Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tack Pyttis, ska genast lägga in det i telefonen!

Har så j***a ont i/runt tappen. Har varit och fixat hjulet till bilen, varit på arbetsförmedlingen (skulle fråga om jag räknas som arbetslös nu eftersom jag är uppsagd och inte pluggar just nu). Volvo fixade bilen gratis, men af hade inget smart att säga, de skickade mig vidare till fk som inte har någon anig så nu har jag mailat a-kassan. Jag trodde ju att arbetsförmedlingen skulle veta sånt! Vi fick köpt ya pennor och ett nytt ritblock till H också, så nu har hon att göra en stund. La mig i soffan lite

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

aigee: Hur såg tappen ut då? Eller kändes om han bara gjorde det? Jag är gärna sms-kompis!

• Piggley Wink

Terroristen vägrar sova Hon skriker att hon är hungrig mm, fast hon just ätit både middag och en liten glasspinne. Visserligen blev det inte så mycket välling, men middagen åt hon för en timme sen... Kanske är glasspinnen som spökar, eller att hon tagit det för lugnt idag. Vi får väl se, just nu har jag gömt mig i köket med diskmaskinen på så jag hör inte så bra . Hon "gråter" men är mest sur och tvär för det är ingen riktig gråt med tårar... Hoppas hon somnar snart annars får jag lägga mig brevid en stund. Om jag tar en riktigt tråkig skolbok utan bilder så somnar hon sanrt för då vill hon inte ens titta i min bok Jag har en om produktutveckling som garanterat går hem

• Piggley Wink

H somnade till slut, och sover sött

Ang vaccin så har jag bara läst och hört precis som Ela att man inte behöver ta som gravid om man tog svinisen förra säsongen. Den fick jag skitont av i flera dagar och kunde inte lyfta armen så jag hoppas slippa i år. Har aldrig brytt mig om sprutor men jag undrar hur illa bvc-tanten träffade egentligen

Chokladbollar låter underbart! Jag gick ner gravidkilona efter typ 4-6 veckor men formen på kroppen kom aldrig tillbaka eftersom jag inte kunde börja träna och röra mig då jag fick diskbråck. Nu ser jag fram emot barnbvagnspromenader åtminstone!

aigee: Är inte hinnsvepning nåt liknande det läkaren gjorde?

• Piggley Wink

Bläää för att vänta aigee! Jag bara funderade på om den där kollen kanske kunde få bebis att vilja komma ut i verkligheten... När jag åkte in i v 29 så kände läkaren ju extremt försiktigt för att inte reta tappen till att sätta igång förlossningen, och det lät inte som din läkare var så försiktig... Hna gjorde nog sitt bästa för att sätta fart Skönt att du får kolla blodtrycket, men borde du inte kunna bara glida in där och göra det varje dag? Hos oss kan man iaf gå in och prata snällt med sköterskorna och få ett extra test taget vid behov. Men då är ju mottagningen privat såklart (ägs och drivs av personalen själva).

malin: Hoppas du får ett bra svar om knäet, örter funkar nog tyvärr inte om minisken är skadad

Nu ska jag nog snart gå och lägga mig en stund. Ska bara sätta igång en tvättmaskin med bebiskläder först, de luktar fortfarande mysko efter att ha varit utlånade till misstänkt mögelhus ett tag. Fick tips av johlinn att tvätta dem med bikarbonat så det ska jag prova, undrar bara hur mycket man ska ha???

• Piggley Wink

Lena. Som tur är kan jag fortfarande knäppa min dunjacka, annars har jag sagt till maken att han får klara sig utan sin dunparkas tills liten är ute SEN ska jag köpa en ny vinterjacka! Eller också får det bli den gamla i år med, så kan jag köpa en  skitsnygg nästa år när jag ser ut som vanligt igen

• Piggley Wink

Lena: När H kom hade jag makens goretexjacka över Babybjörnen så klarade vi oss från sommarregnen båda två, dessutom behövde man inte klä på henne så mycket extra när hon satt innanför jackan, blir väl annorlunda med vinterbebis antar jag...

Alla mammabyxorna funkar inte längre, de trycker liksom längst ner på magen. Precis ovanför blygdbenet, gör SKITONT! Förra gången hade jag inga såna problem??? Iofs har ag gått upp 2-3 kg mer denna gången (eller kanske mest tiden emellan när jag inte rört mig) men de kilons sitter väl inte DÄR?

Ja, Ela, det är visst en sån där dag för versaler idag också

malin: Jag visste inte att läkare jobbar så tidigt???? Det gör de nog inte här, om de inte jobbar på akuten såklart.... Praktiskt om man jobbar, för då kan man ju gå till läkaren utan att ta ledigt.

Tvätten luktar mycket bättre nu, tog nån matsked ungefär av bikarbonatet. Har andra maskinen igång nu. Somnade en timme innan jag hämtade H, känner mig lite yr men mycket mindre trött iaf. Har så himla svårt att sova på dagen, eller inte svårt att somna utan jag blir yr och illamående efteråt... Ska äta nåt så kanske det blir bättre.

• Piggley Wink

Lena: Det var inte mycket till höjning om det är måsen som gäller

Pyttis: Jag är igen och hela tiden superimponerad! Hurra för dig! Hur äter du nu, äter du "normalt" eller är det fortfarande delvis special?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8