30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Ela: Uscha vad läskigt med blod men skönt att allt såg bra ut i alla fall!!!
Ela: Uscha vad läskigt med blod men skönt att allt såg bra ut i alla fall!!!
Juni: Hoppas att H har rätt!!! Jobbigt med förvärkar på kvällarna, men som jag brukar skriva så gör de ju faktiskt nytta!!!
LEna: Vilken superkvinna du är!!1 Tack för att du delade med dig!
ELA: EN jättekram till dig!!! Det kanske är precis den tankeställare dina svärföräldrar behöver, att du behövde åka in på kontroll igår! Vad bra att du bett om sjukskrivning, det behöver du verkligen!!!
Jag har jättebra svärföräldrar som ställer upp så mkt de kan. När de är här hjälper svärmor till med barnen, disken, stryker, viker tvätt osv osv. Men hon är jättenoga med att inte trampa på tår, hon frågar tex innan hon plockar bort döda blad från blommor mm!
Dessutom har de ställt upp ekonomiskt de gånger vi behövt låna pengar med kort varsel.
På måndag ska jag börja jobba igen, var på jobbet igår eftermiddag eftersom vi hade sista handledningstillfället med vår handledare. Det var trevligt men min kropp protesterade faktiskt lite vilket känns lite oroande. Får se hur det känns på måndag när jag börjar jobba. Idag slappar jag i soffan med datorn, tvn och en brasa i kaminen...
Juni: Agnes har ett sådant hus som hon leker rätt mkt med, hon fick et när hon slutade med blöja.
Fia: Jag har fått ge båda barnen ersättning som komplement till amningen. MEd Agnes trodde jag att det hade med förlossningskomplikationer bland annat en stor blodförlust för mig.
Hon ammade och åt ersättning vid varje mål, när hon var fem månader slutade hon amma när hon hade öroninflammation och då föredrog flaskan. Eftersom vi börjat med smakisar då så lade jag ner att kämpa med amningen.
Med Julia hade jag mer mjölk men inte tillräckligt, hon åt från flaska ett par gånger per dygn, henne ammade jag tills hon var ca tio månader eftersom hon så tydligt föredrog bröstet framför flaskan.
Detta har varit en stor sorg hos mig och jag kan fortfarande vara avundsjuk på dem som kan helamma, men mina barn mår jättebra så jag försöker att lägga amningen barkom mig!
Lycka till!!!
Ela: Klart vi ställer upp som skrynklare till dig!!! Sktriv av dig så mycket du behöver!!!
Lena: Det jag hört är att man ska ha koll på allmäntillståndet, om de blir hängiga måste man väcka dem!
Har en kompis vars dotter inte gick att väcka när hon var väldigt liten, det blev ambulans och dropp. Hennes blodsocker hade blivit så lågt att hon inte orkade amma!!! Jag skulle nog följa BB's råd om jag var du och fråga BVC på måndag, bara för att....
Vi har inte väckt våra egna barn eftersom de vaknat själva. När julia var tre månader började hon sova hela nätterna men då var hon ju ¨så stor att det inte var ngn fara för blodsockerfall längre.
Juni: vad duktga ni är som städat förrådet!!!
Lena: bra strategi att ställa klockan var fjärde timma! Julia blev också förkyld när hon var pytteliten, faktiskt tom innan hon ens skujlle varit född! Barnläkaren tipsade mig om att se till att hon hade napp så att hon andades genom näsan så att halsen inte blev så torr.
Juni: Läskigt med klådan!!! Hoppas att den släppt och att det inte var ngt farligt!