Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jaha, jag får sjukpenning, men dotter får inte självklart vara på förskolan mer än 15 tim??? Maken kan få tillfällig föräldrapenning för att ta hand om H. Men borde det inte vara billigare för samhället att hon får vara lite längre på förskolan?

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Det var FK som sa att hon inte självklart fick vara på fsk, utan att det var upp till fsk/kommunen. Pratade med rektorn precis och hon sa att det är helt OK för H att vara där.  Ska ringa till avdelningen och prata om tider nu...

• Piggley Wink

Pratade med avdelningen och det var helt OK att H stannar till 16. Sen berättade jag för H att hon ska få vara lite längre på förskolan och leka med sina kompisar imorgon och ungen svarar: "Åh vad kul!" Snacka om att trivas! Tänk vad jag ska vila imorgon!

• Piggley Wink

Sara och Milla: Ringer genast till FK igen, bara för att jag gillar dem , "bara" 21 min kö den här gången

• Piggley Wink

Hahahaha, FK är för söta! Nu har jag sjukanmält mig. Denna damen var absolut inte lika trevlig men det funkade iaf. Sen kollade jag posten, då fick jag en massa blanketter fårn FK, såna som min arbetsgivare eftermånga om och men skickade in i september . Hoppas det bara är så att de har en dator som skickar saker automatiskt när man begär FP för att nytt barn för första gången. Jaja, idag ringer jag dem inte igen, det får bli imorgon, eller jag kanske kan maila denna gången eftersom det inte är bråttom...

Nu tror de inte att pappa fått en propp längre, de har tydligen gjort en massa undersökningar idag. Så idag gjorde de ryggmärgsprov (huvaligen, det vill jag aldrig göra!). Så nu har de ingen aning igen. Det positiva är att han mår bättre och har läst ut sina fem böcker sen i lördags kväll så min syster åker dit och fyller på ikväll Jag och H tänkte åka dit imorgon.

• Piggley Wink

Usch idag har jag sd hela tiden och det molvärker. Inga riktiga värkar bara skit som värker hela tiden och sd någon minut i taget... Kan det inte börja på riktigt eller bara hålla sig lugnt? Ska bli skönt med akupunktur imorgon!

• Piggley Wink

Ellie och Pyttis: Ja , man får ju försöka var lite positiv Har faktiskt haft två sammandragningar ikväll som gjort ont (alltså ont samtidigt som sammandragningen), så nån gång ska den väl komma ut iaf...

Pysslig: Jobbigt med trötthet, men det är ju skönt att det är övergående iaf *hurtig som Pyttis*

• Piggley Wink

Fia: Jag skulle gärna vila några dagar men det här känns inte som vila Men men, den kommer väl när den vill, förmodligen imorgon eller på söndag när maken befinner sig ett par timmar bort I helgen är dessutom föräldrarna bortresta, måste ringa min syster och fråga om hon kan vara backup för H...

• Piggley Wink

Kram Ela: Skönt att de kollade upp dig ordentligt och att tappen var både lång och stängd! Jag blev ju rätt skärrad jag med när jag var inne på koll för att jag fick så många sd som gjorde ont i v 28, men jag hade ju absolut ingen blödning, då hade jag svimmat! Är du hemma hela veckan nu då? Hur går det med dagishämtningar mm? Visst är det "bara" 1,5 månad kvar nu?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8