-
Nu hänger jag inte med... Heter stället Asien eller menar du att det är ett ställe i sthlm och asien :-PPiggley Wink skrev 2012-08-27 23:01:06 följande:Sarahkka: Det finns bara en i Sthlm Asien får ge akupunktur till spädbarn. Googla vetja!
-
Pyssling: jaaaa, vad ska man säga?? Det känns lite förnedrande när de ställer såna frågor eller ger såna råd. Det är ungefär som när man ringer it-support så frågar de om sladden är i....
asap: oj, vad tiden går! :-O
Piggeley: hahaha, ja ni fattar jag :-P Västkusten är lite för långt för oss att besöka flera ggr så jag ska försöka få tag på den andra :-P
Glassgrisen: fullt ös med andra ord!
Firren: vi har inte kommit dit än, men hon kan dock vakna av mardrömmar om hajar, vargar och annat som tar henne....
Ego: potträningstips..... Amanda har kommit så långt att hon vet mkt väl att man ska kissa och bajsa på toaletten (hellre där, vill inte ha potta) och att man ska torka sig, spola och tvätta händerna. Det tycker hon om att göra. Dock när vi ser att hon är på g och frågar om vi ska sitta på toaletten så säger hon nej, att hon vill göra i blöjan. När hon är klar, då vill hon till toan och göra resterande rutiner. Tips på hur vi får henne att vilja göra på toan istället för blöjan?
Vi har inte kunnat vara konsekventa med att sätta henne på toan för att se om det kommer ngt iom kaoset med koliken nu.
Jag satte på henne trosor en gång och sa att hon skulle säga till när hon ville kiss eller bajsa men då kissade hon på golvet 2 ggr. Kan det vara så att hon inte känner igen signalerna att det är på väg än?
-
Tack för alla svar! Då väntar vi ut henne helt enkelt Vi får testa rumpan bar också och se vad som händer :-P
piggley: då hoppas vi på att det ger bra resultat för oss också. Vi fick av BVC mjölfri ersättning som vi ska testa. Kan var bra att kolla det också med tanke på att A är laktosintolerant.
asap: hahaha då förstår jag att man frågar :-P
-
Nä, precis. Det här är en ersättning utan mjölkprotein eller sojaprotein. Vi får se. Det ska tydligen ta en vecka innan man märker resultat om det är det problemet ligger.Piggley Wink skrev 2012-08-29 22:42:09 följande:Sarahkka: H blir tyvärr bara sämre av mjölkfritt, eftersom vi då ersätter med havremjölk och hon är känslig för fibrer... Man ska ju helst inte använda sojaprodukter åt barn (eller mammor som ammar).
Lycka till Kasperina! -
Pyssling: ja du ser :-P Ja, hon är nog för lite än, vi får vänta ett tag till
Välkommen Ellan
-
Amanda är 2 år och 5 månader och Kevin bör 3 måander nu den 29:eEllan 73 skrev 2012-09-04 19:17:28 följande:Mrs Firren: Låter jättemysigt med era rutiner och kidsen! äh..min kille han var nog väldigt sen med att vända sig, därför så tänkte jag det var tidigt. Eller så har jag bara glömt hur det var.
