• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Anceka: Grattis till lyckat rul! Skål

• Galia

Poison: Usch vilka jobbiga drömmar. Tror dock det är vanligt att bearbeta. Många som drömmer att det kommer en talande bebis eller att det sticker ut en fot ut magen eller något. Hur tanker du kring drömmarna? Jag tanker att de är på olika nivå på så sätt att i den första drömmen så lever ju bebisen även om den har DS, men där är det din reaktion som är det "jobbiga" för man vill ju kunna välkomna sin bebis som man längtat så efter. Att den har DS är ju inte det värsta som kan hända tanker jag, men klart att man kan reagera negativt på det ändå. En oro att inte kunna älska sin beis kanske ligger bakom? I den andra drömmen är det ju bara mardrömmen, att bebisen dör. Det är ju bara hemskt men om jag ska vara lite amatördrömanalyserare så tanker jag att du bearbetar de katastroftankar som du har? Ursäkta mina amatörmässiga analyser men jag funderar lite på hur du känner och tanker kring drömmarna och kunde inte låta bli. Kram

• Galia

prickarna på ä försvinner tydligen när jag srkiver ordet tänker? tanker tanker tänker

• Galia

Poison igen: Vad trist att du mådde illa på vattengympan. Ska du fortsätta gå och se om det var en engångsföreteelse eller hur blir det?
    Har du kollat med FK om din ansökan? Det verkar ju dra ut på tiden. Ring och kolla vad som händer tycker jag, bara så att det inte blivit något tok. Du kan ju be din sjp-handläggare om besked annars om ni har bra kontakt? Så slipper du kanske telefonkö.

• Galia

Poison: Helt ärligt förstår jag inte varför det är så viktigt att få gp. Är det inte bättre att du är sjukskriven tills bebisen kommer? Ang. läkarintyget så är det ju som många här redan påpekat, att det är jobbet/arbetsuppgifterna som ska bedömas och inte ditt hälsotillstånd. Jag har svårt att se varför du ska skicka med det med din överklagan (annat än att du vill det för att du känner dig kränkt (?) och vill skriva fk på näsan att du mår skit. Ditt mående har dock inte prövats och är därmed inte ifrågasatt i beslutet om gp?). Om det nu är så viktigt för dig att få gp istället för sjp så är det ju en beskrivning av riskerna/ den fysiska belastningen i ditt arbete som du ska koncentrera dig på att bevisa t.ex. genom förtydligande intyg från din chef - inte ett läkarintyg? Bra att du fick prata av dig hos din bm! Trist att du mår dåligt och att det är jobbigt att ha maken och sonen hemma. Hoppas det blir bättre {#emotions_dlg.flower}

• Galia

Posion: Din bm och läkaren är alltså inte insatta i hur gp fungerar. Trist att de ger råd baserade på okunskap. Jag tänkte precis som Kasperina att det bara är onödigt att lägga ner energin, men känner du att du vill det så.

nr2: Men usch din stackare för att ha så ont i magen Vad tror du det beror på? Skönt att han sparker iaf och ger sig tillkänna. Tycks ju vara bara bra med honom då iaf

• Galia

Är det ngn I Sthlm som behöver uppdatera med gravid/amningskläder så har Boob en utförsäljning 26-27 maj. Så här star det I ett mejl som jag fått:

Pop-up Sale hemma hos oss! Välkommen! Kom och träffa oss i vår pop-up shop. Under två dagar säljer vi ut fotoprover och utvalda modeller av gravid- och amningsplagg, underkläder och annat till 50-80% rabatt. Så bor du i Stockholm eller har vägarna förbi: kom och hitta dina mamma-favoriter till riktiga fyndpriser!
    Måndag 26 maj kl 8-18 Tisdag 27 maj kl 9-17  
    Plats: Boob HK, Götgatan 24, portkod: 6873 (Närmaste T-bana: Slussen, uppgång Hökens gata) Vi finns 1 trappa upp utan hiss. Barnvagnar får tyvärr inte plats i lokalen utan lämnas nere i trapphuset.
    Tips: Anmäl dig till eventet på Facebook

Vi tar både kort och cash. Välkommen!

• Galia
    Milla C skrev 2014-05-18 08:59:06 följande:
    Stramalj: Jag kände mig inte träffad . Jag menade bara att FK har ganska stelbenta regler.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09

Ja?
  • Galia
    Milla C skrev 2014-05-18 08:59:06 följande:
    Stramalj: Jag kände mig inte träffad . Jag menade bara att FK har ganska stelbenta regler.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09

Ja?
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8