Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Nu är det sommarlov på riktigt! H sov til 9.30 då hon vaknade för att hon bajsat... Får nog se till att lägga lite tidigare nu för hela förmiddagen försvinner ju .

Lena: Jag förstår precis vad du menar jag är FL med H nu och det är rätt intensivt, hon sover ju inte middag längre heller Idag blir det nog stranden igen, var helt underbart igår!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Pyttis: Jobbigt med öronproblem, ska man hoppas att det blir rör så hon slipper ha ont eller?

Idag har vi hängt på stranden igen, eller hängt är väl inte rätt ord. H röjer runt i 190 km/h i vattnet. Knatar rätt ut där hon inte bottnar, då hojtar hon "kan nån hjälpa mig", men den elaka mamman står kvar och säger att hon måste vända och "simma" tillbaka. När hon är galen och går rätt ut måste hon väl lära sig att lösa situationen? Hon klarar det ju om hon bara vill. Vad har ni andra för taktik?

• Piggley Wink

Proppen: Det låter som du beskriver livet hemma hos oss! H har armpuffar när hon är i vattnet, hon är så j-a snabb och jag vill ju inte att hon pinnar ut dit hon inte bottnar utan armpuffar . På bryggor har hon självklart flytväst, förra säsongen kompletterad med ett flexikoppel . H tror ju att hon kan allt så för det mesta lyckas hon direkt, gör hon inte det då tränar ho ihärdigt tills det går. Hrmm, hon har väl inte envisa föräldrar? det måste komma någon annanstansifrån *visslar*

• Piggley Wink

aigee: Får man fråga varför du gjorde glukosbelastning? Vi är ju i samma landsting och här verkar det inte som man gör det Slipper iofs gärna Förra gången drack jag en Cola precis innan jag skulle till bm, hade ju inte en tanke på att de skulle ta prover... Men det gick bra, en bra bit under gränsen även om de undrade ltie eftersom det var klart vöer de andra tillfällenas provsvar . Men vad gör man inte när man känner sig svimfärdig och måste härda ut en stund till

Lena: Skönt att du gick ner fort förra gången, jag gick ju ner fort (efter 6 v var jag på normalvikt), men har smyglagt på mig ett par kilon när jag inte kunnat motionera ordentligt pga dickbråcket. Vilken skillnad det ska bli denna gången nrä jag förhoppningsvis iaf kan promenera efter förlossningen. *hoppas hoppas*

• Piggley Wink

aigee: Härligt med Smögen! jaha, då är inte jag i de riskzonerna iaf. Ska till bm imorgon, ska bli spännande att se hur hb är! Natten till lördag så vaknade H vid 02.30, när jag gick upp och lade mig brevid henne så fick jag såna sura uppstötningar att man nästan an kalla det kräkning Samma igår kväll Varför då? Helt plötsligt? Får väl prata med bm imorgon, liksom om den där eländiga svanskotan!

I fredags var vi ute och åt, och sedan gick vi och lyssnade på Betnér. Superbra och så himla skönt att vara två för en kväll! Igår var vi och badade och sedan var vi hos makens bror, H och jämnåriga kusinen leker superbra! När barnen sov blev det god middag. Härligt!

• Piggley Wink

mini: Härligt att allt ser bra ut!

Lena: Stora kramar till dig! AA har anhöriggrupp som heter Alanon (ingen aning om hur det stavs). Jag tror kan vara skönt att prata med andra i samma situation som kommit lite längre i sina funderingar. Pyttsi hade ju bra tips också. Låter som du iaf har satt en viktig gräns när du inte accepterar gårdagens beteende. Kramar till dig!

• Piggley Wink

Sara: Hurra för liten O som applåderar sina egna bravader! Trist med Djurparken men hoppas  ni kommer iväg nästa vecka!

Milla: Låter som du har bra koll på maken och varför han säger som han gör, det är inte alltid så lätt att säga saker känsligt när man är på ett helt annat sätt själv... Men han behöver ju öva så du kan ju alltid tipsa honom om hur du kände och vad han kunde sagt istället..

Tips till alla är en bok som heter "Härskarteknik" av Elaine Bergquist (inte säker på efternamnets stavning). Super bok om retorik med många bra exempel ur vardagligt arbetsliv!

Lena: Kramar till dig igen, undrar som någon ovan om hur hans föräldrar stälelr sig till problematiken? Har du pratat med dina eller kanske din syster eller någon annan vän?

Var idag hos bm. Fick en tid hos förlossningen/spec mvc för "ställningstagande" angående bästa förlossningssättet, och om det är vaginalt, vilka bedövningar som är aktuella. Iom diskbråcket så kanske jag inte kan få varken spinal eller EDA, visserligen behövdes det ju inte förra gången men jag vill gärna veta innan hur det kan bli...

• Piggley Wink

Förresten så var allt annat normalt och jag fick lyssna på hjärtljud, det var 150 så då är det väl en tjej till om man ska tro en norsk bekant som är barnmorska

• Piggley Wink

Sara: De kollar inte Hb förrän nästa gång, eftersom mina reserver var OK. Dricker just en Strawberry daquiri gjord på en liter jordgubbar, visst är det viktigt att få is sig järn Usch vad läskigt med allergireaktion! Såklart du inte hade tid för att betala p-platsen . Skönt att ni var hemma, men hit kommer helikoptern jättefort (minst så fort som att du körde själv till akuten) om det behövs. Vi provade när en kompis fick allergichock förra året. Läskigt!

Lena. Bra att du kan prata med din mamma iaf! Du ska inte bära detta själv! Bra idé att surfa runt lite och ladda för samtal, förhoppningsvis blir det mer konstruktivt då. Jag fick sammandragningar förra veckan för första gången, kommer lite då och då när jag hållit igång för mycket. Håller helt med om att det inte alltid är lätt att vila när man är hemma med terrorist.

Frk Kanin: Spännande, önskar så att det går bra för er!

• Piggley Wink

Milla: Härligt med lite fart i även från arbetsgivarna i jobbsökarkarusellen!

cissi: Härlig present till mormor! Maken fyller några dagar innan bf så vi får väl se om han får ha sin födelsedag i fred. Jag har ju spanat in 101112, han fyller den 10:e... Vid UL sa de 22 nov, men en ägglossning (gjorde test) ska det vara den 17???? Jaja, nån gång kommer den väl ut antar jag

Idag har jag och H varit med mormor och plockat jordgubbar på självplock. Gissa vem som var proppmätt med röda händer, ansikte och hår efteråt? Och då plockade jag ändå bara fem liter. Foglossning (ja, jag får väl erkänna att den finns även om jag försöker förneka den så gott det går) och jordgubbsplockning är inte bästa kombon tyvärr... Väntar på att svärmor ska ringa med sitt underbara recept på rårörd jordgubbssaft, måste handla socker bara för det var nästan slut igår när jag skulle gära Strawberry daquiri. Jrdgubbar är bra för järnvärdet

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8