• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

GHP: Oj, 70% lät mkt
    Kraftledningar Men chansen/risken för tvillingar ökar väl med stigande ålder hos mamman också så finns ju massa möjliga faktorer. Numera går väl antalet tvillingfödslar ner jämfört med tidigare och det sägs väl bero på förfinade IVF-metoder.

Firren: Oj! Tyst

Ela: Och hur är det med det jag hört om att tvillingar "hoppar över en generation" så personer som själva är tvillingar sannolikt inte får egna tvillingar men väl tvillingbarnbarn sen? Spännande det där med flerbarnsfödslar.

Kasperina: I ditt enskilda fall (släkt) så kanske chansen inte är 50% då men rent statisktiskt så...

Tessan: Tre huvuden
    När vi var på rul med V så frågade kvinnan som gjorde ulet om vi gjort ngt ul tidigare i graviditeten. När vi svarade nej så sade hon glatt "Ja då vet ni ju inte om det är en eller två eller tre". "Bara det inte är fyra" sa min man ngt matt. Han pustade ut rätt bra när det visade sig vara en där inne 

• Galia

GHP: Oj, blev det EN sladdis?
    Min tvillingmammekompis barn är bara tre år än så länge. Kanske blir det en sladdis ngn gång, men jag vet att de inte vill/vågar försöka sig på fler barn nu iaf pga risken för ytterligare tvillingar.

• Galia

asap: Var tvungen att leta upp :artikeln igen. Jag mindes fel, var 11% chans på tre flickor och 14 för tre pojkar så jag vände på siffrorna i tidigare inlägg

GHP: aah, trodde de fick trillingar först och sen ville ha en sladdis. Lät vågat

Elsis: Bra svarat av maken     Skål   

• Galia

asap:    nä det brukar ju skilja på hur "hård" man är bara man får ett till barn, får man tre på en gång så får man nog släppa allt vad goda avsikter heter och bara försöka överleva... Här tänker vi för övrigt tvärtom. De (få) gånger V vaknat på natten och verkat pigg/velat lek har vi låtit det vara släckt och ingen lek utan markerat att det är sovtajm och han har så småningom somnat om - ska inte vara roligt att vara vaken mitt i natten för då kan det ju bli en vana...

PW: troligen. Vad bra att de fick hjälp. Har hört att man kan få hjälp om man får tre eller fler men att det skiljer sig mkt åt fr kommun t kommun. Kanske kan vara värt att byta kommun om man bor i en där man får lite hjälp...

Ela: Piloter? Hänger inte med    

• Galia
    Barbabok skrev 2012-06-28 21:17:57 följande:
    Slänger mig in i debatten. Jag är mellansyster av 3 helsystrar, senare fick mamma en dotter till med ny karl medan min pappa fick tvillingdöttrar med ny kvinna. Så, jag har 5 systrar

Några stridspiloter inblandade ?
  • Galia

En gammal skolkamrat brukade skämtsamt säga att hon själv var "född i farstun". Mamman hann bara till ytterdörren så min skolkamrat föddes på golvet i deras hall

M73: Kul att höra lite mer om förlossningen! Praktiskt att vattnet gick när ni var framme och hade hunnit kliva ur bilen. Och vad bra att 1:ahandsvalet kunde ta storasystrarna! Mysigt med stolta syskon

• Galia

GRATTIS SARAHKKA!! {#emotions_dlg.flower} Vad skönt att höra att allt gick bra!

o nu är väl jag nästa på tur Förvånad 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8