Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag var på fotvård på dagen och vattnet gick på kvällen....

• Gladhannapanna
    Eshack skrev 2011-08-18 12:55:20 följande:
    Lena, kan man få RUT ovanpå ROT eller hur är det? Mannen och jag är nog rätt överens att när vi en gång kommer igång och jobbar kommer vi behöva städhjälp.
    Det är en maxsumma totalt för RUT och ROT tillsammans per år, per person. Kommer inte ihåg hur mkt dock!
  • Gladhannapanna

Ang byggarbetaplatser: de BVC sköterskor jag jobbar med ler och säger att det är väldigt vanligt med renoveringar mm i samband med hembesöken!

Hejja Fio!!!

• Gladhannapanna

Hormon: hoppas att du mår bättre imorgon så att du kan njuta av brölllopet!

Evasha: Precis, det är boandet som tar sig lite större uttryck än att tvätta fönster...
    Vi renoverade badrummet nör jag var gravid med Agnes och köket när jag var gravid med Julia.

Läskigt med så hög feber!!! Min osteopat har tipsat mig om att man ska klä dem svalt runt halsen och varmt på fötterna när de har feber, då dras värmen ur kroppen! MEd tanke på att Julia en gång blev blå på händer och fötter när hon hade feber tror jag på den teorin, hon stängde av de yttersta kroppsdelarna.

• Gladhannapanna

Följer Knase på fb, tydligen öppnar hon sig inte så hon är i en lånelägenhet och vilar. Vilken trög förlossning!!!

Eva: Jag hade inte tillräckligt med mjölk för något av barnen även om det var mer med Julia. Även om hjärnan vet att barnen fått det de behöver så har jag fortfarande en tagg i hjärtat att jag inte kunde ge dem tillräckligt med mat själv!

Samtidigt försöker jag tänka att i Sverige är ersättning fullvärdigt, vi har rent vatten och jag har råd att köpa mat till dem!

• Gladhannapanna

Hanya: Vi varvar om barnen är allmänpåverkade.
    Min osteopat har sagt att man ska ha raggisar på fötterna på barn med feber och öppna upp runt halsen, typ linne och raggisar! Då går värmer ur kroppen och ut i fötterna. Han hade sänkt sin dotters feber en grad med den metoden!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8