Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lycklig: Jag hade inga "föraningar" vare sig med G eller L. Med L sa jag t om till en fröken på förskolan att "jag tror aldrig att den här graviditeten kommer ta slut" när jag hämtade Gabriel på onsdag em. Halv sex började värkarna, och Lucas föddes 08.52 på torsdag morgonHjärta.

juni, Lycklig och Ela: Jo, det är lite "coolt" . I kväll när P trodde att båda pojkarna sov ropade Lucas "Pappa Per! Kom!" Och sedan berättade han för pappa att han hade flugit idag (att pappa ju var den som flög spelade mindre roll i sammanhanget ).

juni: Helikopter inte bara låter dyrt att flyga - det är dyrt .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Även jag sänder en stärkande tanke till Ela. Tre barn själv t om torsdag låter tufft. tänk på att andas ibland också .

Fiji: Misstolkade jag, eller har du varit på flyguppvisning idag? Var var den isf? Hoppas, hoppas att du får avboka TUL imorgon .

• Milla C

Vågade inte lägga bilder ifrån G och L´s flygningar här, men titta i samlingstråden .

• Milla C

Har inte skrivit något på jättelänge, men först och främst: Grattis Fiji och Lycklig till era fina söner!

Sitter hemma och är dunderförkyld. Så pass dålig att jag började stortjuta för att svärfar skrev i ett mail att han inte kunde hämta barnen på förskolan - den 21:a november!

Moppen:
    Jag fick tips ifrån en kompis att gnida lite flytande Ipren på tänder/tandkött som trilskas. man tar lite på fingret bara och gnuggar lite.

• Milla C
    cissi: Jag har två . De leker förvisso inte flygplan så ofta (i affären. Mycket flygplanslekar hemma av någon anledning ), men de springen runt i affären som två virvelvindar med varsin vagn. Mest jobbigt för mig vekar det som. Alla andra ler så glatt så .

Sparken: Hejsan! Tänk vad tiden går fort! 
  • Milla C
    Piggley Wink skrev 2011-09-15 13:02:51 följande:
    Hur tänker ni runt att barnen kommer bort i affären(/köpcentret osv. Hur har ni trimmat dem att göra OM det förmodan händer? H vet att hon inte får gå ut ur affären, att hon (nästan) alltid har mitt telnr på tvättlappen på kläderna (har mitt mobilnr på alla namnlappar) och att hon ska fråga någon som jobbar där och om hon inte hittar någon sådan - någon annan vuxen. Vad mer behöver hon veta?
    Att hon ALDRIG får följa med någon okänd som kommer och säger "Hej H. Din mamma/pappa sa att du ska följa med mig" ut ur affären? Annars låter det som jättebra "regler".
  • Milla C
    Lady: Grattis till fint UL. Efter er erfarenhet förstår jag både er oro och dina tankar i väntrummet. Skönt att allt såg fint ut .

Assar: Jag har inte egen erfarenhet, men en flicka på en förskola jag jobbade på förra vintern hade en Everest-overall ifrån Stadium om jag minns rätt. Snygg, varm och höll henne torr .

Cissi: Jag har overaller ifrån strl 74-86 ifrån förra och förrförra året om du vill prova några .
  • Milla C
    Ateragram skrev 2011-09-15 21:54:49 följande:
    Nu är Cissi förvisso ingen bjässe, men jag tror att 74-86 blir lite litet ändå.

• Milla C
    IdaVi skrev 2011-09-20 10:01:37 följande:
    Vi köpte Kappahls Kax (699:- men i hade 25% rabatt). Fick ju bra betyg i Vi föräldrar. Känns rejäl, varm och skön. Och röd!  
    Den har vi köpt till Gabriel också - och ett rött jacka/byxset - och en svart FIX-overall . Gabriel är en sån "sort" att han klänger i ALLA snöhögar han ser, så det kommer krävas ett par ombyten + att vi tänkte att Lucas kunde få ärva iaf någon av dem sen om de håller sig fräscha.

Assar: Hmm, gravidkläder. Kanske borde gå igenom den enorma kartong som jag och svägerskan gemensamt samlat på oss under sammanlagt sex graviditeter och se om det är något som går att sälja...
  • Milla C

Angående overaller så har jag en nästan ny - grön - "Bamse"-overall i strl 86 om någon är intresserad. Den är iofs förra årets modell, men det finns kanske nån som inte är så modemedveten . Då slipper jag lägga ut den på Tradera/Blocket eller ta med den till "Bytardagarna" som kommer här i början av oktober.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8