Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hormonis: vi är väldigt nöjda med vår vagn. Jag tror att man kan hitta beg vagnar på blocket, tänk på att det är bra om den tål åtminstone 30kg för två barn kommer ganska snart upp över 20kg med kläder mm!

• Gladhannapanna

Vi har en sådan vagga till vår, använde den inte så mycket när hon var riktigt liten utan mer när hon var runt sex månader och kunde sitta lite längre stunder i vagnen.

• Gladhannapanna

Julia kan också allt själv!!!
    Malin Alv'en som skriver i Vi föräldrar brukar föreslå att barnet får ha napp så mkt det vill i samband med att det får syskon. Så om ni vill ha bort den innan är det nog hög tid!

• Gladhannapanna

Jag tog betalvarianten av gravidförsäkring båda gångerna. Fick ersättning efter första förlossningen, med samma summa som försäkringen kostade...

• Gladhannapanna

Bara ett förtydligande; det är inte soc som beslutar vem som ska ta hand om barnen om föräldrarna går bort, det är Tingsrätten som beslutar. Dock gör soc en utredning som ligger till grund för beslutet. Jag har skrivit tre sådana utredningar och visst försöker man följa föräldrarnas önskan så gott det går!!!

• Gladhannapanna

Vi har börjat handla julklappar. Har köpt snygga grytunderlägg och bricka till min mamma och svärmor. Har handlat på Ljungbergs textil. Hittade kaffemuggar som ser ut som kameraobjektiv på nätet till svågern osv. Mitt stora dilemma just nu är vad maken ska få!

• Gladhannapanna

Vi har inte heller julpyntat än, men det blir nog nästa helg eftersom vi åker bort över julen och ändå vill ha lite jul hemma!

Härligt med framsteg, men ändå lite vemodigt!!!

• Gladhannapanna

Norrland: så jobbigt!!! Jag hade nog känt precis som du i det läget!!! Vi lade om taket sommaren -06, på vintern efter läckte det in lite vid skorstenen, jag ringde takläggaren som var hos oss på fem röda och fixade! Hoppas att ni hittar kvittot pronto!!!

• Gladhannapanna

Vi har också haft Lusse på förskolan imorse, vi var ute och mkt tacksamma att det inte regnade!!!! Julia var pepparkaka och Agnes var tomte, jättesöta! Foto finns på FB.

• Gladhannapanna

Barba: om du har fyllt upp med fl-dagar så är sgi skyddad även om arbgivaren bara betalar för den del du jobbar. Du kan få sjukpenning från fk för den föräldralediga tiden.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8