Tack Sarahkka! Såg att du nyligen fått en liten. Och har en till? Hur gamla är dina små?Tänk vad olika det kan vara. Vi hade det jätte lätt med Amanda. Det mesta gick hur smidigt som helst men nu med Kevin kom prövningen. Kolik, han kan sällan ligga själv, man måste hjälpa honom att somna och alltid i famnen, grinig och missnöjd liten kille jämfört med Amanda som alltid var glad och var mkt lättare att läsa av. Så vi lär oss på nytt här :-.PPysslig skrev 2012-09-04 21:08:01 följande:Fisken, har samma erfarenhet som du av att det inte har infunnit sig någon tvåbarnschock. L var så otroligt "krävande" som bebis med att hon fram till 4 mån bara sov om hon låg i min famn och hon skulle amma heeeela tiden. När alla sa ett barn inget barn, två barn många barn så undrade jag hur detta skulle gå. Men E var inte som L utan hon åt när hon var hungrig och släppte sedan tutten och har sovit fiiiint i vagnen!!!Jag håller tummarna hehe :-P Jag har också en förhoppning om att Kevin ska vara lugnare än Amanda som är otroooligt livlig och aktiv. Kevin var värre än Amanda i magen men nu när han är ute så får jag känslan av att han kommer att vara lugnare, men det är bara en känsla, det återstår att se :-PKasperina skrev 2012-09-05 00:42:07 följande:Ni som träffat K vet ju att han inte är vad man kallar en lugn kille och ngonstans hade jag en förhoppning om att Melker skulle vara lugnare... Att döma av rörelsemönstret i magen kan jag nog glömma det... Jag frågade bm om det kan vara så att jag missade många av Ks rörelser pga moderkakan i framkant, och hon svarade "javisst, de tidiga..." och log medlidsamtNi verkar ha haft en spännande semester heheheZenobia skrev 2012-09-05 11:27:05 följande:Hej hopp
Var nog mega länge jag var här inne känns det som. Men jag tror vi har förgyllt sommaren med förkylningar och nu är vi igång igen eller jag är det i alla fall.
Edwin står för kaskad kräkningar, stakarn. Igår kväll gick sambon in till han för att han lät och då hade han kräkts i sömnen. Men det verkar inte vara nån magsjuka utan beror nog på en trött och seg mamma efter resan som råkade ge sonen mat med morotsbitar
Annars har vi varit på en spännade tripp till Bulgarien med barnen med en trotsig och skrikig 2 1/2 åring och en son på 11 månader som har sovit oroligt. Men det gick ändå och man känner sig rätt pigg ändå för man har fått en dos sol och värme.
Sen har vi fått se hur man barnsäkrar en balkong och det med luftmadrasser. När vi kom till vårt rum på hotellet 6 våningar upp så såg vi att där räcket börjar från golvet var det en stor glipa som senare visade sig vara 15cm. Lätt för en krypande och allt för snabb bebis att bara kana igenom Men vi fick fart på hotellet och på Fritidsresor som gjorde det bästa av situationen.
Sen var vi med om en händelse i deras resturang också, då stolen Edwin satt i var två delad och när han inte längre satt mot bordet som stöd så ramlade sittdelen ner men som tur var vart Edwin hängandes och for inte i golvet. Men det på pekade vi och ett par dagar senare fanns det bättre barnstolar.
Så det var en spännade vecka med mycket sol och bad och bara härligt
Annars rullar allt på här och det man mest längtar efter är att få sova en hel natt utan massa uppvak.. I natt somnade han dock 1 och sov ända till halv 8, sköööööööööööönt. Men han var inte så kry heller.
Vink vink till alla.
Vi vågar inte att resa med Amanda än, de skulle nog öppna dörren på flyget och be oss och hoppa ner *garv* Hon är för aktiv, högljud och lyssnar gärna inte just nu.
-
Stackarn Tur att Näsfridan hjälper. Vi ahde tur med Amanda som fick sin första förkylning ett par dagar innan 1-årsdagen. Denna gång lär vi inte ha samma tur.
Efter mkt efterforskning blev det en Bugaboo duo och vi är kanonnöjda med den. Det vi tvekade på var priset men idag är vi glada att vi bestämde oss för den. Vi köpte den via nätet från UK och vi tjänade 3500 sammanlagt med några tillbehör. Det smidiga är att när jag lämnat A på fsk och sen är ute med K ensam så kan jag göra den till singelvagn, eller om K är hemma med pappan och jag går ut med A, vilket som. Det är super smidigt.Ellan 73 skrev 2012-09-08 21:21:22 följande:Kommer snart skriva mer här..försöker hänga med i trådarna, men det går med ljusets hastighet och jag går i snigelns..
tänkte bara först slänga ut en fråga: syskonvagn, har ni det eller ska skaffa och vad har ni valt för någon och varför och vad är för och nackdelar med den?
Den går också att vända sätena åt båda hållFy vad jobbigtchiqita skrev 2012-09-09 22:41:12 följande:Först totalego...
