30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Js rumpa (sorry J för outandet), svider med salva på säger hon, jag förstår det. Antar att jag ska fortsätta att smörja, ordinationen var 5dagar morgon och kväll, började som sagts torsdags kväll.
Jag frågade dr och hon trodde det börjat med att J kliat sig, sen att det blivit infekterat. Det gick verkligen jättefort! Vi fick även flytande starkare medicin om det inte blivit bättre inom 5dgr, så salvan ska på några dagar till men jag är tveksam, är nog lite sugen på att ge det flytande ändå, för det svider ju
Ja det vätskade innan, nu är det mer fnasigt. Får se efter imorgon till kvällen. Är det inte bättre då byter jag nog. Får man kräva att fsk ger medicin? Den ska nämligen ges 3ggr/dag.
Okej, jag bad maken att fråga dom imorgon, annars får vi väl lösa det tillfälligt, men att sitta och åka på lunchen är inte riktigt hållbart, då får hon vara hemma.
Zenobia. Ok, hon sover ju som en propeller men går i trosor eller utan blöja hemma. Får försöka utan allt ett tag hemma. På fsk kräver de blöja
I och med att det är så fnasigt smorde jag med Inityolen nån timma innan krämen idag men det gjorde visst också ont. Mellan smörjningarna säger hon inget alls. Ska ge flytande imorgon då. Men ska jag fortsätta med salvan, jag har för mig att jag skulle byta taktik men är osäker.
Tack förresten
gbg30plus, det är ett infekterat sår så den salvan hon fått av doktorn är med antibiotika/penicillin (nåt av dem?), samma med det flytande som jag inte än kollat namnet på. Maken hämtade ut.
juni, usch vilken mardröm, tur att hon kom till rätta!
fin mage hormonstinn, jag väntar fortfarande på min som iofs har växt lite mer nu. Jag outade mig på jobbet idag så nu vet nästan alla på kontoret, bara "golvet" kvar. Blev många grattis Ingen hade sett nåt haha
Vi började med flytande medicinen i morse, men precis som jag trodde vägrar fsk att hjälpa till, och jag kan iofs ta vab 45min och få betalt men då måste jag åka nästan hela vägen hem från jobbet, vid 12, jag slutar ju 14. Maken ska åka istället, han jobbar närmre. Surt bara att de inte kan ge henne de 5ml bara.
Tänkte att den ska ges så mitt på dagen det går, och hon får den 6 på morgonen och så 6 på kvällen.
Jo det var ju min tanke med, men vi är två "vuxna" här, nuff said. Hon läggs 19 men är visst fortfarande vaken, läggs av den andre vuxne, som inte förstår bättre. Å jag svävar på mina graviditetshormoner idag