Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

cissi: Maken är hemma igen, problemet är "bara" att ta hand om H på dagarna. Hur f*n tar man det lugnt en dag som imorgon när hon inte får vara på förskolan? Hon får ju vara där på syskontider, 8.45-12.30 månd-to. DÅ ska man prestera att gå till bm en gång och på akupunktur en gång för att överleva. Om jag inte går på akupunktur blir det kris, men jag skulle egentligen behöva ligga och vila istället för att åka dit

Ela: Förstår precis hur du menar, mina sd har lugnat sig, men jag har så j***a ont i ryggen hela tiden, ja tror det är för tungt för min stackars svårt prövade rygg nu... Hoppas du får vila i helgen och att nästa vecka blir lugnare!

Lena: Det var ingen liten kille! Grattis igen och härligt att ni mår så bra att ni åkte hem direkt!

Jag trodde ju faktiskt att det skulle funka att vara hemma, nu känns det som det skulle varit bättre att skriva in sig på nån kurs så H hade fått vara på förskolan mera...

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Ela: Idag har jag faktiskt funderat på att ta upp det när jag ska dit på måndag. Antar att det är svårt att få igenom det sent i graviditeten, men det enda jag vill åt är ju att H får gå liiiite mer på förskolan. På dagarna finns det ju liksom ingen som kan avlasta , alla jobbar ju. Och jag måste ta föräldrapenning, för annars blir min  SGI = 0 eftesom jag studerar, annars kunde jag ju struntat att ta ut penar de här veckorna... Funderar på lägstanivådagar också, men eftersom mina studiemedel inte kommer räcka till sista terminen så jag skulle gärna spara dem tills dess...

• Piggley Wink

Ela: Överklagan låter inte bra! Funderade ju på om jag kunde vara arbetslös istället för att jag blivit uppsagd, men då måste jag avbryta mina studier, och i så fall har jag ju ingen plats nästa höst . Får väl se om jag kan få sjukskrivening. Hur funkar det om FK säger nej, kan jag ta föräldradagar i efterhand då? För om jag har tomma dagar försvinner ju min SGI... SÅÅÅÅÅ sunkigt alltihop!

• Piggley Wink

I Norge får alla mammor betald ledighet före bf (tror det är tre veckor), man har kommit fram till att det blir billigare för det blir färre komplikationer!

• Piggley Wink

Fia: Låter jusom en  toppenförlossning! 90 min låter lagom, vi var inne ca 3-3,5 tim sist så jag hoppas att det inte blir längre, men man vill ju gärna komma in innan bebis kommer ut så att säga... Du kommer bli en lika bra supermom som alla andra i den här tråden, bara du får chans att träna lite

• Piggley Wink

Helt underbart att läsa om era upplevelser!

Jag tänkte ju vila några veckor först, men nu känns det som jag fått nog av den här magen... Överfulla BB-avdelningar låter ju inte så trevligt, förra gången var vi tre mammor på typ 12-15 platser första dygnet Sköterskorna sa "Vi vill att ni säger till dagen innan ni tänker åka hem så att vi hinner planera in alla undersökningar" Det mottagandet har mina vänner också fått på NÄL, men vi får väl se hur det blir denna gången. Förra gången fick man ju inte åka till Göteborg för det var sommar och de hade dåligt med sommarvikarier så de tog bara emot dem som bor nära Gbg, vi bor ju mittelmellan NÄL och Gbg så för oss spelar det egentligen ingen roll. Har dock flera vänner som fött i  Gbg och INTE varit så nöjda md BB. I natt vaknade H 23.25 och lade sig i vår säng, ligger då och knör på mig hela natten så ryggen känns sådär utvilad . 5.37 vaknar jag av valpen, för maken är ute och springer med den andra hunden. Går upp med alpe tills han kommer tillbaka. Somnar kanske 07 när han gett sig iväg till jobbet, Sen väcker H mig 7.45. Tänk om jag istället kunnat få sova till 7.45 Känns som jag skulle behöva det nån dag... Jaja, på söndag kanske?

• Piggley Wink

Såg att det börjar bli tunt i bf-listan för syskon. Vi är ju bara tre kvar nu, så jag hoppas på påfyllning den här månaden!

• Piggley Wink

Pyttis: Det låter bra, för vi kan ju bli avvisade från NÄL pga ombyggnaden. Det står på hemsidan att de i NÄLs ytterområden kan bli nekade, och jag antar att vi är i ytterområde i det fallet också (precis som vi var för Gbg förra gången).

M73: Det är precis det jag hört om Östra, att förlossningen är toppen men att BB inte är lika imponerande. Just nu väljer jag dock att lyssna på Pyttis för att få positiva känslor Å andra sidan hoppas jag att vi inte behöver stanna så länge på BB om det är struligt där denna gången, för nu har man ju förhoppningsvis lite mer koll än förra

Grattis till liten T förresten! Hurra hurra hurra hurra!

Är det dags att ta sig ur morgonrocken förresten? Fick låna makens för min glipar snart H har sin nya Emil-pyjamas som jag köpte åt henne på Lindex igår. Skulle köpa bebiskläder men det fanns verkligen BARA tjej eller klillkläder ? De enda som inte var blå eller rosa var hypergrilliga eller hårt svartvitrandiga. Det blir en tur till Pop imorgon istället! De ska ha 40% på delar av sortimentet för de har jubileum... Säkert inte 40% på det jag behöver men man kan ju alltid kolla...

• Piggley Wink

malin: Jag hoppas det blir min tur nästa gång Om Ela ska köra om mig så blir det väldigt tifigt och det bill vi ju inte...

• Piggley Wink

Zeeda: Välkommen tillbaka! Känner igen dig, vi måste ju ha hängt i samma trådar förut!

aigee: Hoppas verkligen det inte var magsjuka utan bara slem och ilska.. Jag vet inte hur man klarar magsjuka så tidigt, men antar att de är snabba med dropp i värsta fall eller?

H sa för en stund sen "Nu är det tre veckor kvar", till vaddå? "Tills bebisen kommer ut". Hon har ju inte ens en aning om hur lång en vecka är . Sen pratade vi lite om att vi ska till sjukhuset då, men H tyckte det vvar mycket upprörande att inte hon får följa med. Det gick dock över när jag sa att hon får hälsa på där men att inte någon annan får det På NÄL är det bara föräldrar och syskon som får komma in på BB.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8