Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Härligt att se dig i denna tråden igen, Lady W! Varmt grattis!

• Billabong

Jag ryser när jag läser om de tvära kasten mellan förtvivlan och sedan glädjebeskedet, Lady W! Självklart håller jag tummarna benhårt för att allt ska gå väl.

• Billabong

Åh vad roligt, hormonstinn! Underbart med tickande hjärta och en bebis som förefaller vara så stor som den ska vara enligt dina egna beräkningar också.

• Billabong
    Lena: Men fy så hemskt!

juni: Näe!? Så gör man väl ändå inte?! Är du förresten säker på att du inte blandar ihop det med Marian Keyes "Vattenmelonen"?

Lycklig: Åh vad kul med lite positiva besked (i bloggen).

Ego:
    Här sitter jag, så här 4 år senare och förbereder Js födelsedag. Ska slå in paketen så snart golvet torkat i köket (inte jag som svabbar... jag sitter ju här och pausar  ). För 4 år sedan satt jag med rejäla värkar vid denna tiden och gick nog snart in i duschen efter att ha väckt maken. Kan INTE förstå att det gått 4 år!

Förresten, någon som vill dela med sig av tips på lekar för ett barnkalas som gästas av 10 (!) 4- och 5-åringar? ja, jag VET att det är många och det var inte riktigt tänkt så, men det blir nog kalasbra ( ) på lördag. Vi har tidsbegränasat barnkalaset till 2 timmar och räknar kallt med att alla gäster beger sig hem då.
  • Billabong

Hm... råkade nog bli en freudiansk felskrivning där... Jag har verkligen ingen make - utan en helt ogift sambo.

• Billabong

Tack alla för era gratulationer till min lilla underbara 4-åring!
    Hon var helt toppad imorse när hon fick ett par paket att öppna. När brorsorna fyllde 2 för 1,5 månad sedan var hon snabbt framme och öppnade raskt varenda paket åt dem - och då var de ändå två födelsedagsbarn. Idag fick varken O eller G så mkt som nudda ngt av hennes paket innan hon raskt ryckte åt sig det! Ego? Nähä!?

Jag slutade vid lunchtid och fixade lite av det sista - dock utan att hinna börja m tårtan.... Sedan vi hämtade barnen på fsk vid halv tre och en halvtimme senare anlände första gästerna. Vi är inte så många i familjen/släkten men ändå kunde 6 personer som representerar morföräldrar/gudmödrar/farbror komma en dag mitt i veckan och 5 av dem hade minst 1 timmes resväg. Kul blev än en gång uppspelt till tusen ang. paketöppning och vi åt både tårta och grillade kvällsmat innan gästerna troppade av vid 19-tiden.
    En mkt lyckad 4-årsdag för dottern som nöjt konstaterade "Mamma, det här är min allra bästa födelsedag." 
     Det var kul förra året också, men denna gången kändes det verkligen att HON uppskattade alltsammans fullt ut, att bli firad och få uppmärksamhet på en speciell dag.

Och ja, jag erkänner att jag var oerhört rörd imorse och en del av förmiddagen. Ffa när jag kom till jobbet vid 8-snåret då det var vid den tidpunkten hon föddes för 4 år sedan.

Nu ska vi ladda om inför lördagens barnkalas!
    Tack för tipsen, Knase m.fl. Dansstopp lät absolut som en grej att köra med barnen.  Eftersom vi ska vara hemma i vår egna villa tror jag att vi skippar förslaget om hinderbana...

ilja73 skrev 2011-09-01 13:27:14 följande:
    Sara: Jäklar vilken mage du hade, jag förstår att den kändes tung     

Mmmmm, det är kanske inte så underligt att jag har svårt att få huden slät på magen efter det där...?  

hormonstinn Men s¤#t också! Så synd att det inte verkar vara en mirakelmedicin som trollar illamåendet all världens väg.

Hoppas få uppdatering snart om att det visar sig att min J faktiskt fick en 4 år yngre trådkompis här... Men annars går det nog lika bra i livet om man är född 2 september.    
  • Billabong
    chiqita skrev 2011-09-02 13:16:19 följande:
    Hormonstinn, våra barn är ju födda samma dag!
    Lite tråkigt bara att alla är på semester när de har födelsedag men man får väl pussla lite med dagarna så kalaset blir av ändå
    Fördel att ha en tvillingbror när man fyller år mitt i sommaren! Då är det iaf en kompis som alltid dyker upp på födelsedagskalaset!