Fy faaaasen.. har drabbats av världens mjölkstockning. Masserar, duschat varmt, pumpat, försökt amma mer på det drabbade bröstet, håller det extra varmt, men det bara klumpar sig på nytt.. Antar att kombinationen tokförkyld och att Hugo plötsligt bestämde sig för att sova 8 timmar på raken i stället för att vakna flera gånger om natten, var snäppet för mycket för mitt vänstra bröst. Bläääärk.. Nu håller jag tummarna att han inte sover hel natt igen.. det gör oooont!!!
Ang syskonchock... för oss kom den med 2:an och vi är där än. Tror att det beror på att K har kolik och det är så mkt och så intensivt att vi hinner inte med oss själva ens. VI hinner bara göra det allra nödvändigaste. Vi har ingen avlastning från ngn så vi får aldrig vila eller komma ifrån.
Vi har också 2 år och 2 månader mellan barnen. -
ellan: minifom, windyveniler, komjölkproteinfri ersättning. Det har blivit bättre, han får inte de värsta attackerna längre
-
Då håller jag tummarna! :-P Jag är inte ett dugg redo för en 3:a :-OTessan S skrev 2012-09-10 19:02:23 följande:Sarahkka: låter som vi fått våra i samma ordning . E var bara glad och sov medans M var butter och hade även han kolik. Däremot är E myyyycket livligare. M är fortfarande lite butterfis men väldigt kramig och leker mest lugna lekar, bygger med klossar och ritar. E däremot anser att man leker genom att klättra och hopp
Vi fick definitivt en tvåbarnschock just på grund av att de var så otroligt olika och vi inte riktigt var beredda på hur jobbigt det kunde vara med en liten bebis. Att det bara var 1 år och 10 månader mellan dem gjorde det nog inte lättare. Tror att vi är mer redo nu med nummer tre och dessutom är E och M så pass bra kompisar och leker väldigt mycket i hop så jag inbillar mig nästan att jag ska få mer tid till bebis nu.
Sen kan men hoppas att vi har fått alla prövningarna nu under graviditeten så vi får världens mest nöjda lilla bebis den här gångenJa, hurra är ordetMrs Firren skrev 2012-09-11 09:45:55 följande:Chiqita - Skönt att bröstet är bättre. Hoppas du slipper stockningsotyget framöver.
Sarahkka - Hurra för Windi, säger jag. Vad bra att det har hjälp K en del. Här är jag övertygad om att det magonda hade kunnat bli mycket, mycket värre om jag inte införskaffat Windin tidigt. Just Windin är en sån där smart grej som jag läst om för flera år sen och lagt på minnet ifall den skulle behövas nån gång.
Ellan - Windi pysventiler finns på apotek, men bara vissa verkar det som. -
zenobia: vilken tur att han inte blev dålig av smörgåsen!
Ja, de är nog bra att ha hemma, de funkar kanon tycker jag.Vi får nog vänta till Amanda lär sig att lyssna lite mera. då är säkert Kevin den som härjar hahaha
Vilken resa hahaha
-
Vi ska också prova igen med laktos för Amanda sen. Hon verkar tåla skummjölkspulver iaf.Zenobia skrev 2012-09-17 15:00:13 följande:
Ja det var tur det annars brukar han få magknip, nu var det lite utslag. Vi har tänkt börja prova med gluten igen men vi har tagit det lugnt nu när vi varit förkylda och sjuka.
Haha ja lika bra att vänta tills barnen är 18 år och ni kan åka utan dom Det är kul att se hur det andra barnet blir i humöret. Här har vi ett busfrö utan dess like och han slår redan dövörat till och vill inte lyssna. Humör har han med och arg och sur blir han om han inte får som han vill.
Ja vi lär minnas resan långt efteråt haha
Kevin har vi börjat ge den vanliga ersättningen igen nu när koliken har lugnat sig. Vi får se hur det går.
Hahaha precis Jaaaa vad gör man? :-P
Resande: usch vad tråkigt när det är så
chiqita: blandade känslor kan jag tänka mig....
idaVi: vilket skit!
galia: hehehe, det finns strumptjuvar vet du väl? :-P
Nu ska jag införskaffa lite nya böcker och undrar vad era 2,5 - 3 åringar har för favoritböcker -
Tack för alla tips, ska kika på dem och se vad som kan passa
-
Tittar in och säger hej :-P
Koliken är snart över så I´ll be back hehe