Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sara, Juni, A bits också. Oftast bits han i ren glädje när han busar eller testar nåt otroligt skoj som att kasta sig från toalocket rakt in i ens famn - då kan man få ett bett i axeln. Men precis som ni beskriver så flinar han bara när man säger till, och sedan vi sagt till lite extra allvarligt har han också börjat bitas på rent okynne.
    Det känns ju inte helt ok, särskilt nu när han börjar dagis och man går och oroar sig för att han ska bli en sån där unge som bitar de andra barnen!
    Lite läskigt är det också när man tänker på att han mycket väl kan få för sig att bita hunden - hon är ju bara en valp och bits själv för glatta livet. Tänker att det är därför A bits, han vill ju vara som Wilma och ha det som Wilma. Han tjuter sig med jämna mellanrum till hundkex!
    Hoppas verkligen att det är en faaas!

Pregga, heja på - A föddes efter igångsättning, det gick jättebra! 

• cilla67

Pyttis, håller tummarna för att hon håller olaterna hemma eller slutar med dem!

• cilla67

Juni, jag har GBS, fick diagnos när jag väntade A. Jag fick göra odlingar regelbundet under graviditeten,  och kommer få göra nu också. Under förlossningen fick jag några omgångar antibiotika. Eftersom det är svårt att göra nåt åt det själv, mer än tjata om att man HAR det för bm och så, så kan man inte mer än stoppa huvudet i sanden med resten och hoppas att allt går bra! Det gör det! Så det så!

• cilla67

Lena, jag hade samma jobbiga hosta som du, med tillhörande läckage osv. Jag hostade mig till sammandragningar blixtsnabbt. Nu har det lättat när hostan bättrat sig, men visst var det sammandragningar. Krya på er!

• cilla67

Eller 2012... Jag är skeptisk till att hinna med någon Beach 2011 - man ska ju förhoppningsvis amma, och det gjorde då sannerligen inget under för min vikt! 

På torsdag är det utvidgat RUL. Antar att jag ska till BM snart också, men det har jag ingen aning om när. Känner mig konstigt ointressant denna gång. Föra gången var jag hos BM var tredje vecka, det togs prover och kollades hela tiden. Den här gången är det lite "ring om det är något", och jag har inte ens ett direktnummer till BM, det hade jag förra gången. Och mejladress till BM, som svarade bums, så fort jag undrade något.
    Jag tror inte bara det är för att det är andra barnet, det är nog olika i olika län också. 

• cilla67

Lena, hoppas det gått bra med maten och att det blev fina fotografier! 
    Jag gick ner i vikt i början, vilket ju är rimligt, men sen gick jag upp lite igen, ungefär mitt i Beach 2009! Detta har suttit kvar tills nu, när det har gått åt till Mini. Jag tror inte att jag kommer gå upp lika mycket denna gång, men det KAN bero på att jag hade ett otroligt sug efter läsk och smågodis när jag väntade A, men saknar detta sug nu. Fast nu vill jag ha bullar istället...

• cilla67

Juni, det är inte jag som är oengagerad, det är BM eller snarare mödravården och deras riktlinjer. Jag har varit så besviken, ledsen och orolig för att de är så... ja, slappa här. Vi bytte ju län i somras och får ett helt annat bemötande här än när vi väntade A. 
    Jag har ju också GBS, men det är ingen som velat ta någon odling ännu. 
    Nej, jag SAKNAR inte suget, det bara inte är där! Vilket ju är rätt skönt, då blir det väl mindre att kämpa med sedan! Utvidgat RUL är som ett RUL men det görs av läkare och man tittar specifikt på några saker som Mini har ökad risk att få, som ryggmärgsbråck och hjärtfel.

• cilla67

Lena, stackare! Kan inte maken ta I själv i natt och du kan få sova ut hos dina föräldrar eller nåt? Du måste ju börja ladda! 
    Tror du inte att det kan ha varit lite många nya grejer på en gång för I  samtidigt som hon har varit sjuk? Hon känner väl också på sig att det är fler förändringar på g, tänker jag. Kan ni inte prova att ställa tillbaka hennes gamla säng och se om det är den hon saknar? Om det är det kanske hon ska få ha den ett tag till, så hon hinner vänja sig vid dagis igen efter sjukperioden och ni kan ta sängbytet på nytt lite senare?
    Vad har läkare sagt om hennes sjukdom? Hon har ju varit krasslig länge nu. 

• cilla67

Lena, Usch ja, ibland är det tungt. Hoppas det ordnar sig och att stackars I slipper mera feber. Stor kram!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8