Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Knase: Lider med dig, måste vara en pina att det segar så och bara är halvmesiga värkar under så lång tid... Hoppas det skärper till sig snart så du kan återgå till ursprungsplanen, bara ngt dygn försenat. Peppkramar till dig!

Eva: Som jag skrev av mig om härom dagen, det ÄR jättejobbigt att amningen inte fungerar om man önskar det. Jag har inte fått det att fungera med ngt av barnen, men de är fullkomligt perfekta och underbara ungar ändå! Och jag VET att du vet det logiskt sett, tyvärr är det så mkt svårare att få känslorna att hänga med förnuftet bara... Försök lägga ribban på en nivå som känns ok, kan du göra som hm... (vem var det nu, jag tror det var juni?)  bestämma dig att det du ammar är bra vad gäller antikroppar och att ersättningen är fantastiskt bra vad gäller näring, mättnad OCH delad matning med pappan.
    Hade du varit som jag, så behöver du trots allt en tröstkram, så du får en sådan!  

• Billabong

Johanna: Jag tror inte man vill ta hål på hinnorna när bebisen ligger högt upp och inte är fixerad...

hormonstinn: Värkarna brukar ju intensifieras av att man tar hål på hinnorna, så jo det gör väl ont av den anledningen. Inte själva ingreppet enl. vad jag förstått. Men kan ha fel, har ingen erfarenhet av det. Ja, ingen erfarenhet av att vattnet går öht faktiskt...
    Så rysligt du måste må, din stackare! Jag blir återigen oerhörd tacksam att jag slapp illamående för jag är också väldigt rädd för att kräkas. Önskar ditt illamående all världens väg nu fort som tusan! Fick du ngt mot det? Sjukskrivning i all ära, men jag vill ju att du ska slippa må så här...   

• Billabong

Men åh, vad glömsk jag är!

Grattis till Fios O och till hormonstinn på den gemensamma högtidsdagen! {#emotions_dlg.flower} 

• Billabong

Grattis här också, Knase! {#emotions_dlg.flower}

Hanya: Här säger 1177 ATT vi ska varva och ffa har barnkliniken gett oss de råden våra små haft vädigt hög feber. De har sagt att vi inte ska låta febern åka jojo och bli för hög eftersom små barn blir så medtagna av hög feber. Nu är iofs inte din I så liten som våra varit vid sina allra värsta febertoppar men ändå.

O får vi inte heller ner febern med när den väl är på 40 grader eller mer, den fungerar bara när den ligger på max 39,5. Så när det hunnit bli hög feber ger vi bara Ipren. En gång var vi inne med honom och fick ordinerat högre dos, eftersom anvisningarna på paketet inte var tillräckliga. har för mig att vi då gav båda varianterna dessutom. Men jag minns inte vilken formel vi gav honom Ipren/Alvedon av, men den var kopplad till vikten. Så om hennes febr inte går ner, åk in och låt dem bedöma henne ifall hon behöver högre dos. Minns inte just nu hur många dygn det är ok med hög feber innan man ska åka in oavsett.

Att hon går ner en grad på en timme är helt ok, det var väl ung- så mkt de sagt till oss att en febernedsättande ska ge effekt och inom den tiden. Men kolla hellre med sjukvårdspersonal en gång för mkt!  

• Billabong

Tappade lite text...

O får vi inte heller ner febern hos med Alvedon eller Panodil när den väl är på 40 grader eller mer, den fungerar bara när den ligger på max 39,5.

• Billabong
    Champagne77 skrev 2011-08-26 21:13:28 följande:
    Ego: svärmorger hon ringde till mannen idag för att fråga hur JAG mår ... Ringer hon hit nu ikväll kommer jag vägra att prata med henne... Var dessutom en kompis som nyss skrev på Fb-chatten "är du inte på förlossningen"???. Tilläggas kan att hon har tre barn - blivit gravid på första försöket med samtliga, samt fött alla en vecka före BF... Kan inte direkt jämföras med all kämpan att bli gravid, IVF-graviditeter med massa komplikationer och där man INTE föder en vecka före BF... Men tänker man inte efter ändå??? Det är ju många 30+ här också som inte har problem att bli gravida eller som inte går över tiden, men ni har ju ändå förstånd nog att säga och fråga rätt saker... Ok, kanske jag som överdriver lite, men det är som sagt stressande med alla frågor... Har slutat svara o mobilen nu, beroende på vem som ringer...

Skickade just ett meddelande på din logg, kanske sänder det en klok tanketill dina nyfikna anhöriga om att INTE fråga dig om detta mer?

Men samtidigt, försök komma ihåg att de (flesta) gör det av omtanke och i vissa fall av obetänksamhet. Har man inte gått över tiden så tror jag man kan sakna insikt i hur oerhört frustrerande det är.

Minns alltför väl hur jag gick månader över tiden... Iaf minst en månad. De flesta föder ju sina tvillingar låååååångt före BF.   
  • Billabong
    Resande skrev 2011-08-28 16:55:38 följande:
    Lycklig: Jag visste att jag inte kunde komma in hos Sara eftersom jag försökt se hennes fina tvillinggravmage, och jag kunde inte skriva något i gb till henne. (Hoppas det var ok att använda mig av dig Sara? ) Måste vara något fel att personen lyckats skriva till dig.
    Nämen va!?!? Jag ber så mkt om ursäkt, har inte alls sett att du bett om att få komma in och läsa, däremot ngn annan för ett par veckor sedan som jag lade till (minns ej vem).
    Oavsett så kommer du in nu!  
  • Billabong

Hm... Konstigt Fiji. Jag tyckte det kändes konstigt att du inte kom in och när jag kollar tillbaka så har du definitivt kunnat se förut. Har absolut inte tagit bort dig medvetet, bara så du vet.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8