Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Juni, hur går det förresten med boobisarna?

Ela, jag är faktiskt lite glad över att vi inte får en bajsrapport av dig... Men hejja bebis, fortsätt ner och kom ut! 

• malinkat

Juni, PUH! Kan du slumra medan du ammar?

E ÄR verkligen Pippigalen... vaknade i morse och sjöng pippipippipippiiiiiiiii och så tar hon fram Pippi-pusslet och pekar på Pippi-filmen  

• malinkat

Grattis Milla, härligt!!!!

Magsjuka verkar ha hittat till Bålsta... Alfred började kräkas igår, och min förhoppning om att det var badvatten han fått i sig verkar ha grusats... Men det är långt ifrån så illa som det kan vara. Håll tummarna för att vi alla är friska på fredag när vi ska flyga hem....  

• malinkat

Tack för alla krya på er hälsningar  Alfred mår bra idag och än så länge har vare sig E eller jag trillat dit - även om jag tycker att min mage känns liiiite märklig idag. Men det kan ju sitta i huvudet, jag hoppas det. Men igår hade jag en sjukling som vill sitta hos mamma, och en gnällis som ville sitta hos mamma. På em ville Alfred ut lite, så jag tog ut bägge i pulkan. Efter 5 min började E protestera, ville bara upp i famnen. Och det funkar liksom inte. Slängde sig ur pulkan och vägrade. Till sist tog jag henne under armen och gav henne till morfar så var jag och A ute en stund. Men hon vägrade också somna på kvällen.... gaaahhhh! 4 timmars kamp. Men idag är bägge på bra humör och jag hoppas att min mage inte blir till något reellt.

Lena; angående preventivmedel - jag har min hormonspiral nr 3 nu Tycker det funkar suveränt. Första gången hade jag ingen mens alls på 5 år, sen har det blivit till lite mens. Första månaderna var det dock oregelbundet skvättande som Söder säger,  så jag hade inte så stor koll. Nu funkar allt bra. Man behöver inte tänka på något, jag går och kollar den en gång om året bara, för min egen skull. Thorsten hade däremot problem med den i början - trådarna var nog lite för långa, för han kände av dem under sex..... inte så kul att bli stucken där kanske Men de går att korta av!

• malinkat

Gullungar Mini!
    Jag tror på mycket vardagsberöring för att "komma igång" Mycket kramar, pussar, en hand på ryggen, en smekning i nacken.........  För mig ger det mersmak i alla fall. Men visst är det svårt att komma upp från en "nedtur"! Ibland måste man också bara bestämma sig för att köra igång fast man inte har lust... men då kanske du måste lösa frågan med varför du är surig - för jag får ju heller inte lust att gosa om T är sur Är det för att du är trött? Hela 2-barns karusellen? Lilly? Hoppas det lossnar för er!

Vi är hemkomna från Sverige och jag har så fruktansvärt ont i nacke och armar och skuldror efter att ha släpat på E genom flygplatserna, med mellanlandning och saker att bära också. Hua. Men det gick ändå bra, Alfred är faktiskt en tillgång på resor, gullungen. 

• malinkat

Ela, håller tummarna för att Spiken tittar ut snart

M73, lycka till!

Är det någon av er som har en nästan-två-åring  med ett sju helsikes humör? Jisses vad Elvira kan låta och ha sig! Hon är för det mesta fortfarande go och glad, men när hon blir trött eller något inte går som hon tänkt..... då får man hålla för öronen. På väg från Danmark i måndags skrek hon Nej. nej NEJ NEJ NEJ nej...... i TRE TIMMAR! Gaahhhh! Försökte jag säga ifrån blev hon ännu surare och lät ännu mer  Ignorerade jag henne blev hon mer lessen-sur och gnäll-nejade..... Och när hon ska ha kläder på på morgonen, om hon inte "är redo", så vrider hon sig som en ål och skriker nej. Ja, vi vet i alla fall att hon har ett ord klart för sig.... Puh!
    Vår bil är på verkstan, brakade ihop igår. Väntar på svar därifrån...... känns som allt går sönder eller går snett just nu - petitesser kanske, men ändå - hoppas 2011 får en bra start! 

• malinkat

Vet ni, det KÄNNS faktiskt bättre  Att veta att E är rätt normal då... men har jag rätt i att tjejer verkar hetsigare än killar?? Alfred har i alla fall aldrig varit så... och stackaren, han försöker ofta få Elvira på gott humör den gobiten, när hon är ilsk, men blir utskälld av henne som tack....  
    Och Pyttis, just den incidenten med pulkan hade vi i Sverige. Då lämnade jag raskt in henne till morfar...... 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8