Inlägg från: Pysslig |Visa alla inlägg
  • Pysslig

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

och om någon råkar vara intresserad så har jag 4 arbetdagar kvar, inte för att jag räknar ner eller så! Skrattande Skrattande

• Pysslig
    AssarP, okej härmas säger du, kan inte du då säga att du rasade 15 kg i vikt bara sådär efter förlossningen, så kanske min kropp vill härmas också.... Flört
  • Pysslig
    Johanna, va spamma tråden när jag blir ledig i nästa vecka, nej hur ska jag hinna det, har en lååång lista på saker jag vill hinna med när jag ändå är ledig och ska koppla av och varva ner.... Skrattande (3 dagar kvar)!!!
    IdaVi skrev 2011-05-03 11:04:35 följande:
    Och apropå vagnar så ska vi sälja vår Babytravel duo-vagn idag (förhoppningsvis). Så snart har vi "bara" 3 vagnar kvar. Syskonvagnen får hänga med över sommaren, sen säljer vi den också. Bra med lite extraslantar nu när vi ska byta ut lite fönster och altandörr, göra klart garaget och göra om vårt gamla sovrum till lekrum
    Hur mycket pengar begär ni för er vagn om det ska räcka till allt det! Förvånad Flört

Zeeda, men jösses vad sjuk lillan blev, vilken tur att ni åkte till sjukhuset så tidigt!
  • Pysslig

Så måste jag tillägga att jag älskar min man! Igår jobbade han sent, jag var hemma själv med L. Efter middagen prioriterade jag att dammsuga halva huset. Diskmaskinen blev därför inte tömd (orkade inte bådeoch) på ren disk och köket var fullt med smutsdisk och grytor men det fick stå. Idag var det arbetskväll på dagis och maken skulle di så jag kom hem med tunga steg för jag visste hur köket såg ut men se maken hade tömt, fyllt upp och satt igång diskmaskinen på morgonen!!!! True love! Hjärta 

• Pysslig
    Juni, lycka till med att stänga av natt-snuttnigs-fabriken! Kyss (Läser vidare och ser att första natte gick bra!)
    Kul att ha har börjat åla! Blir snabba duschar i framtiden eller en blöd bebis! Skrattande

Assar, mitt problem är att jag går upp i vikt efter förlossningen.... så jag satte mitt hopp till dig om du kunde rasa i vikt så kunde mina fleråriga kilon kanske haka på bara i ren efterapning! Skrattande Stor mage säger du, nu blir jag nyfiken, kan du inte lägga in en bild bara på magen!

Lena, det blir nog dallermage efter 2an, tur att det finns tighta baddräkter som håller in! Skrattande

Zenobia, gå på knäna, annorlunda teknik! Skrattande

Noll dagar kvar att jobba... var på flödesultraljud idag. Flödena var okej men det är ingen "koloss" vi får sa UL läkaren. Så fick vi träffa en överläkare på BB Stockholm och sitta med CTG.

Dessvärre hade flödesvärdena försämrats Rynkar på näsan ifrån förra veckan så vi måste tillbaka igen på fredag. Om värdena har försämrats igen så blir jag inlagd och vi får diskutera kejsarsnitt. Läkare blev förvånad att jag inte redan var sjukskriven så det blev jag på momangen. Åkte dock förbi jobbet och lämnade över lite grejer och tänker åka in en sväng även imorgon för att lämna över det sista och ta hem mina saker (lär logga på när L sover för att maila lite surdegar till min vikarie, känns inte så kul men så blev det)
    .
    Jag är inte orolig för bebisen för nu är jag i vecka 36 men jag har inte mentalt nått fram till att vi faktiskt snart kan ha en bebis så tankarna snurrar om när och hur! Om flödesvärdena följer samma kurva som idag eller är bättre på fredag så blir det en koll i nästa vecka. Jag hoppas att den kollen blir av och gärna fler innan hon kikar ut!!!! Drömmer
  • Pysslig

