Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Assar: Härlig unge

Sparken: Låter som en toppenidé att stå utanför förskolan, det borde de göra här och var tycker jag!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Assar: Och vilken stackare ska bära hem mjölken? Finnsd et hemkörning där de bor, annars kanske det är en affärsidé att satsa på

• Piggley Wink

Var på RUL idag och allt såg bra ut! Bf blev flyttat till 101122, så då blir det ännu svårare att pricka 101112 antar jag, H är ju född 070605

Tilda: Jag har mått mycket mer illa denna gången och tuttarna gör SKITONT (kan kappt sova utan BH), grattis igen förresten!

• Piggley Wink

Fia: Näe, inte helt fel...

Nu har jag skrivit handlalapp, ska handla tidigt på morgonen imorgon så vi slipper alla badjävlar. Vår lokala ICA bjuder på frukost i sin deli mellan 8 och 10 så jag och H ska dit då. Spännande med frukost på "lestulang" Har planerat torsd och fred mat, men vad ska man äta resten av helgen?

• Piggley Wink

Sara: H kom ju 6 dagar för tidigt, så varöfr inte 10 den här gången... Jag har också svårt att hålla reda på vissa på FB...

• Piggley Wink

Lena: Hos oss får man beviset vid RUL. Usch för svärmor, kunde ni inte tvingat henne att bjuda er på restaurang?

Nästa fredag ska underbara svärmor ta H så vi kan gå och se på magnus Bettnér. Vi ska passa på att äta en god middag innan. Det bästa är att han kommer till det lokala "haket" så det tar bara 5-10 min att åka dit, behöver inte ens åka till fastlandet . Ska bli härligt!

Det var superskönt att allt var bra på RUL, historien om min bekanta som fick avsluta graviditeten pga allvarligt ryggmärgsbråck har liksom gnagt i mig. Allt såg bra ut nu iaf så då har jag bestämt mig för att slappna av och tänka att allt blir bra i framtiden också.

Har funderat lite på förlossning efter att Lena pratade om det. Ska absolut ta upp det på allvar nästa gång jag ska träffa bm (5 juli). Ska nog kräva att få träffa förlossningsläkaren eller narkosläkaren (eller vem det nu är som lägger bedövningar) innan. Tydligen var det rätt vanligt att man får göra det i förväg om man har nåt speciellt problem (som mitt diskbråck). Ska ladda ordentligt innan!

Har laddat för midsommar med att prova en ny pastarätt, den var faktiskt riktigt god! http://www.gp.se/matdryck/mat/1.377273-sommarmat-for-lata Tog mycket mer skinka och kål än i receptet, och ma kan nog ta ännu mer nästa gång. Jag tycker mer om "fyllningen" än när det blir för mycket pasta... H gillade färskpasta med skinka och riven parmesan, kålen var inte riktigt hennes grej

• Piggley Wink

Tilda: Enda tipset är att ringa 1177, har faktiskt ingen aning om vilka man får äta som gravid...

aigee: Ibland är det nog bra att man inte kommer ihåg, för då hade man ju aldrig fått nåt gjort

Dags att hänga sista mskingen och lägga sig. H har varit dålig i magen idag så blöjan har inte haft en chans att hålla inne allt. Jag tror det kommer med för mycket fart när det sprutar upp på ryggen Men hon är glad och nöjd iaf!

• Piggley Wink

Ja såklart, stort grattis till Ruth på födelsedagen!

Pyttis:  Kom på att vi glömt beställa bord för middagen vi tänkte äta innan. Dags att göra det tror jag. Det underlättar ju att jag kör men å andra sidan så är det ju bara 150 kr bort med taxi så det är helt OK... Ska bli skönt med en vuxenkväll!

• Piggley Wink

Lena: Tror du inte att det är för att du helt plötsligt ska ha dubbelt så mycket blod, hjärtat kanske inte hinner med? Ska kolla Hb på måndag, hoppas verkligen att jag inte behöver käka järn, men risken är väl inte så stor . Jag mår så fruktansvärt illa av järntabletter, får diarré dessutom

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8