Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Assar: Har du vägarna förbi Arboga kan du få "botanisera" i mina mammaklädeskartonger. Jag och svägerskan har samlat ihop en ganska ansenlig garderob under totalt sex graviditeter, och vi har lyckats få in födslomånaderna januari, mars, april, juli, oktober och december - så något som passar för alla säsonger borde ju finnas .

sara: Optimist att tro på VAB-fria veckor . Här var jag jätteglad för att jag lyckades jobba en och en halv vecka utan VAB innan vi åkte till Orsa i torsdags, men den här veckan har jag VAB:at måndag, halvdag tisdag samt idag hittills... Lucas har snuva och hosta, samt feber sedan i söndags. Gabriel hostar och fick feber igår. Ingen förskola mer för barnen denna vecka mao.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Tilda: Jag tycker å andra sidan att det är jättebra med din "totalegorapport" . Tittade ju in för att se om Minna fortfarande vägrade att komma ut.
  • Milla C
    Zeeda: Det ska tydligen till typ 3-4 "färdknäppar" inom loppet av en timme för att det ska utsöndras tillräckligt med hormoner för att sätta igång det hela - det var därför vi "hoppade över" den igångsättningsmetoden .
    ... Men jag kan varmt rekommendera att flytta en massa möbler som igångsättningsmetod .

Och nu har det varit tyst innifrån killarnas rum i nästan 10 minuter. Ska man våga tro att Lucas äntligen somnat (efter en timmes nattning)?
  • Milla C
    Lena: Såååån igenkänning! Skik och vrede ifrån äldsta sonen vad man än försöker sig på - och så en pappa som ger med sig "bara sådär". Hoppas själv på att det blir bättre när det blir varmare och soligare... Tänk bara att få hämta barnen på förskolan genom att enbart sätta på dem sandaler och gå ut (*får ett drömmande uttryck i ögonen*)

Ego: Även jag känner mig gråtfärdig idag. Det känns som att den här hösten/vintern har gått i stil med: Må sämre och sämre, få ett totalt gråtsammanbrott, samla ihop sig eftersom maken och barnen "kräver" det, hålla näsan preciiis ovanför vattnet, må sämre och sämre... Och inte blir det bättre av att vår ekonomi tydligen är sämre än vad den borde vara. Nu har vi helt gjort slut på "bufferten" vi hade på gemensamma kontot, och fick ta till våra egna sparpengar för att få ihop till räkningarna denna månad (där rök den planerade "ensamhelgen" på hotell för min del). Hoppas att sol och värme ska hjälpa även mig.
  • Milla C
    Sara: Kan bara hålla med i allt . Och en triss-vinst skulle nog inte sitta helt fel hos vem som helst av oss .
    .
    Surt att behöva jobba mer än man vill för ekonomins skull . Helst skulle man ju vilja ha ett jobb som betalade så pass bra och var så flexibelt att man kunde välja helt själv vilka dagar och hur mycket man skulle jobba .
  • Milla C
    Assar: Skönt att få det fint och iordning.

Ego: Bröt ihop så totalt i går kväll att maken tvingade mig att skriva ett SMS till BVC-psykologen och be henne hjälpa mig hitta någon terapeut (Vet inte om psykologen kan hjälpa mig eftersom hon är mer inriktad på "problem" rörande barn och föräldrars förhållande till dem och det här inte gäller familjen utan mig). Så nu har jag magknip för det istället . Har skrivit mer i min blogg.

Ursäkta om jag glömt kommentera någon/något.
  • Milla C
    Johanna: Nu är du "insläppt" hos mig .

Tilda: Go, Minna! Go, Minna! Hoppas att busungen kommer ut nu .
  • Milla C
    Ego: Lucas äter pencilin sedan i onsdags kväll, och det är helt otroligt hur olika mina pojkar är i "medicinhänseende". Gabriel fick vi tvinga i pencilin när han var mindre - nu går det öht inte. Och ska man ge hostmedicin eller Alvedon gäller det att lägga den i vällingen, annars går inte det ner heller. Lucas gnäller lite när han ser sprutan, sedan sväljer han duktigt - och så är det klart . Både pencilin och hostmedicin går ner utan problem.
  • Milla C
    asap skrev 2011-03-06 08:29:53 följande:
    Milla - Tänkte på det där med ekonomin, var det några speciella utgifter den här månaden som ställde till det? För om det bara var "en vanlig månad" och ni var tvugna att nalla på sparpengarna så förstår jag att det känns oroligt, men annars kan man ju försöka tänka att det är sådant som händer men att nästa månad blir mer normal igen. Fast jag vet ju att elpriser och bensinpriser stigit så även en vanlig månad är ju dyrare än vad den var för ett tag sedan. Inte lätt det där.
    Jo, en dragkroksmontering denna månad och räntor och amortering på två av tre lån förra månaden. Och så elpriset för den kalla vintern och väldigt blygsamma inkomster för mig under förra årets sista månader som "gröpt ur" bufferten. Och så att FK inte betalat ut för de dagar under januari och februari som vi VAB:at, medan arbetsgivarna naturligtvis dragit av det på lönen .

Tilda: Hoppas att Minna ligger och snusar hos er nu.

Hej! till alla andra!
  • Milla C

Gör ett litet avtryck och berättar att vi varit i Stockholm hos svärföräldrarna och att jag och maken varit på "Romeo och Julia". Sååå bra! Och barnen hade det bra med farfar och farmor under tiden - även om Gabriel inte kunde somna förrän vi kommit hem och han sett fyra bidrag på Melodifestivalen .

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8