Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Pysslig, för att vara tydlig, det hade varit smidigt med en (frivillig) insamling, så jag har inget emot insamlingar som sådana, men det verkar inte existera på vår fsk. Men, jag ogillar såna där man tittar snett på de som inte vill samla alls eller kanske hellre ger en teckning från sitt barn som det vill ge. Bara så att jag inte framstår som insamlingshatare

• Barbabok

hehe jo vid middagen reste sig maken och tackade för att alla kunde komma och vberättade sen att J ska bli storasyster Många grattis och en liten kusin som undrade storögt om jag hade en bebis i magen, och om hon kunde få se den!
    Min mamma blev nog både glad och lite sur för att hon inte fått veta tidigare. Lite så.

• Barbabok

systernorr, ja hon borde undrat i Eg, men jaja, nu vet hon, det går över

mäh vilken sur svärmor, klart hon är värd kalendrar VARjE jul hädanefter  

• Barbabok

Usch, jag är arg, eller besviken. Jämt när vi är hos hans föräldrar ska det drickas en hel del. Karln blir onykter så det märks och så fortsätter han hemma (öl). När jag sa att det var dags att åka hem var det ok (viskade att det räcker nu), så pyser han upp öl direkt hemma med, minst tre. Fy f*n.
    Samma med den "mysiga" uppekvällen före julafton, jag la mig vid 20.30 eller nåt för jag vägrar sitta och se på. Sov på soffan gjorde han.
    Nu när jag var upp och kissade sov han i fåtöljen. Jag kunde inte låta bli att säga några spydigheter. Som sagt, det är inte så ofta men varför alltid fortsätta, varför alltid maxa det hela? Jag tror faktiskt jag skiter i nyår, det blir inte kul för mig för hans beteende går alltid före, och han kommer att vara i samma sorts sällskap. Han tar aldrig upp det sen utan det ska sopas under mattan, för han gör inte fel, det är visst jag som är känslig. Jo jo. Jag kan ha trevligt utan att man måste dricka sig berusad. För honom är det inte fest utan att dricka sig berusad.

//ordentligt less 

• Barbabok

Båda svärisarna drack så lite översentimentala var de, men glada. Svägerskan hade såklart sett det direkt (halvsynsk vet ni )

Jag blir så trött bara på kommentarer (svägerskan) som - ja blir det en pojke så får ni köpa massor av nya kläder. -eh, näe varför då? Js kläder duger finfint, vi har massor av ärvekläder, räcker nog till minst tre bebisar faktiskt! Men, hon är av kalibern att tjejer och killar föds olika, är olika genetiskt då tjejer är tjejjiga och lugna och killar vilda och gillar fotbollObestämd

Jag är rätt tyst i våra diskussioner, orkar inte med. 

• Barbabok

Förtydligar, han har inte varit full eller otrevlig som tidigare, utan jag stör mig bara på att varför måste det vara så mycket? J är ju med dessutom.

Näe nyår med svägerskan mfl låter mindre och mindre lockande, tror jag stannar hemma med J och kanske firar med mamma istället, framför en film och god mat...

• Barbabok

Tack söta ni, nä jag tycker ju inte heller att jag överreagerar.

hormonstinn, huh du påminner mig om vad komma skall... stackars du. Jag har redan foglossning, går som ett bälte runt höfterna och man får gå med försiktiga steg.

Dagmar, här blåste det bara, inga saker verkar försvunnit eller tillkommit på tomten. Skönt, många som fått det illa nu. Det är tur att det inte är svinkallt med tanke på alla som blivit av med elen.    

• Barbabok

Vill visa min icke-begintliga mage (hoppas att ingen misstycker), så här liten var jag inte med J.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8