Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fler dubbelnamn: H har en förskolekompis som heter My-Oliva. Det tog ett tag innan jag förstod vad hon verkligen hette när H tre år gammal skulle berätta...

• Piggley Wink

Mitt namn var också jätteovanligt när jag var liten, jag fick alltid frågan "Men vad heter du egentligen då?". Nu är det lite vanligare, iaf bland barn...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    Snowgirl skrev 2013-08-28 13:47:39 följande:

Förstår inte varför folk frågade vad du heter egentligen. Det är väl många som heter Piggley Wink eller? smile5.gif

Visst är det konstigt
  • Piggley Wink

Jossan: Jonna

Vi4: Eländiga bakterier! Har de odlat ordentligt så det verkligen är rätt penicillin? Jag fick inte Kåvepenin utan något helt annat jag inte minns namnet på...

• Piggley Wink

Vi5: Hoppas det inte blir värre alls! Att det är något slags falskt alarm! Är det vc eller mvc som "odlat", alltså tagit hand om det? Jag upplevde att vc inte brydde sig medan min bm krävde odling ett tag efter penicillinkuren var över för att kolla att det säkert var borta. Sen krävde hon odling två mån senare för att kolla att det inte kommit tillbaka.

• Piggley Wink

Gabi: Jag tror tranbärsjuice är surt så det ändrar pH i urinen så bakterierna inte trivs. Det har jag hört men jag har inte provat själv. Jag har bara haft uvi en gång, och det var med GBS när jag var gravid med N. Jag började känna av det på fm, men tänkte att jag kunde gå till vc efter tentan dagen därpå. På eftermiddagen höll jag på att dö - så j-a ont!!!! Fick en tid akut, och på tentan förvarnade jag tentavakten om läget . Men jättemagen och uvi var det lugnt att gå flera gånger på toa

• Piggley Wink

Haha, heja A, hoppas liten kommer i lugn och ro med lagom förvarning imorgon då

Båda mina kom sex dagar före bf, undrar hur vanligt det är att de är så exakta?  

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Resande: Hoppas sjukgymnasten kan trolla med din kropp så du får vila lite innan vattnet går!

Galia: Stackars man Hoppas barnen gillade fsk!

Stramalj: Haha, det vore underbart att testa Ribbings älg-kommentar i en hiss - eller någon annan lokal utan fönster, för att se om de fattar vinken . De som verkligen bryr sig vet väl förmodligen så resten kan väl bara skita i det eller? Hur går det med gastro när du är gravid? jag tyckte det var vidrigt kräkframkallande när jag var ogravid . Jag antar att du gjort det förut så att jag inte skräms      

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Vi5: Kan ni inte pärla eller nåt om du känner att du behöver göra något med E? Jag och H gjorde jättefina ljuslyktor av pärlor. Kolla in här http://www.pandurohobby.se/~/media/Item%20Media/PDF/HI/43_barn_se.ashx Vi tog vanliga duralex dricksglas, penslade insidan med rapsolja och hällde i pärlorna huller om buller. Sen tryckte vi ut dem längs "väggarna" så det blev ett lager runt om. Och så in i ugnen. Hur enkelt som helst och man kan sitta ner och göra det . De är jättefina när man sätter ljus i dem när det är lite mörkt och ljuset kommer fint ut genom de oregelbundna hålen.

Stramalj: Men finns det verkligen fler krämpor som får plats i din kropp samtidigt? Jag tycker det verkar överfullt så att några genast ska ge sig av!

Sunkigt med föräldrar som inte vill hänga med barnbarnen! Jag hoppas vi alla blir pigga och glada mor och farmödrar som hittar på roliga saker med barnbarnen i framtiden!    

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8