Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela: glömde ju kommentera! SÅ jobbigt med blödningen!!! Jag blev igångsatt med Julia, vattnet gick men inga värkar att tala om så de satte igång mig. Det funkade jättebra, men de fick minska droppet efter ett tag för jag hade värkar konstant!! Sedan satte de eda och då fick de öka droppet igen, men det var en väldigt smidig förlossning!

• Gladhannapanna

Jag tänkte lite lika som Elsis, så länge han ligger i vagnen är det nog ok, men han bör inte andas för mkt kall luft. Jag hade nog inte tagit ut ett så litet barn i den kylan någon längre stund, dvs mer än någon timma eller så. De har dock ett jättefint amningsrum på liseberg, nära Kaninhuset.

• Gladhannapanna

Ela: Så klart att det går att ordna!!!

När julia kom så gick ju vattnet vid elva på kvällen, mamma kom och sov hos oss och lämnade A på förskolan på morgonen. Eftersom värkarna inte kom igång kunde jag prata med A på telefon på morgonen innan hon gick till fsk.
    Blev igångsatt runt lunch. Vid två sa vi att om bebisen kom före sex skulle maken åka hem och natta A. Vid halv fem hade vi gett upp det, men Julia kom tjugo över fem. Maken åkte hem vid sex/halvsju och nattade A, sedan kom han tillbaka till oss vid nio på kvällen. Han åkte hem dagen efter och hämtade A så att hon fick träffa bebisen. Andra natten sov jag och Julia själva på bb och åkte hem dagen efter. Detta upplägg funkade jättebra för hela vår familj!

• Gladhannapanna

Jag har haft både kopparspiral och nu hormonsprial. Bytte för att jag blödde i princip hela tiden med kopparspiralen, var väldigt nöjd med den mellan graviditeterna men efter julia så funkade det inte så bra längre.

Jag hade spottings varje dag i ett par månader med hormonspiralen men nu har jag varit blödningsfri ett tag, har bara haft den sedan mitten av aug så jag vet inte om jag kommer att få mens eller ej framöver.

Känner dock av ägglossningsbesvären precis som innan, det var ett minus jag inte räknat med.

• Gladhannapanna

Juni: Klokt att inte åka till Liseberg idag! Jag frågade lite löst en av bvcsköterskorna här på jobbet, hon var väldigt bestämd på att man inte ska ha ute så små barn i denna kyla mer än nödvändigt!

Fy så läskigt med den påkörda bebisen!!!

• Gladhannapanna

Lena: Nässug är super, bara man tar lite koksalt först. Du vet väl att man kan använda nezerilpippetter från en månad?

Uscha för magsjuka, Agnes första höst på förskolan hade hon magsjuka en gång i månaden från september till februari....

Julia kvittrade 05.20 idag, inte alls vad vi hade önskat oss!!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8