Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

johlinn skrev 2011-05-16 10:35:15 följande:
    Det stämmer inte! Vi var hemma båda två med E. när han var sjuk efter operationen, delade på det på samma läkarintyg. Även fast det var sambon som var hos läkaren med E. och hans personnummer stod på blanketten så kunde jag också vara hemma på det intyget. Fast det kanske är bäst o ringa iaf för säkerhets skull!!
    Jag hade också för mig att det var så. Ska bli uppringd av FK om en stund, så att jag får det bekräftat.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Så, nu har jag pratat med en handläggare på FK och för att citera henne så "den läkaren pratade i nattmössan" . Alltså som jag eg visste (och andra mammor härinne också) inga som helt problem att dela på VAB:en trots att mitt namn står på läkarintyget.

• Milla C
    Barba: Se till att du kommer tillbaka SNART!
  • Milla C
    Fio: Oj ! Stackars svärmor ! Hoppas att det "bara" är svullnad.
  • Milla C
    Lycklig: Vi hade en Baby Travel syskonvagn och var jättenöjda. Så pass nöjda att vi vågade sälja den vidare till Fialialej härinne . Att sittdelarna är framåtvända båda två tyckte jag inte heller om först, men när Lucas blev så stor att han inte fick plats i liggdelen (den sista tiden satt han mest, uppallad med en kudde) så var det inga större problem. Dels gick det bra med enkelvagn och ståbräda då för storebror, och dels sov han fortfarande mest när det var dags för hämtning av storebror (eller, somnade i vagnen då) om vi tog syskonvagnen.

Baby Travel och UJ är väldigt lika för den delen .
  • Milla C

Dagens underbaraste ögonblick: När Lucas vid middagen matade papegojan på glaset med en bit "koov" och gjorde mumsljud Hjärta.

• Milla C
    Ela: Lite sent, men hoppas att resan gått bra och att ni har en underbar semester!

Assar: Ni är inte oförberedda - ni är rutinerade .

cissi: VIsst är det lugnt med "bara" ett barn hemma ? Fast det tyckte man inte när det bara fanns ett barn hemma helg tiden .

Ego: Lucas har lärt sig göra "high five" för ett tag sen, och kallar det "Fai fai" - vilket låter väldigt likt "Fa fa", som är farfar. Nu i morse ställde sig Lucas framför Gabriel, höll upp handen och sa "famo!" Ja, det var ju på rätt sida släkten iaf .
  • Milla C
    Pysslig: Hoppas att du ligger och snusar på lillasyster nuHjärta.

Knase: Jag förstår precis hur du menar. När jag väntade G trodde jag ifrån första början att det var en kille därinne - vilket det var. När jag blev gravid andra gången trodde jag ifrån början att det var en tjej (och fick det "med 90% säkerhet" bekräftat i vecka 12), men blev mer och mer osäker ju längre graviditeten fortskred. Vi gjorde Köns-UL i vecka 32 eller 33, och när läkaren sa "Ja, det ser man ju tydligt vad det här är" var min första reaktion "nej, det gör jag inte" eftersom det ju inte skulle finnas en "sån" där. Men jag tycker att det var jätteskönt att få "bearbeta" det ett par veckor innan Lucas föddes - för jag hade aldrig velat bli besviken på min bebis ens för en sekund (Storasyster blev besviken när hennes dotter föddes. Hon hade varit säker på att hon väntade en kille - fast vi som sett henne bakifrån under graviditeten gissade på en tjej )

Boomie: Gabriel sov bättre och somnade tidigare när han hade sovit middag en stund på dagen "förr i tiden".
  • Milla C
    Assar: Både när jag väntade Gabriel och Lucas kände jag att det definitivt inte spelade någon roll om "han var en hon" - eller tvärt om då under andra graviditeten. Men när jag fick bevisat att det verkligen inte var en tjeje därinne så kändes det ändå skönt att ha ett par veckor att "ställa om" eftersom jag visste att en mig biologiskt närstående faktiskt hade blivit besviken på sin bebis. Sedan är vi ju naturligtvis olika.
  • Milla C
    Evasha: Ja, i juli kan du definitivt "lata dig" med gott samvete .
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8