30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Härligt att se dig här, Galia! Hejjar på för fullt och tycker det är helt rätt att braka rätt in här!
Grattis i denna tråden också!
Härligt att se dig här, Galia! Hejjar på för fullt och tycker det är helt rätt att braka rätt in här!
Grattis i denna tråden också!
Grattis Lady till RUL där allt ser fint ut!
Och skönt att TUL såg bra ut, Persefone.
Och grattis till husköpen, Fio och Moppen!
Det där med hur vi hade sex kring ÄL har jag ingen susning om alls... Misstänker att vi dessutom hade mer än en gång och då vet man ju inget alls om när det tog sig.
Skulle illamåendet säga ngt? Isf säger jag att mår man inte illa det lilla minsta så får man antingen en dotter - eller två söner.
Ja, jag minns Istapp och det hemska som hände, även om jag inte kände henne så väl. Har för mig att hon fick barn ett tag senare än jag...? Har du kontakt med henne, Barba? Eller ngn annan?
Kinesiskt horoskop? Var kollade ni det någonstans? Förmodar att det är ngn sida på nätet?
Och ja, tyvärr drabbas jag också av dessa katastroftankar lite för mkt...
Vi hoppas slippa använda våra livförsäkringar men har dem ifall det skulle ske. Är inte gifta och borde ju göra det bara för säkerhets skull om inte annat...
Assar: Så gulig G är mot lilla E! Inte att han just har en grusig vante och väcker henne, men att han är så kärleksfull.
Hej lilablå! Hur är det med dig och familjen för övrigt?
juni: PO.P har body i strl 92, även Lindex (bl.a. bamse-kollektionen) men deras plagg är ganska små tycker jag...
Vi har också slutat m body vid strl 80 generellt, kanske ett fåtal i strl 86.
Mrs Fisk, hoppas det inte är ngt som är fel ang. sammandragningarna. Själv har jag inte några erf. av tidiga sådana, inte ens m tvillingarna.
Barba: jag tror inte det spelar ngn roll hur du lägger din FP-ersättning från FK ur den aspekten. Vad som gäller för regler kring mertid i kombination med partiell föräldraledighet är jag dock inte superinsatt i (alltså oavsett hur man ev. tar ut FP).
Läskig mardröm!
Grattis till lillkillen på 1-årsdagen, Ela!
Ja, vips så var bebiseran över.
Jag har ju ältat detta med en bebis till bra länge, och jag förstår att ni tröttnat på detta ältande för länge sedan. Men jag kan meddela att jag är helt nöjd med tanken på att inte ha fler bebisar. Och jag har känt så länge nu, inget bakslag i den känslan på minst ett par månader. Kanske kan jag sätta in den där hormonspiralen så småningom som ska sitta i 3 år.
Men jag säger inte att det är för alltid, trots allt. Jag ska ju 40-årskrisa om några år... Men jag försöker få till en långresa som krisprojekt istället för en bebis.
Förlåt om jag är okänslig, Barba men jag förstår inte riktigt vad det är du är ute efter att känna vad gäller graviditeten/bebisen?
Själv har jag båda gångerna känt första fladdret dagen efter mitt RUL och sedan har det tagit några veckor innan det blivit så pass att jag kände varje dag. Molvärken var över sedan länge och tröttheten hade lagt sig kring vecka 15 eller så har jag för mig... Så jag tycker det låter ganska så normalt och att det var så ganska lång tid i början, från ca vecka 15 och fram till vecka 20-22 sisådär. Om jag inte alldeles missminner mig. Ibland känns graviditeterna som för evigheter sedan...
Hoppas du kan fortsätta att känna dig lugnare tills det är dags för RUL efter julhelgen!
Barba: Okej, missade den kopplingen. Sorry! Då förstår jag helt och fullt att du ville få ett tecken på att allt var bra med bebisen. Vilket jag som sagt innerligt hoppas att det är. Det var inte meningen att vara okänslig men jag inser att jag kan framstå som det pga min glömska och ouppmärksamhet av dina tidigare inlägg. Vet hur det är att nojja och vilja bli lugnad.
Som alltid är tummen greppad inför RUL! Kram