Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Skönt att allt är bra med liten Vi4!

• Piggley Wink

Vi5: Jag hade GBS med N, fick mitt livs första uvi under graviditeten och då upptäcktes det. Det gjordes en odling direkt efter behandlingen för att kontrollera att den funkade.
    Det var i slutet av maj, efter semestern gjordes en ny odling för att kontrollera att de inte växte till. I början av sept fick jag sd och tappen öppnades lite, men det gick tillbaka igen.

När H föddes ville de ju skicka hem mig 1,5 Tim innan hon kom ut. Med N var allt extremt likt första förlossningen, jag lyckades till slut övertala dem att få penicillinet (fick en spruta intravenöst). Det visade sig sedan att det blev 5 min tillgodo utöver de två Tim de sagt till mig. Phu!

• Piggley Wink

Vi4: Här sa de att det inte hjälper med behandling före fl. Som jag förstod det så gör penicillin i mammans blod två timmar före förlossningen att bebis har penicillinskydd då den passerar bakterierna i vaginan. Jag kan iofs ha missförstått...

• Piggley Wink

Vi4: Har du kollat med bm eller 1177? När jag fick uvi så försvann nästan alla symptom över natten, jag fick penicillin vid 19-20 på kvällen. Dagen efter skulle jag tenta. På dagen hade jag ont, på eftermiddagen var jag döende, sen fick jag penicillin och på morgonen efter var det helt ok.

• Piggley Wink

Vi5: Jag fick inte Kåvepenin mot min uvi, men iofs så kollade de inte gbs på vc heller, utan det var min bm som kollade det efteråt har jag för mig...

Tänk vad fort man glömmer detaljerna!

• Piggley Wink

Å vad skönt Vi5 att det känns bättre!

Vi har också bara skötbord på ett av våningsplanen.

Idag ska vi på simtävling. Det är en del av Tjörnklassikern där min syster och svåger ska simma en km i havet. H ska simma 20 m för att få en medalj . Det finns en barnklass där man ska simma 200 m också, men H har som längst simmat 100 m i bassäng - nu är det ju i havet...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8