Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Billabong skrev 2011-01-12 09:16:20 följande:
    Pyttis: Bbarndans verkar kul! Är det en blandad grupp med killar också eller mest tjejer? Här har jag en känsla av att det inte går så många killar. Eftersom jag tror att det är ngt O verkligen skulle gilla (han kan inte sitta stilla ens i matstolen när det är musik på radion) så får jag väl låta G också testa på det och öka andelen grabbar i gruppen sen.
    A fick väl glasögon nu i höstas? Eller minns jag alldeles galet? Har det hjälpt henne mot klumpigheten? Finns många bra saker att göra just för att förbättra motoriken, dans och gymnastik är bland de bästa.
    Det var en kille med under hösten, han var jättefin i sina shorts bland alla rosa tjejer med tyllkjolar!

Jo, hon fick glasögon i slutet av november och sista veckan har vi märkt att hon vågar mer, tex hoppa jämfota ur soffan.
  • Gladhannapanna

Lena: jag fick torsk/svamp på brösten flera gånger när jag ammade Julia. Hon fick till slut ta den där gula medcinen som man ropar på BRIS när mamma sprutar runt i munnen. Jag smorde bröstvårtorna med pevaryl efter varje amning, lät det sitt kvar tills nästa amning (om det itne var väldigt täta amningar), då gick det bort på Julia med... Inte vad bvc/apoteket rekommenderar men det funkade för oss.

• Gladhannapanna

Julia kräktes igår eftermiddag men natten har varit lugn, sånär som på att hon blev jätteledsen, hon var varm och hade mycket riktigt drygt 39 när vi kollade, så i med alvedon och bäddade ner henne mellan oss. Agnes verkar inte ha drabbats som tur är men är ju hemma ändå.

Agnes har varit på ögon och kollat sina ögon idag, ortoptisten var jättenöjd med hennes framsteg, hon ser ganska lika på ögonen och kunde se vissa saker nu som tyder på att ögonen samarbetar. Känns superbra! Det första hon säger på morgonen, ofta medan hon sitter och kissar, är att hon vill ha sina glasögon!

• Gladhannapanna

Grattis till Johanna!

Vi4: Sådär gör vi ju alla i perioder! Det är ju mest när man är i sluttampen och behöver fördriva tiden som man hinner bevaka och kommentera allt!

Agnes blev dålig inatt, var jättejobbigt! Hon är dock pigg och glad nu.

Julia verkar så gott som återställd, lite skör men det beror nog på att hon inte ätit så mkt på ett par dygn.

• Gladhannapanna
    Resande skrev 2011-01-15 11:54:20 följande:
    Måste fråga om någon varit med om liknande med gott resultat... Förlåt om det är känsligt och väcker jobbiga tankar hos någon, vet inte var jag annars skall fråga.

På något mirakulöst sätt blev jag gravid efter vår misslyckade IVF så jag har inte haft mens sen 13 nov. Jag måste haft extremt sen äl eftersom jag testade minus på gravtest fram till 19 dec, sen slutade jag testa. (Fick en miniblödning den 20 dec som kan ha varit nidis). Men på juldagen började jag ändå tro att något var annorlunda och testade på nytt och fick plus! Vi blev rätt ställda med tanke på alla våra försök under det senaste året. Nu till saken... Jag var på vul igår och fick se ett embryo som var 11 mm men tyvärr fanns inget pickande hjärta. Gyn kollade inte så länge eller noga utan sa bara att det inte såg bra ut och att det inte kommer sluta bra. Jag tycker det är konstigt att det lilla pyret fortsatt växa men inte fått hjärtaktivitet. Finns det minsta hopp om att hjärtat kan komma igång något sent? Jag borde vara i vecka 6+ något men har någon av er hört om liknande fall där hjärtat synts först i vecka 7+ eller senare? Jag vill inte ta till mig att det ska bli mf när man äntligen lyckas plussa efter så kämpig resa... 
    Har ingen aning Fiji! Håller dock tummarna för att det ska gå bra!!!

Jag gjorde tidigt vul när jag väntade A, minns inte att det fanns ngt hjärta i vecka 6, däremot "fosterstruktur", däremot är jag säker på att det fanns hjärta runt v 8-9.
  • Gladhannapanna

Juni: Håller med de övriga: EN riktig utredning är på sin plats, inte att det kommer att växa bort bara.
    Stå på dig!

Fiji: Grattis till pickande hjärta!!! Hoppas att allt är bra nu så att ni kan börja glädjas åt graviditeten!

• Gladhannapanna

Juni: Det räknas inte som feber förrän det går över 38-28,5 enligt vår barnläkare. Agnes hade runt 38 hela tiden så vi fick komma till barnmedicin, läkaren konstaterade till slut att hon hade fel på "termostaten". Annars tror jag att man kan ge alvedon ganska tidigt, Julia fick när hon hade öroninflammation vid två månaders ålder och en kompis som jobbar på specbb säger att de ger bebisar där ibland. Men det är nog läkarordination då.

• Gladhannapanna

Ang sängar>! Vi har också satsat på resårsäng utan ben när det var dags för A att byta spjälisen, kommer att göra samma med julia.

När J var spädis och sov i vår säng och A ville komma in lade vi oss skaffötters, dvs barnen låg med fötterna mot varandra i mitten och maken och jag åt varsitt håll. Annars hade det aldrig funkat med hela familjen i samma säng!!!

Uscha för illamående, både av grav och magsjuka!!!

• Gladhannapanna

Juni: Jag har en skaljacka från POP ute på tradera, strl 74. *tipsar*

Jag har gjort både mammografi, tandröntgen och lungröntgen som gravid. Litar på att sjukvården har koll och skyddar samt inte gör mer röntgen än nödvändigt.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8