Tack Lycklig och Fio!
    Här har det gjorts godispåsar nu ikväll. Fast det tog en extra stund innan vi kunde påbörja pysslet för jag hade gömt alla kalasgrejerna på ett klassiskt "bra ställe" för att J inte skulle se dem... Stissade runt här i minst en kvart och letade ostrukturerat här och där. Sambon höll, högst motiverat faktiskt, bli tokig på mig och mitt urdåliga minne. Brukar vanligen vara precis tvärtom, men har ikväll haft huvudvärk och är jättetrött så det fanns inga hjärnceller att tillgå i letandet. Jag var helt blank och kom bara ihåg att jag först lagt dem i ett skåp, men sedan insett att där skulle J lätt kunna se dem och därför raskt flyttat grejerna. Men om de låg i en påse, låda eller löst visste jag inte. Men jag trodde att de låg i köket, tvättstugan, förrådet eller arbetsrummet. Jag vågade definnitivt INTE vänta tills imorgon med att hitta dem... för jag var ärligt talat inte säker på att jag skulle hitta dem igen.
    Tur nog gjorde sambon det.

Nu ska jag sova. Då förstår ni att jag är lite ur gängorna. Ledig dag imorgon och inte ens midnatt än...

3 september är nog också en väldigt bra dag att bli född på... *hintar till Lycklig o Fiji*   
  • Billabong

Varsin bamsekram till er, Lycklig o Fiji:

Hoppar runt lite glatt i Pyssligs "starta förlossningsdans" och hoppas starkt att det hjälper er att få ut de små sötisarna.
    Skönt att läsa att de ser ut att må prima iaf på era resp, kontroller. Men fy 17 vilka envisa rackare som inte vill må prima utanför era magar.   

Assar: Vilken söt kommentar från storasyster.  

• Billabong

Eva: En av mina vänner kunde inte heller förstå hur amning kunde strula. Hennes barn åt så bra och det var inget särskilt med det. Både jag och vår andra gemensamma kompis hade problem med våra första barn (och jag även m småbrorsorna sen). Men, när hon fick sitt FJÄRDE barn, DÅ strulade helt oväntat amningen och plötsligt insåg hon att det inte var vi som hade gjort ngt "fel" alls med våra barn.

En annan vän till mig berättade att av de 9 mammorna i hennes föräldragrupp var det bara 2 som inte hade problem alls med amningen de första månaderna.

Så, du är inte ensam - vilket du VET men försök att även KÄNNA det!

Och om inte annat, skit i att amma om nätterna - låt pappan få gå upp lite också och SOV ett par timmar i rad! Nu menar jag självklart inte att du ska skippa det om du villl amma om nätterna, det hoppas jag du o alla andra förstår.

Och tack för gratulationen till J.   

• Billabong

Varmt och hjärtligt grattis till Fiji! Hoppas att allt gick bra och att ni båda (eller rättare sag,t alla fyra i familjen) mår bra och har det mysigt tillsammans nu.

Lycklig, självklart hoppas jag att bebisen bestämmer sig för att det är färdigbadat i jacuzzin i brådrasket och inte väntar på igångsättningen på fredag. MEN. Menar du att det inte finns någon av alla era vänner, grannar, släktingar eller andra som känner E väl som är obokade denna helg? Dina föräldrar då? En bit att åka iofs men nog bör de väl kunna ta ledigt en fredag o måndag från jobbet för att kunna ställa upp nu när läget råkat bli så här? Har du frågat dem och fått dem att förstå att ni och E verkligen BEHÖVER deras hjälp? Har ingen av er syskon som kan komma? Någon från föräldragruppen (de fick vi själva ta till eftersom det blev akut o mormor hade närmare 2 h att åka hit, tid som inte fanns...) som kan rycka in tillsammans med en liten kompis till E? Ngn av hans pedgoger på fsk?
    Känner att jag kanske är jobbig, men försöker vara lite kreativ och lösningsfokuserad.
    Att ni inte vill fråga grannarna mtp omständigheterna förstår jag mkt väl.

Tyvärr vet jag (vilket jag väl redan tjatat om) alltför väl hur det är att gå över tiden lääääääääääänge. Jobbigt som fa"¤#en.

hormonstinn: Fungerar det att sova lite halvsittande emellanåt för att avlasta höften? Alltså uppallrad på kuddar såsom när man är rejält förkyld.  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8