-
cilla67 skrev 2011-05-01 23:27:33 följande:Väl talat, Johlinn!
-
Lena... ja "sova imorgon", varför inte Elvira sov på bra, vaknade en gång på natten och var hysterisk - men inte pga sängen. Hon har gjort så i en veckas tid nu. Tänkte nattskräck, men Thorsten menar att hon faktiskt är kontaktbar/närvarande. Jättesvårt att lugna henne - till sist brukar det vara att man tar upp henne (när hon slutat slå vilt omkring sig) och så pekar hon genast på sin säng igen och vill ner... och somnar Nu är hon jättetrött denna morgon, vaknade ju för 6 igen.... men det får visst dagis tampas med
-
Boomie, som Pyttis säger behöver man inte ha dåligt samvete för att tv:n går eller annat man behöver för att komma till ro. Första tiden är ju påfrestande, alla ska lära känna varandra och I ska hitta sin "nya" plats i familjen. När det gäller säng har jag också varit nära att ställa fram spjälisen Första nätterna gick jättebra, men nu testar hon vårt tålamod på kvällarna. Gör det inte enklare att kidsen delar rum, så kan de egga upp varandra. Just nu ligger Alfred i vår säng och somnar, så bär vi in honom sen. Kanske är det helt enkelt så vi får göra från första tecknet på att det blir bök-nattning. Typ alltid nu för tiden då ;o) Bidragande är helt klart också att Elvira sover för mycket och för sent på dagis. Samtidigt behöver hon sin sömn, så det är delat....
-
Håller tummarna för alla gravidisar med sammandragningar och blödningar. Inte kul!
Så ren ego - har Alfred varit två?? För jag minns inte att det var så här att ha en tvååring hemma, hahahaha! Jisses! Från morgonen är det ett enda "Jaaaaaaag!" Jag kan! Hon ska inte äta, sen ska hon äta, hon ska ha sylt på gröten sen vill hon ha äpplemos istället och blir givetvis fly förbannad när hon inte får det, ALLT är ett stort drama i gnälltoner.... puh! Men jag antar att det går över? Väl? Och hon har måååånga goa stunder emellan, men tar på krafterna gör det. Igår delade vi upp barnen, T med Alfred, jag och Elvira gick på fik med lekhörna. Inte för att de bråkar så mycket, men för att de behöver vara ensamma med oss ibland tror jag. Lugnare och mysigt blev det! -
Haha, Elvira är också en kräsenpotta just nu - pannkaka, korv och köttbullar är inte vad JAG vill äta varje dag. Och dagis säger att hon dissar sås helt?? Heeh? Det har hon alltid gillat ju? Så hon äter nästa heller inget, igår åt hon noll middag..... så tom mage från mellis till frukost.Boomie skrev 2011-05-16 13:36:38 följande:Malinka - det låter precis som om du har haft min I en dag Förutom att hon just nu knappt äter alls, vilket inte direkt förbättrar humöret. Och inte har hon sovit middag heller fre-sö. Trots det somnar hon bara en kvart tidigare på kvällen och inte sjutton sover hon längre på morgonen. Här gal tuppen fortfarande mellan 5-6 varje morgon, tjoho!
-
Barba, ska tänka på dig och håller alla tummar och tår för att allt är som det ska! Kram på dig.
-
Åh Barbara..... så ledsen för din skull. Stor varm kram.
-
Ela, ha en fantastisk resa!!
-
Grattis här också Assar!! Härligt!
-
Assar, vilken gounge!
Juni, hoppas du haft en lung och skön kväll efter slagsmål, famnsomning och trots Ibland önskar man att man kunde klona sig själv....