Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Resande skrev 2011-08-28 18:44:37 följande:
    Sara haha det är helt ok! Jag bad nog aldrig om att få kika för jag vet att jag redan varit inne och kollat förut. Fast om jag har tillträde igen så kollar jag gärna förståss.  

Meh! Näe, vad ÄR detta för strul? NU är du iaf välkommen in att spana in magen igen.
    Funkar det fortf. inte så hojta till så kontaktar jag FL-supporten.
  • Billabong
    ilja73 skrev 2011-08-28 20:53:53 följande:
    Sara:
    Jag kommer inte heller in till dig...
    Fixat!

Lena: Usch och fy vad läskigt med fyrverkeripjäsen. Hoppas det inte är allvarliga skador utan mest "bara" lite sår coh annat som kan läka av sig självt.
  • Billabong
    cilla67 skrev 2011-08-29 09:40:51 följande:
    Sara, jag får heller inte komma in till dig, så jag fantiserar om den berömda tvillingmagen!

Sådär, då är det också fixat.

Jag har nog varit dålig på att lägga till er som fått barn senare än mig i min adressbok...
  • Billabong

hormonstinn: J var avsevärt yngre när jag var gravid, hon var inte ens 2 fyllda när hon blev storasyster men vi började nog berätta när det gått ung. halva tiden av en normalgraviditet. Vi trodde ju då iofs att småsyskonen skulle komma för tidigt... Men så att hon har sisådär månader på sig att förbereda sig är nog lagom iaf, om ni inte vill berätta tidigare. Vi lånade och köpte flera böcker som var jättebra, finns väldigt konkreta sådana. Kolla på bibblan först vilka hon gillar och köp dem.

Pyttis: Instämmer helt! Hatar rejält mogna bananer. Ska vara precis på gränsen till gröna.

Och jo, tvillingmagen var det inte direkt lätt att bära runt på. Som ni kanske förstår ännu bättre när ni sett bilden så gjorde det vansinnigt ont att vända sig i sängen... Och nej, jag tog ingen senare bild, trots att jag gick en vecka till med dem i magen....

• Billabong

Que??? Vad är likör 43??!?!?!

Pysslig: Minsann! Bättre sent än aldrig. Det är ju inte snö på ingång än på ett bra tag iaf.

• Billabong

Nej, det görs bara planerade snitt om tvilling 1 ligger fel, vilket är i ett fåtal fall. I de flesta fall ligger TV1 med huvudet neråt och då är det vaginal förlossning som gäller - i normalfallet. Och inte ens då tror jag att det är helt planerat på det sättet, utan de vill ju helst att man ska hinna få lite värkar eftersom det förbereder bebisarnas andning. Så har jag iaf förstått det, och att det är detsamma för planerade snitt även av enlingar. Men det vet väl ni som fått planerade snitt mer om...

Trillingar däremot tas med planerade snitt "långt" i förväg eftersom man måste ha trippla team redo och ofta behövs det insatser hos de små.

De flesta tvillingar föds vecka 36-38 numera, det är senare än tidigare och en följd av att man sjukskriver på rutin. Som tvillinggravid är det mkt tyngre för hela kroppen OCH svårare för moderkakan/moderkakorna att klara av näringsförsörjningen.

• Billabong

hormonstinn: Ok tack! Den likören har jag helt missat. Måste ha druckit ngt annat när ni andra drack den.

Vad är det som fungerar bäst för dig att äta? Eller omformulerat: vad kan du med minst tvång äta för att få lite ork? Fy vad jag lider med dig...

• Billabong

Persefone: Åh vad skönt att läsa att allt är bra m lillebror!

juni: Jag är också för sötsliskt, men föredrar drinkar med Passoa i, eller annat syrligt.
    Smakar 43 lite som "Orgasm"? Och nej, inga fula tankar nu flickor?

• Billabong

Jaha. Och efter det inlägget tycker jag ÄNNU mer synd om dig, hormonstinn. Fy fasiken för att ha det sådär.

Finns det hopp om att det kommer bli bättre inom det snaraste? *håller tummarna*
    Jag kan inte föreställa mig hur det skulle vara att försöka hanka sig fram på det där lilla som ibland kan gå ner.

• Billabong
    Piggley Wink skrev 2011-08-30 16:54:25 följande:
    Idag var vi och kollade in bilbarnstolar, in kommer en familj med en syskonvagn (gissningsvis med tvillingar i men de sov så jag är inte säker. Tror det var en BT. Framtill satt en extra syskonsits till storasyskonet och han satt som en kung

En sådan syskonsits övervägde vi att köpa till J, men lät bli eftersom vi inte kunde ha liggdelarna då utan låta de små sova i mjukliftar. Men visst sitter de högt och har bra utsikt med syskonsitsen.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8