Tack för alla kommentarer! Det låter ju lovande att det är fler som fått gå på flödeskontroller och inte behövt snittas på stört! Jag skulle behöva gå hemma en vecka eller två för att komma in i bebis-mode! Cool

Assar, när man gör IVF skickas man automatiskt på TUL inom Stockholmslänslandsting. Men 3 dagar innan TUL var jag på MVC och då hade SF måtte inte ökat så jag hade blivit skickad på TUL av den orsaken också. Idag sa läkaren på BB Stockholm att orsaken till att IVF graviditeter skickas på TUL är en ökad risk för att barnet stannar av i växten i slutet av graviditeten och att moderkakan inte klarar av försörjningen vid IVF graviditeter. Det var nyheter för mig för jag har alltid hört att när man väl är gravid så är det som vilken annan graviditet som hellst.

Men men, nu har jag suttit och jobbat i ett par timmar, så imorgon har jag knappt något att fixa på jobbet, ska ta en lång fika och säga hej då ordentligt  Skrattande

He he, sedan kanske jag spammar tråden!!!

• Pysslig
    Johanna, vi gick inte in på det ordentligt så jag vet inte om det finns en möjlighet för igångsättning istället för kejsarsnitt. Men det kommer jag fråga för det vill jag mycket hellre! Men nu är det bara att vänta och se.
    Nej det blir helt klart inte så mycket fokus på bebisen i magen vid syskon graviditeter! Oskyldig

Barba, jag har aldrig hört något tidigare om att IVF har högre risker i slutet av graviditeten. På CvL vill jag tvärtemot minnas att de sa att när man väl är gravid så är det same same! Drömmer
    POP mammajeans har jätte långa ben, i varje fall dem jag har fått fatt i. Måste vika dem typ 10 cm.

Okej, nu nämnde jag chokladpraliner, men jag hade ju inte tänkt sitta hemma och äta dem på riktigt. Men nu blev jag så sugen att tror ni inte att jag tog fram en  chokladkartong ur skåpet, bäst före går ut om en månad så jag gör oss själva en tjänst med att äta upp den innan den är dålig eller hur! Skrattande Men vi får se hur många jag får i mig, har börjat må illa igen då bebisen fortfarande ligger högt och trycker på alla möjliga organ.

Förresten vi kan inte bli inlagda imorgon för på lördag har vi blivit bjudna på eftermiddagsfika till nyinflyttade grannar, så det så!!!  Skrattande
  • Pysslig

Fiji, jaså är det bara IVFarna i Sth som får TUL. Ja men då är det väl bara IVFgrav i Sth som är extra riskfylda helt enkelt.... nej jag är inte säker på att den läkarens utlåtande är helt fakta undersökt.

Så ego och säkert långt... Cool

Var på flödes UL på UltraGyn på DS. Samma läkare som i förrgår. Jag sa:
    - Nu hoppas vi på bättre värden än sist!
    - <<läkaren kikar konstigt på mig och blicken säger -är du dum i huvudet du kan väl inte förvänta dig bättre värden>>
    - Ja eller samma som sist, ingen försämring igen ändar jag det till.
    - Försämring???
    Berättade vad BB Sth läkaren sagt om försämrade flöden. Nej säger han. Det var en viss förändring men inte försämring, det är en väsentlig skillnad säger han och är inte glad på den andra läkaren.
    Dagens flöden var normala!!! Toppen resultat med andra ord. Han önskar oss en trevlig helg osv.

Ner till en annan läkare på BB Sth.
     -Vi vill lägga in dig för observation!
    - VA??? Förvånad
    Jo jag ligger i gränszonen och då är protokollet att man lägger in mamman för att kunna ta CTG och blodtryck vid några tillfällen per dag!
    - Men värdet är ju normalt nu det är ju en förbättring.
    - Ja men ett mätvärde är ju inget mycket att jämföra med det kan ju bli sämre igen.
    - Men varför blev jag i så fall inte inlagd i onsdags när ni ansåg att värdena försämrats?
    - Ja det kan jag inte svara på varför läkaren inte gjorde.

