30+ som väntar/har fått syskon, del 8
chiqita skrev 2011-10-04 13:57:12 följande:
Fiji: Åh vilket fint meddelande... Blir ju riktigt rörd
Alltså när jag är mitt uppi det värsta måendet och när jag inte får i mig någon näring eller speciellt mycket sömn tror jag att i a fall min man uppfattar mig som ett litet pessimistmonster..
Men så snart jag fått i mig i a fall lite energi och sömn så märker jag en enorm skillnad på mig själv. Så, jo då, jag försöker se de ljusa sidorna av tillvaron när jag orkar, men jag skulle nog behöva ta en lååååång funderare innan jag ev gick igenom en grav igen. Går det inte vägen den här gången så kanske kanske jag kan tänka i de banorna igen, men helst inte, i a fall inte som jag känner nu.
Hoppas också på positiva besked, går nog inte många minuter utan att det flyger förbi mina tankar.. Att få höra hjärtat slå idag hjälper mig dock att både vara och tänka positivt.
Lena: Oj har missat varför man inte ska äta scampi.. fast det kanske är lika bra eftersom jag hellre får i mig scampi än vanliga räkor, men jodå, räkor går också helt fint att lägga i grytan
Scampi, tigerräkor, jätteräkorodlingarna konsumerar massa jordbruksmark som blir oanvändbar efteråt och de flyttar runt odlingsdammarna för att de ska funka. Därför är det tveksamt ur miljösynpunkt. Själv tycker jag inte om räkor så för mig är det inget problem att avstå.