Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lycklig: Om I sover gott i babysitter eller babyskyddet så hade jag låtit honom göra det lite under denna förkylda perioden, även nattetid... Vi vet ju alla hur mkt snorigare man blir när man ligger ner än sitter uppallrad halvsittande. Hoppas han är bättre snart!

• Billabong
    IdaVi skrev 2011-10-06 10:21:41 följande:
    Inte för att tjata om min kopparspiral, men jag funderar allvarligt talat på att ta ut den. (Inte själv alltså!! ) Frågan är då vad man ska välja för preventivmedel. Jag vill helst inte ha något med hormoner, eftersom min kropp redan ätit dubbla doser Pergo, blivit nedreglerad, tagit sprutor osv... Nån som har någåt tips?
    Eller ska man chansa på oskyddat så kanske det blir en sladdis till slut. Gulp?!    
    Hm... jag drog just igång en liknande diskussion i samlingstråden. Är väl lite pryd och ville inte skriva om det här i den öppna tråden.
    IdaVi skrev 2011-10-06 10:23:20 följande:
    sara: Jag har en liten (ägg)fråga till dig men kommer inte in på ditt konto. Kan du släppa in mig?!
    Ojdå! Det ska jag genast ordna så att du gör! Välkommen in!

• Billabong

Grattis till syskonplussen och välkomna hit till syskon-tråden, Bustösen och Pandora.
    Jag har heller inte träffat er i ngn tidigare 30+tråd.

Själv har jag en dotter som nyss fyllt 4 år och två småbröder som fyllde 2 år i somras. Skriver här intensitv i perioder och mer sällan i andra perioder...

Barba: Håller tummen för att allt är som det ska med pyret!

Annaloo: Minns inte om jag skrivit välkommen hit, till dig. Men det är du ju absolut!        

• Billabong

hormonstinn: Jag hoppas självklart att din positiva känsla är rätt, och att de snart ringer mannen med bra besked.
    Så trist att illamåendet kom tillbaka igen... Det var nog bara en svacka, nya pigga må bra-dagar önskar jag dig bums!

• Billabong

Och jag köpte mätsticka i det lilla lokala skomakeriet. Finns nog hos stora kedjorna också, men kändes roligare att gynna skomakaren genom att köpa hos honom.

• Billabong
    Gladhannapanna skrev 2011-10-11 21:08:31 följande:
    Jag köpte en mätsticka till skorna i skoaffären, superbra!!! Tycker att det är svårt att mäta barnens fötter, men vet inte om man kan köpa en sådan där trägrej att mäta dem med.

Mäter med tumstocken när barnen står med hälarna mot golvlisten, en fot i taget. Tänk på att det är ganska vanligt med lite olika storlek på fötterna! På J skiljer det 3 mm. Som jag minns det är ofta vänsterfoten lite större hos oss alla, men det kan vara fel.  
  • Billabong

Grattis hormonstinn! Vilken tur att ni ändå nåddes av informationen att proverna på lillebror såg bra ut!

• Billabong
    cilla67 skrev 2011-10-13 22:00:56 följande:
    Är det någon som vet vart alla nappar tar vägen?! Jag har fem dubbelaskar, tomma, och har hittat 4 nappar, varav 2 under sängen. Var är alla de andra?!

Våra brukar flockas bakom och under TV-bänken i allrummet. Och ibland har en annan grupp möte i storasysters rum. Emellanåt gömmer sig vissa under diverse papper på en bänk i köket.
  • Billabong

GRATTIS Norrlandssyster!
    Roligt att det fylls på med nya syskongraviditeter här i tråden - och när du känner dig redo, även i BF-listan.

Och apropå BF-listetråden, så vill jag påminna att "nyblivna" tvåbarnsmammor om att uppdatera i listan.   

• Billabong

Hm.... jag menade inte att ni nyplussade skulle uppdatera i BF-listan, förstår helt och fullt att ni vill vänta med att skriva in er, utan min uppmaning var till de som fick bebis nr 2 för ett tag sedan... Många har inte flyttat ner sig och i ngt fall är det nedflyttat men namnet var inte klart.

Var det verkar vara vanligt med VUL?! Eller har det skett ngn förändring de senaste åren så att man alltid får VUL numera? Jag trodde bara man gjorde det i samband med IVF men har inte uppfattat det som att så många här gjort det nu?
    Men oavsett anledning så önskar jag självklart alla varmt lycka till!  

Syskontimmarna här i vårt skolområde var på den tiden det var aktuellt 8.15-11.15. Alltså fick J inga måltider alls där och det fanns NOLL förståelse för att det hade varit bättre för vårt barn med fler timmar och/eller längre dagar när vi hade nyfödda tvillingbebisar hemma. Efter ngt halvår fick vi ha henne 8-11 istället så att hon fick frukosten där. Wow! *ironisk*
    Nu verkar tiderna bättre, de går 8-11.45 fyra dagar i veckan, vilket jag tycker verkar bra. 

Barba: Din beskrivning av hemmet i mindre kaos låter som vårt, och då är ingen riktigt sjuk, bara trötta och halvt slutkörda så ingen av oss orkar fixa mer än det absolut nödvändiga... Ingen av oss gillar det, men vi tiger och lider tillsammans.
    Tyvärr börjar jag känna mig tjock i halsen igen... Hann nätt o jämt bli ordentligt frisk, och de veckor jag var det jobbade jag som en gnu och kom hem sent om kvällarna...    

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8