Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Piggley Wink skrev 2011-09-21 23:22:00 följande:
    Snygg!

Tack! Hade tänkt mig en röd jacka men det har de inte, så får bli en svart med lite lila detaljer... Blir nog bra.
  • Billabong

förlåt hormonstinn, här babblar jag bara om kläder till mig själv o ungarna och missar att kommentera ditt inlägg! Skäms
    Jo, jag kunde känna så när jag var höggravid och det var ihoptryckt inombords, men inte så i början av grav. som du är. Skönt att du haft en bra dag! Det var ju inte en dag för tidigt under denna graviditeten!   Skönt att allt känns bra. Är du rentav så lyckligt lottad att du slipper må illa? 

• Billabong

O hade förra årets modell, Tignes i strl 80 och den går på honom nu också men kommer nog bara räcka till första advent. Han har i vanliga fall strl 92 på de flesta kläder, vissa tröjor (Lindex) i 98.

• Billabong

Såg vinteroverallstestet i Vi föräldrar i BVCs väntrum i måndags och blev glad över att "mina" overaller kom så bra i testet. Men såg inte ngt vintersko-test... har jag missat det?

• Billabong

Proppen: Hm... jag tror jag chansar iaf och så får vi se hur de verkar live och lämna tillbaka om de inte känns bra. Vi köpte också gympaskor till storasyster i våras och hon har använt den jättemkt hela sommaren och gör fortf. Det är jättefina än. Lillebrors däremot slets ju rejält på bara ngn dag, men det var knappast skons fel utan att han drar fötterna efter sig när han åker Bobby car på fsk:s gård...

• Billabong
    Lilla Proppen skrev 2011-09-21 23:50:02 följande:
    Aha, vilka overaller kom på topp 3, om du minns?
    Minns inte exakt mer än att Kaxs från kappahl kom 3:a. Jag har för mig att PO.P kom 2:a men vinnaren minns jag inte. Med behov av att köpa TRE vinteroveraller föll alla som kostar mer än 1000 kr bort ur mitt långtidsminne. Att jag trots det kom ihåg PO.P (som nog låg kring 1500 kr) var för att jag minns att de hamnat långt ner på testerna förr om åren och t o m vägrade vara med ngt år.
    Didriksons (Kilimanjaro?) kom nog 5:a ungefär. de som kom sist var nog eversts overall (minns ej modell) och faktiskt den oyra tipsade om i 1-3årstråden... Som jag just nu helt tappade namnet på.

Liksom du vill jag att overallen tål slask lika bra som kyla...
  • Billabong

Stort grattis Zenobia! {#emotions_dlg.flower}
    Synd att det blev en del komplikationer efteråt. Hoppas du och lillkillen mår bra båda nu och har det mysigt tillsammans med övriga familjen.

• Billabong
    Zenobia: Åh nej, vad jobbigt att det blev en sådan motig start på livet med nya familjemedlemmen. Lider med dig... Hoppas att det blir bra nu och att du kan landa i allt på ett bra sätt. Kram på dig!

Jag får sälla mig till Ela, oyra, Pyttis och johlinn och konstatera att jag inte alls upplevt det som orättvist med ansvarfördelningen i hemmet under föräldraledigheterna... Snarare är jag nog den som haft fördelen med att få kvällsmaten serverad nä jag kommit hem från jobbet, vilket jag inte fixade till sambon när jag var hemma på heltid. Iofs har jag väl till mitt försvar att han ofta kom hem innan det var dags att äta kvällsmat men det är bara halva sanningen. Han är fenomenal på att rodda det där med att fixa mat samtidigt som han höll alla barnen nöjda eller iaf nästa nöjda. Vi kör mkt på good enough och sätte ribban rätt lågt för övrigt.
    Känner däremot igen en del av det där med att det är sambon som drar i byggprojekten och får berömmen för det. Men hittills har det inte stört mig direkt, eftersom det ÄR han som kan det bäst och reder ut det hela vägen. När barnen blir ngt större räknar jag kallt med att vi kan fixa sådant tillsammans ännu mkt mer. *Förtränger helt att vid den tiden kommer barnen har massa hobbies och annat för sig och kräva skjuts hit och dit eller att man tittar på matcher istället för att bygga/inreda/plantera i trädgården... 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8