Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

förresten, har någon koll på vilken halsbrännemedicin som är ok att ta, jag döööör!

• Barbabok

Johanna, skönt att han verkar trivas på fsk.
    Ja jag har då inte haft halsbränna tidigare så jag antar att det är för detta? Får liksom sura uppstötningar också
    Molly, tack, och välkommen till tråden

Milla, tack Ska snarast inhandla båda sorter!

Jag hoppas verkligen att jag får stanna här den här gången, fast I've got a feeling *tralalalala* att allt är bra den här gången!

• Barbabok
    Piggley Wink skrev 2011-04-17 20:21:59 följande:
    Barba: losec och omeprazol är ok.

Hej Molly, välkommen!
    Är det? Omeprazol har ju maken köpt till sig, den blev han snabbt av med
  • Barbabok

Tack Ela och Knase, låter ju som rena mirakelmedicinen! Ska testas så fort det sätter fart igen.

Men B L Ä för könskodat

• Barbabok

Tack för alla välkomnanden och grattis, BF är runt 27dec så hoppas jag går över liiite, för barnets skull. Det är svårt att få folk att komma på kalas i mellandagarna.

• Barbabok

Aha, precis vad jag undrade, tack Sara Maken är sjuk sen igår, och jag åkte och hämtade J idag vid lunch för VAB. Hon hade inte ätit frukost, frukt eller lunch och ville bara ligga på soffan. Hon såg helt utslagen ut när jag kom, och blev såklart ledsen. Väl hemma värmde jag min matlåda, då åt hon en rejäl portion av den utöver den Päronsplit hon fick precis innan. Undrar om hon ogillar maten där

• Barbabok
    Gladhannapanna skrev 2011-04-20 06:53:18 följande:
    Barba: jag tror att samma regler gäller. I min kommun finns ett politiskt beslut om att friskolor/förskolor inte får ta ut en krona mer än vad det kostar att ha barnen i kommunal fsk. Tidigare hade de "medlemsavgifter" som finansierade lite extra. Det är ju kommunen som står för kostnaderna!!!
    Låter bra! Jag ska kolla när tiden gått lite längre, är bara i v5 (idag) så tid finns ju. Tänkte ha kvar J i sin fsk första månaderna, sen får hon sommarledigt, sen allmänna till hösten då får hon gå här i den privata. Egentligen vill jag byta till den som är nära nu men antar att det är kö och vi har inte tid med inskolning nu heller. Hoppas de är generösa på hennes nuv. för jag vill helst ha 3dgr a 5h/dag. Det får de på min mammas fsk där hon jobbar och det är samma enhetschef. Fast nu ska de byta chef så jag får väl se. Känns synd att packa både J och bebis i bil för att lämna 3h.
  • Barbabok

Tack Molly och Mippe Mippemutt, snacka om ovanlig dag på jobbet, men vad tragiskt, hoppas mannen är ok.

• Barbabok
    Pysslig skrev 2011-04-20 21:31:01 följande:
    Graviditetshormoner i kombo med att jag gör mat- och inköpslistan och maken handlar (utan att sätta sig in i vilken mat vi ska laga) är inte en bra kombo. Ska baka Leilas New York Blueberry Cheesecake, behöver bla 600 g philadeliaost och 200 g vit choklad. Maken kom hem med 600 g fetaost och 200g vitchoklad med stracciatellabitar i.... tror ni att jag log och sa oj älskling vad tokigt det blev.... Oskyldig
    hahaha Tur att fetaost är gott!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8