Inlägg från: Sarahkka |Visa alla inlägg
  • Sarahkka

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Apropå böcker om syskon, vi köpte den med lillelefanten men Amanda är nog för liten, hon verkar inte alls förstå. Hon är mest intresserade om att elefanten spelar fotboll. Då säger hon "pumba" som är ljudet på spanska när man kastar saker eller när saker ramlar :-P

En av himlens änglar har landat hos mig
  • Sarahkka

juni: vad läskigt! det är en mardröm när de små försvinner

• Sarahkka

Nu har jag hunnit läsa ikapp, dock hinner jag inte kommentera. Trött som få, längtar till fl så jag slipper jobbet åtminstone.

• Sarahkka

Kramar till Sofia och Barba! Nalle

Igår blev det äntligen dags för oss att utnyttja vår bröllopspresent. Det blev Yasuragi spadag, såååå härligt! Skrattande
    Gick på mammabehandling där det ingick bl.a. fotmassage. Vissteinte ens att man fick, men tydligen så är det bara de 3 första månaderna man inte får massera fötterna. Hoppas verkligen att de har rätt.

Hatar spökveckorna Skrikandes Noll symtom, mindre svullnad i magen. Med Amanda började jag ana pyttelite rörelse i slutet av cecka 17. Nu på onsdag går jag in i vecka 17 men inga tecken än. Dock läser man överallt att med andra graviditeten brukar man känna av rörelser flera veckor innan. Hur var det för er?

På mitt bemmaningsföretag är de enligt dem väldigt nöjda med mig, iaf tills jag berättade att jag var gravid. Nu heter det att de inte vet om de kan hitta ett uppdrag som är 3 månader, alltså från att mitt nuvarande tar slut och fram till fl. Och eftersom jag då får gå hemma på garantilön så heter det att jag kommer att kosta de för mkt pengar!! Skrikandes Man tackar! Så nu chansen till fast jobb och ny bostad ryker igen! Så jäkla less!

• Sarahkka

Åh neeeeej, jag som hade skrivit ett långt inlägg med kommentarer och så försvann allting på något märkligt vis! Demon

Här kommer en express variant: Tack alla för kommentarerna ang fosterrörelser. Företag kan egentligen inte göra så men de lyckas alltid hitta sina kryphål tyvärr. Vi får se hur det slutar men det ser inte ljust ut direkt.

Persefone: återigen, stort stort grattis!

• Sarahkka

Fisk: stort grattis, vad mysigt! Jag längtar själv!

Assar: Vilken tur! När det ska du verkligen inte behöva göra :-P

Barba: kram Nalle Inte kul när man känner att man är i en dålig relation

• Sarahkka

Hej alla!

A fortsätter att sova siesta vilket jag är väldigt glad över, då får man tillfälle att vila själv. Sen lägger hon sig för natten vid 19. Lägger sig era små också så där tidigt? Ni som pratar om att era slutat sova siesta, när somnar de för natten?

Ang vakennätter så går det i perioder hos oss. Nu har jag fått sova i 2 nätteri rad, jippiii! Men innan det så fick jag gå upp 2 ggr för att katten jävlasdes och förde oväsen, 3 för att A vaknade och letade efter sin snutte och 2 och för att gå på toa. Sen ska man upp kl 5 och jobba. Då känner man sig itne som världens piggaste direkt. COh så kan det vara flera dagar i streck :-P

Nu har jag börjat känna några buffar i magen så det kommer att bli spännande att gå på RUL nästa onsdag.

Är det ngn av er som fått mkt h-värk under graviditeten? Vet att jag haft det första gången men kan inte minnas att det var så här ofta. Det är typ varannan vecka och då kan det hålla i sig i 3-4 dagar. Går inte bort med ngt.

Pyssling: vila upp dig nu! Känner igen den där känslan, dessvärre flera ggr i vecka pga attt A vaknar flera ggr per natt plus dryga katter och grannar.

• Sarahkka

Firren: då räd et ung samma som här, inte hugget i sten men det varierar inte mkt heller. Hon blir sömnig när hon dricker välling så vi passar på att lägga henne direkt så hon inte kommer in i andra andningen :-P
    Ska fråga på onsdag när jag ska på RUL men det är säkert det ökade trycket som orsakar det.

Asap: vad kul!

Svara på en sida i taget för det verkar inte funka med att kopiera och klistra på denna datorn. Det äritne första gången jag skriver långt och sen försvinner allting *grrr*

• Sarahkka

chiquita: oj vilka sena kvällar :-O Ja,d å var det bätter hehe. Skönt att det funkar. Vi drar igen dörren vi med och det fungerar också bra.

zenobia: ja, det var lite annorlunda :-P  Men om ni väcker henne tidigare som tex 7.00, somanr hon inte tidigare på kvällen då? Ja, katterna ska vi inte prata om *grrr*

mosing: ja, kag vet att man ska vara försiktig med sånt, så det ska jag definitivt kolla upp. Men jag tror mest att det beror på det ökade trycket.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8