Inlägg från: Sarahkka |Visa alla inlägg
  • Sarahkka

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Billabong skrev 2012-01-28 21:52:40 följande:
    Anledningen till att det är 3h om dagen på förmiddagarna är väl för att det kommunen ska erbjuda barnet är pedagogisk verksamhet och den bedrivs främst under de tiderna. Så på det sättet gör de ju helt rätt, krasst sett.

Att man som förälder hellre vill ha det lite mer praktiskt förlagt är inte ngt kommunen tar hänsyn till utan de följer regelverket som finns. Att de sparar lite pengar på maten för barnet är en bonus för dem.

Tack for infot! Ja, man kan delvis förstå
    En av himlens änglar har landat hos mig
  • Sarahkka
    Galia skrev 2012-01-29 15:13:59 följande:
    Sarahkka: Vad roligt att du börjat känna sparkar! O inte långt kvar till RUL

Såg att norrland svarat ang vagnen och jag har ingen egen erfarenhet att beställa vagn fr utlandet men tänkte tipsa om att ställa din fråga i den här tråden

Ja d känns spännande! Tack, ska titta i tråden
  • Sarahkka
    gabi007 skrev 2012-01-29 15:43:21 följande:
    Sarahkka, jag hoppar in och rekommenderar engelska pramworld.co.uk. De levererar till Sve om man frågar och eftersom svenska kronan är så stark mot pundet kan det löna sig för dig att köpa Donkeyn där. Supersnygg vagn!

Toppen, da ska jag kika! Tack!
  • Sarahkka

Firren: har inga típs på butiker dessvärre. Kör samma kläder som förra gånge :-P

• Sarahkka

Går in em snabbis o berättar att allt gick bra på Rul. Det blir en liten pojke som är beräknad till 5 juli.

Kommer in sen när jag fatt tag på en stationär dator.

• Sarahkka

Chiquita: hur mår du? Nu är det inte långt kvar till du får lite spa

Bahamaz: hur går det med lilla knät?

Firren: hoppas bältet hjälper

M73: skönt att det gick bra!

Syster: men det var bra pris men tanke på att man får ge 14800kr här i Sverige. Ja, jag vet, jag vill ha den!! Vet inte hur vi ska finansera det bara.

Glassgrisen: vilken gullig liten pojke

Cilla: härligt! Nu blir det fullt ös i huset :-P

• Sarahkka

Galia: ja, d känns jätte kul! Har inte hittat beg såna. Som du säger då beror d säkert på att den e för ny.

Jag har oxå funderat kring behovet av vagnen. Min.man jobbar konstiga tider o varannan helg, så när d bara är jag o ska hitta på ngt med båda barnen så lär jag ha vagn. Jag åker kommunalt o då län distanserna vara ganska långa.

• Sarahkka

Galia: vad bra att allt såg bra ut med både dig o bebben!

• Sarahkka

Tack för alla grattis!

Chiquita: jobbigt att ha så ont!

• Sarahkka

Tack igen för alla grattis!
    Återkommer med fler kommenterer sen

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8