Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Syster Norr skrev 2011-12-25 13:50:09 följande:
    Milla: det verkar vara riktigt svårt att sälja vagn just nu. Vi har också vår ute men än så länge endast oseriösa spekulanter. Har du testat att sälja på Fb? Finns några barnvagnssidor där det är bra aktivitet.
    Tja, hrmm, är ju liksom inte registrerad på Fb...Skäms. Fick ett bud på 1500 nyss, gav själv 2300 i somras. Känns inte riktigt som att den borde ha tappat mycket i värde på ett par utflykter.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Systernorr: Säger som juni: Charmigt uttalande ifrån svärmor angående barnvakt .

Systernorr(igen): Jag har den ute för 1900 nu. Du får gärna kolla om någon är intresserad .

juni: Problemet med det är väl att maken inte vill ha den kvar så länge .
  • Milla C
    Barba: Nej, det är inte du som överreagerar! Man behöver inte dricka sig berusad - och definitivt inte om det finns barn med i bilden. Min man är nog i andra änden mot din man. Han blir grymt irriterad på sina föräldrar om de t ex tar fram "Bag in Box":en om vi är på besök hos dem - och då handlar det om ett glas vin eller två till maten för farmor och farfar. Kanske något att ta upp på familjerådgivningen?

Hormonstinn: Blä för att ha sånna krämpor med en stund kvar att vänta. Hoppas att lillebror snart hittar en bekväm position för er båda att ligga i - och att du snart blir bra i halsen också.
  • Milla C
    Barba: Med den lilla magen kanske det inte är så konstigt att ingen misstänkt något. Men tänk på att bebisen kanske ligger annorlunda än J gjorde. Min tvillingsyster hade t ex ingen mage alls förrän närmare vecka 20 eftersom hennes dotter låg mer "inuti" - och jag läste en tråd här på FL om en tjej som fick reda på i vecka 19 att hon väntade sitt andra barn. Det syntes ingenting alls på bilderna hon visade .
  • Milla C
    Barba: Mina magar har också varit sånna att de syns väldigt mycket tydligare på kvällen. Sån är iofs min mage nu också . Det är nästan så att man börjar undra själv ibland . Lycka till på RUL (för visst var det snart?)

Ego: Surfar lite medan jag väntar på att barnen ska somna. För ett par minuter sedan ropade Lucas på mig. Eftersom han är mörkrädd just nu tänkte jag att "Jag kollar om Gabriel somnat, så kan jag tända en av ljusstakarna i fönstret till Lucas". Sagt och gjort, när jag kom in i deras rum frågade jag "Gabriel, sover du?" "Zzzzz" fick jag till svar. Japp! Nog sov han alltid .
  • Milla C
    Barbabra: Tur att hon har en stund på sig att bli intresserad .

Sarahkka: Jag kände också att andra graviditeten inte fick det fokus som jag hade haft med första, och ibland kändes det nästan som att magen blev "försummad" eftersom det av naturliga skäl är det barn man redan har som tar den mesta tiden. Men under andra halvan av graviditeten gjorde jag det till en liten morgonritual att smörja in magen och bara fokusera på den i ett par minuter. Gabriel tyckte oftast att det var väldigt intressant, och hjälpte gärna till. Även hans mage skulle smörjas, så att hans bebis fick uppmärksamhet .
  • Milla C
    Eva: Kommer inte in på ditt konto, så jag slänger in min fråga här: Har ni solskyddskläder till I? Och vilken storlek har han om ni inte har det? Vi åkte till Turkiet när L var tre månader, så jag har två solskyddsdräkter i strl 68 el.74.

Barba: Hoppas att allt visar sig vara fint på nästa UL. Fler hjärtoperationer hoppas jag ni slipper.
  • Milla C
    {#emotions_dlg.flower} Grattis Kotten! {#emotions_dlg.flower} och välkommen till den här tråden .
    Pysslig skrev 2011-12-30 12:54:34 följande:
    Här sitter L 2 1/2 och dricker lite av min kaffe latte och äter Anton Bergs marsipan med plommon i madeira. JÄtte gott var hennes kommentar. Jösses vart ska detta sluta.
    Hon kanske blir vuxen fort .(Har en kompis som påstår att man inte blir vuxen förrän man dricker kaffe. Jag blir aldrig vuxen...)

Ego: Det behövdes bara en seriös spekulant på vagnen. En tjej ringde i förrgår, de kom nu vid 14 - och köpte vagnen på stört . Jag kände mig lite luttrad och väntade på prutning, men den uteblev . Tjoho! En vagn mindre och lite mer i fickpengar lagom till nyår !
    Nu ska jag väcka Lucas (han vägrade att somna halv tolv som han brukar, utan var vaken till tjugo över ett!) och köra honom till inomhusflygningen som P och G redan är på. Sedan hem och byta om och piffa till inför middagen hos kompisar, och så kommer alla killarna och hämtar mig mellan fyra och halv fem (förhoppningsvis).
  • Milla C
    Evasha: Hmm, blir fler vändor upp på vinden tror jag. Solskyddsdräkterna är i strl 74, solhattar i alla upptänkliga storlekar (med och utan knytband) har vi, och (jag vågar inte riktigt lova, men) även en "resevagn" i form av en Acta Graco Mosaic Som iaf Lucas trivdes som en kung i i Turkiet. Den var även kanon att låta Gabriel åka i på flygplatserna (Lucas hade jag i sjal då) .

Sara: Ja, vilken bra idé!! Jag röstar också för en sådan tråd .
  • Milla C

Åter vid datorn efter en utflykt till flygfält (modellflygning i Köping är tradition på nyårsafton ) och en tur i slafen. Lucas har varit jättegnällig hela natten, och vaknade med feberObestämd. Nåja, vi var väl helfriska en dag iaf .

Skål Gott Nytt År! Skål allihop!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8