Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Glömde berätta att jag blev påbackad av en farbror idag. När han kom ut visade det sig vara en gubbjävel som försökte övertala mig till att det inte blivit nåt märke på min bil (en buckla och några ca 80 cm långa repor ). Han trodde nog att han skulle kunna prata omkull flickebarnet

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Fia: Det heter nåt med gula och rehab, googla på det. Här finns det att köpa på mvc för 200 eller 300 kr. Finns på nätet tror det hette typ gulare.se eller nåt. När jag fick nitt så förändrades mitt liv! Helt otroligt vad det hjälper!

• Piggley Wink

Fia: Fick den här länken av Vi4, tyckte den var superbra och mer utförlig än de flesta jag sett: http://www.netdoktor.se/graviditet/?_PageId=557

Härligt med Bio, Ela! Vi bara måste ta oss iväg snart!

malin: Vad spännande att komma igång, om du inte kan ladda upp bilder kansek det är dags att skaffa en annan

Lena: jag använder mitt bälte varje dag. Jag dööör om jag mäåste gå utan. Hittade det inte i väskan kvällen innan vi skulle till Astrid Lindgrens Värld, var så uppgiven att tårarna bara sprrutade Som tur är hade maken pillat ner det i en annan väska än den jag lagt det på . Inte för att han kom ihåg det men när ajg skulle ladda mobilen så hittade jag det

• Piggley Wink

Ela: En trerätters i sinnet är inte heller helt fel!

Lena: Gnäll bort eländet här så tror ajg det känns bättre, skickar med en H-kram för hon är övertygad om att allt som gör ont och är besvärligt går över efter en kram!

Idag kör vi könsstereotypt här hemma. Maken målar (jag skruvade iofs loss lite dörrhandtag och slipade på dörrarna) dörrar, väggar och fönsterinfodringar medan jag gör rent ugnen mm. Bakade scones till frukost, det är nåt som är bra med regniga dagar, man har inte så bråttom att komma igång . Använde grönsåpa till ugnen, men missade att man skulle låta det svalna innan man torkar ur, ajaja vad man bränner sig med våt trasa i varm ugn Skäms

Men hur får man rent ugnsluckan? Glaset blev ju inte rent av grönsåpa Tips?

• Piggley Wink

Lena: Underbart med självrengörande ugn, vi har bara självrengörande sidor i våran

• Piggley Wink

Mini: Grattis till lille Charlie! Åh så underbart att han är ute nu! Hur mår ni allihop och vad säger Stella?

Ela. Underbart att få känna sig lite nykär och hångla ordentligt !

Idag har jag lämnat en vagn full med mat i mataffären och gått därifrån . Vi var i några andra affärer först och H sprang ifrån mig två gånger. Innan vi åkte till mataffären tog jag in henne på toaletten på Pop för att prata lite lugnt. Vi kom överens om att vi inte skulle åka hem direkt utan åka till mataffären först, men dealen var att hon skulle hålla sig till mig och inte sticka iväg. När vi kommit igenom halva affären så började hon tjata om att hon ville hämta dockan i bilen (har aldrig hänt förut att hon kommit på tanken eftersom vi alltid diskuterar att den ska vara kvar i bilen så vi inte glömmer den nånstans), sen stack hon. Hittade henne några minuter senare och gick direkt ut till bilen och åkte hem. Hon grät och skrek de 10 min det tar att köra hem och sa "nu har jag lugnat ner mig, nu kan vi åka tillbaka och betala, vi måste handla för vi ska på picknick med kusinen imorgon". Nu är vi hemma och har suttit och softat i soffan en stund, funderar på upplägget nästa gång vi ska till affären. Tänkte ta tjuren vid hornen och göra ett försök i den lokala affären lite senare. Måste ju diskutera saken med henne innan då och komma överens om nåt bra, orkar inte riktigt tänka nu bara... Skönt att kunna ta såna konflikter och konsekvenser nu när vi är lediga och har tid att handla nån annan gång

• Piggley Wink

Tack för alla "glada" tillrop ang vår incident i mataffären. På kvällen när jag skulle handla så försökte jag prata med H och säga att hon skulle få följa med om hon "följde reglerna", då var hon lite för trött och stökig så hon orkade inte ens lyssna så jag åkte själv. Vi hade spikat lister i hennes rum och inte ägnat oss åt henne så hon hade fått alldeles för lite uppmärksamhet. Ska faktiskt bli lite skönt när maken börjar jobba nästa vecka, så kan vi få lite ordning på tillvaron igen. H börjar förskolan om två veckor.

Idag har vi varit på nordensark.se, är inte jätteimponerad, det var för trångt och för dålig info för att vara riktigt bra. Dessutom var H på sitt värsta sprignaborthumör, men sista timmen gick det kanonbra så det var skönt att iaf få avsluta lugnt!

Lena: Här säljer de även stödstrumpor på mvc, olika randiga och enfärgade. Googla så hittar du säkert några annorlunda, har för mig att jag sett bland gravidkläderna på tradera också... Skönt att de hjälpte mot åderbråcken, varje liten hjälp är välkommen! Sex låter inte som nån superidé om det är svullet och ont, men vem vet, kanske kan lite extra blodgenomströmning ta bort svullnaden?

• Piggley Wink

Mini: Klart hon också har jobbiga minnen från Lillys födsel. Jobbigt för alla att hon behöver bearbeta dem just nu när det är så mycket annat, finns det nån annan hon kan prata med? Utöver sina föräldrar menar jag. Som kan diskutera hennes känslor med henne utan att det blir så laddat? Kramar till hela familjen!

Preggo: Välkommen hit! Håller med Sara, kolla in bf-tråden så får du lite mer koll på oss.

Sara: Skönt för lillbrorsorna att de får dela på Js uppmärksamhet (=fasthållningar) då

Idag har H flyttat in i sitt rum, de flesta leksakerna och sängen är där, men garderoben är inte klar för vi ska ställa in ett lekbord och har inte riktigt klart för oss bordets placering än. Imorgon kan det nog bli helklart med möbler och inredning, elen är urkopplad men vi har dragit in en förlängningssladd tills morfar kommer hem från semestern och kan koppla ihop det igen. Imorgon ska vi kolla in gardintyg och sängtopp (heter det så), ska kolla vad det föinns för färger, är sugen på ett rött.

Var på IKEA idag, min snälla storasyster förbarmade sig över H, vi lämnade henne i studsmattan och hämtade henne där 2,5 tim senare . Hon hade bara haft paus för att gå på toa och att äta lite .

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8