Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi har köpt 90x200 resårmadrasser till båda flickorna. Står direkt på golvet för Julia, Agnes fick ben till sin i höstas när hon skulle fylla fyra.
    Har flera vänner som köpt juniorsängar eller växasängar som inte är fullängd som de ångrat!

Julia berättar att hon vill sitta på pottan för "bajss", men då är det nästan alltid försent, eller så ger hon upp och bajsar i blöjan en liten stund senare, det känns som ett steg på väg i alla fall!

• Gladhannapanna

Cissi: Julias rum är pyttelitet, så ur den aspekten hade det varit jättebra med en juniorsäng, men vi har ändå köpt en stor säng. Hittils har mesta leken varit att hoppa från sängen ner på golvet!

• Gladhannapanna

Evasha: Vi eldar bara efter att Julia har lagt sig här hemma, hon fyller två nästa fredag.
     Men i mina föräldrars stuga lagar vi mat på järnspis och värmer upp rummen med öppen spis/kaminer, det går jättebra med barnen. Men jag är på vakt hela tiden så klart!

Klart hon ska skämmas! Hon var nog glad över att du inte svarade när hon ringde så att hon slapp prata med dig. Det är ju knappast du som gjort fel eller hur!?

• Gladhannapanna

Hanya: Japp, våra blir också mammiga eller pappiga när de är sjuka. Vi brukar bryta trenden genom att helt enkelt bestämma att vi nattar varannan kväll etc. Visst blir det protester men det brukar ge sig rätt snart om bara båda är övertygade!

Våra tjejer har massor av glädje av varann, men visst kivas det en del också.

• Gladhannapanna

Evasha: vi har boxer och mobilt bredband med tre. Boxer har en jättebra inspelningsbar box! Vi är nöjda med båda två. O

• Gladhannapanna

Lycklig: Skönt att du fick träffa en bra läkare! Hoppas att du slipper fler blödningar så att du kan koppla ov och njuta av graviditeten.

Agnes berättar för alla att Julia är hennes lillasyster, tex kassörskor. Känns lite jobbigt ibland.
    Vårt problem är att Agnes inte låter Julia vara ifred, vi brukar säga: "Låt henne vara annars biter hon dig!" Ungefär samma som vi säger om mina föräldrars hund!

• Gladhannapanna

Juni: när jag hade lagt mig kom jag på vad jag brukar göra när barnen spårar ur, du gör kanske redan detta men jag skriver ändå.

Vi har en pusselmatta vid soffan, jag brukar säga att À ska hoppa mellan de olika figurerna, hoppa jämfota fem gånger, göra tre kullerbyttor, gå balansgång på mattkanten osv. Det brukar hon gilla och jag får göra mina saker ifred. Hoppas att det blir ett bra dop!
    Vi ska ha kalas för Julia och mig idag så jag ska städa nu!!!

• Gladhannapanna

Ela: Uscha för magsjuka!!! Men skönt att maken är hemma.

En familj på mitt jobb har tre barn på fyra, knappt två och yngsta är ca 6 mån. Pappan jobbade utomlands i två veckor, då fick både barnen och mamman magsjuka!!! Vilken mardröm!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8