Skrikandes

Men jag vågade vägra inskrivning, ligga på sjukhus bara för att ta CTG för det var allt som skulle göras och lite blodtryck, vad det skulle kostat att ha mig där, och så skulle jag tagit upp en plats för någon annan också, och bara ligga där och ruttna. Så istället ska jag dit både lördag och söndag för CTG kurva och det kan jag ju definitivt leva med! Skrattande Nytt UL på måndag och då ska de gå igenom hela bebisen för att se om det finns ngn missbildning de missat tidigare som skulle kunna vara orsak till att hon är liten utöver att hon kanske bara är liten.

Det är tur att jag inte är oroligt lagd så jag tar allt med ro måste jag erkänna! 

Nu har hon ivarje fall lagt sig med huvudet nedåt! Jippie!

Så slut på ego!

• Pysslig
    Fiji, nu först trillade femöringen ner. VA går du fortfarande och tränar din gravida kvinna??? Förvånad Fan vad hurtig du är!

Fiolina, jajja men 1 vecka efter BF blev jag igångsatt med L!!! Det var jag nöjd över, jag menar att slippa vänta 2 + veckor på det! Skrattande

Lycklig, skönt med semester, hade missat att du skulle iväg, så ngn bild på FB när ni var på väg! Hoppas det var skönt, var ni än var! Kyss

Evasha, kul att du är tillbaka i cyberspace igen! Och är det inte märkligt att man inte får någonting gjort när man har ett litet barn omkring sig, jag menar hur svårt kan det vara egentligen, men det är det! Skrattande

Assar, oj vad lite du hann med innan sammandragningarna satta in, NOT!!! Lite lugt måste du nog ta det bruden! Dammråttorna springer ingenstans! Skrattande

Milla, krya på sig till killarna!

Juni, jippie.... Obestämd

Jag är inte inlagd! Har haft fina CTG kurvor varje dag! Skrattande Imorgon blir det UL igen.

Idag har jag varit på trådfika och de få minuter L inte satt i gungan så beundrade hon ELA's bebis! Det ger mig hopp för framtiden! Skrattande

Så måste jag snabbspola helgmyset då jag lever dag för dag så denna helg har jag avnjutit både praliner, chips och glass!!! Tungan ute Tur att man ska amma snart och få upp ämnesomsättningen lite mer!
  • Pysslig
    Ela, igår hjälpte L med att flytta spjälsängen ifrån hennes rum in till vårat. I morse när hon kom in till oss 05:45 (grrr vad hände med min sjusovarunge...) så tvärnitade hon, pekade på spjälsängen och sa "Bebisen sova där"! Tänk om vi kunde få en så söt och social lillasyster som din E!!!! Skrattande

Boomie, hoppas att den snälla storasystern snart kommer tillbaka! Kyss

Assar, mormordag is da shit! Skrattande

Juni, att inte slå sin lillebror låter som en bra princip tycker jag! Skrattande Skrattande

Assar, koppla av, vi köpte vårt hus för 5 år sedan och skulle ta tag i trägården andra sommaren. Sedan dess har jag levt med ogräs och brännässlor, det enda som blommat är krukorna vid trappen. Först i höstas började vi med trädgårdprojektet. men du har rätt, man blir stressad för man vill ha det som man föreställt sig. Men jag menar, det ni inte hinner i år, kan ni fixa nästa år! Skrattande 

Zenobia, typiskt med grillningen men mysigt med fika! Kyss

Sara, oj ni har också stora projekt på G i trädgården! Lycka till! Drömmer

Vi satt 2 timmar i på BB Sth idag, sååå kul. Bara 30 min av den väntan var med CTG kurva i ett rum. Glömde så klart boken hemma. Men nu har jag rensat telefonboken i mobilen och rensat bland SMSen... Drömmer Flödes UL och Anatomi UL gick jätte bra, inget att anmärka. Börjar kännas som en storm i ett vattenglas detta. Ska först tillbaka igen på torsdag för TUL och det blir avgörande för framtiden.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8