-
-
Hallojs, har inte varit här på ett tag. *vinkar*
Grattis till nya jobbet Milla! -
Lady, stora stora kramar här också!
Ela, vad skönt att maken börjar bli frisk igen och härligt med en mysdag!
Vinkar till alla andra.
Idag resignerade jag och tog på mammabyxorna. Fasiken vad snabbt magen puffade till sig denna gång. -
Boomie, ja min lilla skrutta och också en jäkla vilja och jag kör samma taktik som du, väntar tills hon skrikit klart och tårarna har droppat ner på golvet men då vill hon gärna ha en kram! Jag bävar mig lite för hur denna vilja ska utveckla sig med åren....
Cissi, vilka kärleksförklaringar!!! Kul att han gillade (minst sagt) tomtedräkten. Pratade med en dagismamma, hon har sytt fast tomteluvan i mössan så hon kan knyta under hakan så han inte kan slita av sig den!
Juni, vilken underbar syskonkärlek!
Ela, så klart du ska skriva ur dig och jag hoppas du och maken hinner få ett bättre hälsoläge innan bebben vill titta ut!
Diggar också er trotts men jag är den i affären som tittar och tänker stackars deras makar! -
Ela, grattis till sonen! Kul att läsa din förlossningsberättelse! Jag slänger in Axel i potten. Jag tycker om det men maken kör med veto.
-
Fiolina, skulle inte säga något. Man känner sig alltid så plikt trogen och känner att man är skyldig att säga till men vad fasiken inte säger en arbetsgivare till i god tid om de tex ska säga upp anställda eller göra omorganistioner, nej det sker bakom stängda dörrar i lång tid. Så nej de har ingen rätt att få veta så här tidigt. Även om jag fattar att det känns lite jobbigt att bära på en sådan hemlis!
-
Somna, ja självklart sker ju uppsägningsförhandlingar i hemlighet men jag menar att företaget gör det som är bäst för företaget. Tex hade jag en kollega som jobbat i typ 78 år på företaget. Hon sa att hon tyckte att företaget ställt upp på henne när barnen var små och sjuka och hon VABade så hon ville verkligen vara trogen företaget i många år som tack + att hon varit anställd så länge så hon satt ju säkert. Idag är hon arbetslös och inte pga att hon sagt upp sig.
Juni, stackars liten som har så ont i magen!
Ela, sitter och gråter en skvätt när jag läser ditt inlägg och lilla E! Usch vilken jobbig start att ta mestadels själv också. Men vad skönt att morbrorn var hemma hela jul/nyår hos er och hjälpte till! Men korvstoppning 1 timme efter hemkomst, du är lite av en stålmorsa du!
Lena74 skrev för ett bra tag sedan att hennes I älskar Pippi. Vi köpte boxen till L i julklapp, alltså den riktiga Pippi med Inger Nilsson i huvudrollen, ingen teknad version. Hade jag anat vad jag vet nu kanske jag hade avstått. Ordet som upprepas mest i detta hushåll är just Pippi! Och om man skulle stänga av TVn så bryter tredje världskriget ut. Jösses, att det skulle bli en sådan succé kunde vi inte ana. Men jag vill inte att hon ser på TV i timmar. Favoriterna nu är Pippi, vinterstövlarna och vilket som av hennes underställ.... Stövlarna får hon på sig själv liksom halskragen, mössan och 1 vante så det är en ofta använd kombination här hemma (inne alltså)! -
Fiolina, ja efter KUB kan man ju berätta för arbetsgivaren, det gjorde jag ivarje fall, var såååå skönt att slippa vara hemlig. Första ggn hade vi KUB på förmiddagen, rusade tillbaka till jobbet och berättade för chefen innan jag änns fått av mig jackan tror jag!
Juni, sötaste Pippin i stan!
Datorn gick ner igår kväll (inget batteri kvar och jag orkade inte hämta sladden...) och inlägget fanns kvar när jag loggade på nu så det är nog bäst att posta och så läsa vidare ikväll!
Ha en skön dag! -
Somna, va är vi överens i berätta på jobbet debatten, vad ska vi då "argumentera" om...
Minimalla, varför ska folk envisas med att kommentera om ett barn är lite rulltigt, så tröttsamt! De är ju bara gulliga med lite hull och så har de att ta av om de blir sjuka!
Evasha, men här kan du ju flytta in direkt för du är ju gravid med syskon!
Vi har just avslutat diskussionen om att berätta för jobbet och jag tror vi är rörande eniga om att före en ev KUB test (runt v 14) så ska man inte känna någon plikt att berätta men gärna efter det för att vara en god kollega!
Kusin Knase, wow vilken härlig överraskning!!!! Grattis grattis!!!! -
Johanna, om jag inte sagt det tidigare, Grattis till graviditeten!!!
Evasha, skönt med KUB!
Fiji, har inget svar men jag håller tummarna för att hjärtat snart börjar slå hos pyret!!!
Jag har inte varit inne på över en vecka så jag orkar inte backa tillbaka längre, sorry!
Vinkar till alla!