• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Resande: Tack!

chiqita: Hur gammal är han nu? Tre månader?

• Galia

M73: Hoppas att värkarna drar igång ordentligt under dagen! Hur löser det sig med barnvakt förresten?

Sarahkka: Hm, ja jag har väl lite väl bra minne ibland så jag brukar då och då mörka HUR bra...

Ego. Bm-besök idag. Urinprov ua, järnvärde 111 (så det håller sig på en bra nivå - jippi), blodtryck 105/65, sf-mått 34, hjärtljud starka ca 136.
    Sen skulle hon skriva ngt inför förlossningen och sa "ja du vill bli sövd" ehhh va nä verkligen INTE! Herregud vad fick hon det ifrån? Så verkade hon inte riktigt veta att man får ha bebis och pappan med på uppvaket (om bebisen mår bra) så det skulle hon uppdatera sig på och skrev in att jag vill få bebsien till mig så fort som möjligt. Äh, kändes inte som att vad hon skrev eg tillförde så mkt nu när det blir planerat snitt. Har ju liksom redan diskuterat det praktiska runt omkring med förlossningsläkaren rent av. Förra gången kändes det ju viktigare vad som stod i journalen ang. smärtlindring osv, men denna gång...ja allt är ju redan bestämt och inga överraskningar om hur det ska gå till liksom. Tyvärr.

• Galia

Resande: Vad bra att mensen kom igång, men hoppas verkligen att det var en engångsföreteelse med alla "gravidkänningar" innan

• Galia

Barba: Nä fy för kattkiss i babyskyddet! Blä. Men det går väl att tvätta tyget i skyddet utan problem?
    Min V låg tre kurvor över (både längd och vikt) de första månaderna för att sedan hoppa ner till 2 över (den sk amningspuckeln) och där låg han iaf ända till ettårskontrollen, men på 18-månaderskontrollen nyligen så låg han +1 så hur det är just nu (för er alltså) säger inte så mkt om hur det blir sen. Du är ju rätt lång  och din man också (?) så vore väl konstigt om han skulle vara en mini

• Galia

Barba: Nä just det, tänkte inte på att det är en donator inblandad. Iaf så är det ju inte säkert att han ligger kvar på +2kurvan framöver. Han är ju så ny ännu

Resande: Jag går steget längre och röstar för att du även slipper vanlig pms.

• Galia

M73: Vad skönt att allt gick så bra ändå!
    Rent statistiskt är det 14% chans att få tre flickor i rad om jag minns rätt. Läste statistik över det där ngn gång och chansen att få en pojke resp. flicka är densamma vid barn nr 2 (dvs 50%) oavsett könet på det första barnet, men har man redan två barn av samma kön så är det 11% chans att få ytterligare en pojke när man redan har två och 14% chans att få en flicka om man har två flickor sedan tidigare. Varsågod, bjuder på det kanske värdelösa vetandet, men statistik kan ju vara lite kul ibland *nörd*

• Galia

IdaVi: Då får jag vara lite torr och tråkig och påpeka att om jag inte är helt fel ute så är det din mammas släkt som avgör om ni har ärftlighet för att få tvillingar. Tvillingförekomsten i din pappas resp. din makes släkt påverkar inte den ärftliga faktorn om jag minns rätt. Har en kompis som fick tvåäggstvillingar för några år sen och jag har för mig att det var på det viset. Hon blev helt överraskad över beskedet men hittade sedan ngt tvillingpar en bit bak i mammans släkt som förklarade det hela. Är jag ute och cyklar nu gällande ärftligheten så får någon gärna rätta mig.
    Tack själv. Jag vilar inte mkt nej, men tar lite fl-pauser från jobbet. Är lite oinspirerad idag, eller hela veckan kanske Skäms. Ska dessutom på veckans tredje AW/middag idag, så full rulle. Ska jobba iaf halva nästa vecka också, har inte riktigt bestämt mig hur än, men sen går jag på semester och föräldraledighet Räknar ner dagarna nu tills bebisen kommer. Känner mig lite trött på att ha stor mage ivägen och halsbränna och...ja du vet

• Galia

Ela och IdaVI: Dåså, då stämmer säkert det ni skriver. Även om man har ärftligheten så kanske det inte är helt optimalt med ytterligare två IdaVi? Så på det sättet skönt att möjligheten till ny (och då tvilling-)graviditet inte är överhängande. Tråkigt såklart att ni fått kämpa tidigare. Har en kollega som nyligen kom tillbaka efter föräldraledighet med tredje barnet. Hon har i sin tur en väninna vars två äldsta barn är födda ungefär samtidigt som min kollegas två äldsta och nu väntade väninnan sitt tredje barn så de följs åt lite. Eller oj hoppsan väninnan gjorde ul nyligen och väntar visst sitt tredje, fjärde och femte barn... Ooops.

Sarahkka: Ja nu är det du på tur!

Galia skrev 2012-06-28 13:54:07 följande:
    Ska jobba iaf halva nästa vecka också, har inte riktigt bestämt mig hur än,
    hur länge skulle det ju stå.

Ela: Låter bra!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8