Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ellie: Hej och välkommen "tillbaka" ! Ja, tiden springer verkligen ifrån en i perioder. Men vänta du bara tills du behöver VAB:a för två barn, då har man helt plötsligt en del tid att sitta och surfa . Lucas har just nu vattkoppor  - massor av dem - och somnade med nappen och goselefanten när jag gick ifrån för att laga pannkakor. Trots tom mage har han snart sovit i två timmar - och då får man nästan långtråkigt eftersom jag inte vågar "dra igång" nåt för att han kan vakna när som...
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Piggley Wink skrev 2011-10-10 13:20:18 följande:
    Milla: Är det inte då mamman ska passa på att slappa?
    Jodå, men jag är dålig på det .

Lucas sover fortfarande ! Över 2 1/2 timme - utan lunch!
  • Milla C
    Lady W: Skönt besked. Förstår att du var i upplösningstillstånd där ett tag .
  • Milla C

Måste bara in och korrigera er alla: JAG har världens underbaraste barn, så det så !

• Milla C
    {#emotions_dlg.flower} Härligt Hormonstinn!!! {#emotions_dlg.flower} Grattis till en underbar lillebror i magen !
  • Milla C
    Lady W/hormonstinn: Hos mig har det varit helt olika hur bebisen känts av inne i magen. När jag väntade Gabriel kände jag inga rörelser alls förrän i vecka 21 eller 22, och då låg moderkakan i framvägg som "sparkskydd". Med Lucas kände jag första "bubblet" redan i vecka 13, och småkickar också ganska tidigt. Då låg moderkakan i bakvägg. Det kan också vara så att bebisen vänt sig och sparkar bakåt ryggen när man inte känner så mycket har jag fått förklarat för mig. Men naturligtvis ska man kolla upp saken om man är orolig.

Barba: Låter som det finns en del att prata om på familjerådgivningen . Synd att maken inte inser att han blir så påverkad som omgivningen anser...
  • Milla C
    chiqita skrev 2011-10-30 14:17:22 följande:
    Milla: Kanske var lite otydlig, när jag skrev att buffarna ändrat karaktär menade jag att de blivit starkare och mer som sparkar så jag är inte orolig bara glad
    Du var inte otydlig alls . Den delen som var till dig var mer att det kan kännas väldigt olika mellan graviditeterna. Det är jag som är otydlig .
  • Milla C
    Lena: Körsbärstomater är ganska "koncentrerade". Gabriel får kli i munnen och halsen av körsbärstomater, men tål "vanliga" tomater alldeles utmärkt som tur är. Jag var själv allergisk mot tomat när jag var liten, men det kom inte förrän jag och tvillingsyrran var sju-åtta år tror jag.
  • Milla C
    Ela skrev 2011-11-03 17:04:21 följande:
    Men hallå?!? Här håller jag, som har varit inne i amnings- och/eller gravidsvängen i en halv evighet, på att sluta amma och min sista bebis har börjat gå och så är det INGEN som bryr sig. En ny era håller ju för tusan på att inträda.
    {#emotions_dlg.flower} Skål Grattis till inträde i den nya eran ! Skål{#emotions_dlg.flower}
  • Milla C
    Norrlandssyster skrev 2011-11-04 14:10:57 följande:
    Hormonstinn: grattis till fint Rul!

Ego: följetongen fortsätter... Sköterskan på kk hade lyckats boka in mig igår istället för idag, vilket hon kunde bekräfta då hon kom ihåg att jag bad om just fredag då jag skulle vara ledig.
    Idag var jouren sjuk och det fanns absolut ingen möjlighet att trycka in ett extra vul i deras planering. Dessutom var sköterskan väldigt arrogant och tyckte att om jag väl kostat på mig ett första besök privat kunde jag boka ett andra där också. Önskade att jag haft min socialstyrelsebricka på mig idag...
    Så, efter många om och men fick jag en ny tid på torsdag, så nu blir det att vänta och oroa sig sex dagar till...
    Det positiva i alltihop är att jag mår extremt illa, kan inte minnas att det var så här kraftigt förra vändan. Så jag har ett litet hopp om ett liv därinne, även om jag inte riktigt vågar hoppas.
    Gah! Förstår om det känns som ljusår tills på torsdag. Hoppas verkligen att "Den som väntar på nå´t gott väntar aldrig för länge" stämmer nu när du får vänta så.

Hormonstinn: Grattis till ett fotbollsproffs i magen .
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8