30+ som väntar/har fått syskon, del 8
och om någon råkar vara intresserad så har jag 4 arbetdagar kvar, inte för att jag räknar ner eller så!
och om någon råkar vara intresserad så har jag 4 arbetdagar kvar, inte för att jag räknar ner eller så!
Så måste jag tillägga att jag älskar min man! Igår jobbade han sent, jag var hemma själv med L. Efter middagen prioriterade jag att dammsuga halva huset. Diskmaskinen blev därför inte tömd (orkade inte bådeoch) på ren disk och köket var fullt med smutsdisk och grytor men det fick stå. Idag var det arbetskväll på dagis och maken skulle di så jag kom hem med tunga steg för jag visste hur köket såg ut men se maken hade tömt, fyllt upp och satt igång diskmaskinen på morgonen!!!! True love!
Tack för alla kommentarer! Det låter ju lovande att det är fler som fått gå på flödeskontroller och inte behövt snittas på stört! Jag skulle behöva gå hemma en vecka eller två för att komma in i bebis-mode!
Assar, när man gör IVF skickas man automatiskt på TUL inom Stockholmslänslandsting. Men 3 dagar innan TUL var jag på MVC och då hade SF måtte inte ökat så jag hade blivit skickad på TUL av den orsaken också. Idag sa läkaren på BB Stockholm att orsaken till att IVF graviditeter skickas på TUL är en ökad risk för att barnet stannar av i växten i slutet av graviditeten och att moderkakan inte klarar av försörjningen vid IVF graviditeter. Det var nyheter för mig för jag har alltid hört att när man väl är gravid så är det som vilken annan graviditet som hellst.
Men men, nu har jag suttit och jobbat i ett par timmar, så imorgon har jag knappt något att fixa på jobbet, ska ta en lång fika och säga hej då ordentligt
He he, sedan kanske jag spammar tråden!!!
Fiji, jaså är det bara IVFarna i Sth som får TUL. Ja men då är det väl bara IVFgrav i Sth som är extra riskfylda helt enkelt.... nej jag är inte säker på att den läkarens utlåtande är helt fakta undersökt.
Så ego och säkert långt...
Var på flödes UL på UltraGyn på DS. Samma läkare som i förrgår. Jag sa:
- Nu hoppas vi på bättre värden än sist!
- <<läkaren kikar konstigt på mig och blicken säger -är du dum i huvudet du kan väl inte förvänta dig bättre värden>>
- Ja eller samma som sist, ingen försämring igen ändar jag det till.
- Försämring???
Berättade vad BB Sth läkaren sagt om försämrade flöden. Nej säger han. Det var en viss förändring men inte försämring, det är en väsentlig skillnad säger han och är inte glad på den andra läkaren.
Dagens flöden var normala!!! Toppen resultat med andra ord. Han önskar oss en trevlig helg osv.
Ner till en annan läkare på BB Sth.
-Vi vill lägga in dig för observation!
- VA???
Jo jag ligger i gränszonen och då är protokollet att man lägger in mamman för att kunna ta CTG och blodtryck vid några tillfällen per dag!
- Men värdet är ju normalt nu det är ju en förbättring.
- Ja men ett mätvärde är ju inget mycket att jämföra med det kan ju bli sämre igen.
- Men varför blev jag i så fall inte inlagd i onsdags när ni ansåg att värdena försämrats?
- Ja det kan jag inte svara på varför läkaren inte gjorde.
Men jag vågade vägra inskrivning, ligga på sjukhus bara för att ta CTG för det var allt som skulle göras och lite blodtryck, vad det skulle kostat att ha mig där, och så skulle jag tagit upp en plats för någon annan också, och bara ligga där och ruttna. Så istället ska jag dit både lördag och söndag för CTG kurva och det kan jag ju definitivt leva med! Nytt UL på måndag och då ska de gå igenom hela bebisen för att se om det finns ngn missbildning de missat tidigare som skulle kunna vara orsak till att hon är liten utöver att hon kanske bara är liten.
Det är tur att jag inte är oroligt lagd så jag tar allt med ro måste jag erkänna!
Nu har hon ivarje fall lagt sig med huvudet nedåt! Jippie!
Så slut på ego!