning. Usch vilken trist kväll det blev.

• cilla67

Förlåt, juni, grattis till platsen, så klart! 

Lena, vilken konstig kompis - du får ringa henne och fråga rakt ut. Om hon är en nära v'än kan du ju berätta den verkliga orsaken, så förstår hon säkert varför du avbokade. Svårt bara när det är mycket, man måste ju välja sina strider.

Ja, välja sina strider, ja. Jag ska strunta i mamma, hon var nästan likadan med A, men det tog sig efter ett par dagar och hon var jätteglad. Svärmor vågade inte vara glad förrän A hade kommit och var "hel". Det är väl bara det att man har blivit känsligare, antar jag. Tack för stödet!

• cilla67

Lena, jag håller nog med M73 litegrann. Jag har också haft en sån kompis, där allt skulle ske på hennes villkor. Känner igen det där med skjutsandet... Jag skulle inte heller springa benen av mig för att förklara för henne då. Vill hon umgås, så får hon väl säga till. Hon hör säkert av sig igen, om inte annat så när hon vill ha skjuts nästa gång ; )
    Mmmm, visst är man känslig.... 

• cilla67

Jättegrattis Barbabra! Vad kul!

Lena, jag vet inte säkert, men jag tror att det är fk som krånglar om man reser efter v28 och något händer. Kolla med dem och med ditt försäkringsbolag, för hemförsäkringen är också inblandad.  

• cilla67

Hej Rooibos! Visst väntade du ettan ihop med Aigee och någon mer? Ni födde ungefär samtidigt?

Visst finns det också en slags sittbräda att ha i fotänden på liggvagnen? Det hade nog jag tänkt mig, men jag har ärligen inte funderat så mycket på vagnfrågan än - det är ju sådär 30 veckor kvar tills man behöver den?! 

• cilla67

Grattis FB! Vad roligt!

Ela, skönt att allt ser bra ut! Härligt att kunna andas ut!

Håller tummarna för Minimalla nästa vecka! Vad fort det går! 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8